Jaki olej ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Jaki olej ???

Post autor: michi » śr wrz 21, 2005 21:48

Witam !!!

Mam MK2 GTD 1,6 i nakulane mam na liczniku 180 tys. Jezdziłem na oleju Mobil 1 0W/40
syntetyczny. Ale teraz znowu musiałem zmienic olej i pojechałm do mechanika zeby kupic a ten mi mowi ze sie juz nie opłaca na takim oleju jezdzic i mowił mi zebym wlał taki Mobil 10W/40 poł-syntetyk. Wiec kupiłem wlałem i latam ;). Co otym myslicie na jakim jezdzic albo ten mobil to przereklamowany jest i polecacie cos innego.A olej zmieniam co jakies 7000-7500km.

Pozdro MiChI



Awatar użytkownika
tomek26106
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: wt sty 25, 2005 16:46
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Kontakt:

Post autor: tomek26106 » śr wrz 21, 2005 22:14

jak silnik oleju nie brał to trzeba było dalej jezdzic na syntetyku, chociaz ten połsyntetyk nie jest złym rozwiązaniem.



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » czw wrz 22, 2005 01:29

olej jest dobry sam na takim jeżdzę ;-)



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Olej jak najbardziej :okej:

Post autor: Razal » czw wrz 22, 2005 07:32

Zalałeś jak najbardziej odpowiedni olej. Dla Twojego samochodu jest to dobre przejście z 0W40 na 10W40 Mobil (półsyntetyk) zważywszy na przebieg, ja osobiście też na takim jeżdżę i jest OK, a mam nalatane ok. 200tys. Byleś nie zalewał mineralnego bardziej gęstego jak 15W40 (biorę pod uwagę turbo).

Co do wymiany, uważam że w przypadku Twojego MkII 1,6TD wymiana co 7 - 7,5 tys. jest odpowiednia i zgodna (z tego co pamiętam z zaleceniami instrukcji:)), podejżewam, że ze względu na turbo ;). W moim MkIII 1,9TDI wymieniam co 10 tys. (też ponoć zgodnie z instrukcją).

Także, lej i śmigaj jest :okej:

Pozdroooooooooo.....


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » czw wrz 22, 2005 08:36

Semisyntetyk to najlepszy olej do Diesli tej generacji natomiast marka to juz rzecz gustu Mobil Shell czy Lotos to jedno i to samo pod względem wlasciwosci a roznią się tylko ceną! Ja osobiscie zalalem silnik LOTOSem 10W40 semisyntetykiem - kosztuje 75PLN za banie 4l i ma nawet certyfikat VW zgodnosci z norma bodajze 505 00 czy jakos tak - musial bym podmaske zajzec ;-) Jest tylko jedna sprawa - mianowicie lepiej kupowac olej konfekcjonowany w butle a unikac lania oleju z beczek 200l bo marka na beczce to jedno a to co w srodku to drugie tzn jezeli chodzi o klase oleju to nap 0W to dalej 0W ale czy to mobil czy np Castrol czy najpewniej ktorys z olejówpomniejszych marek to juz inna historia ;-)
A co do czestotliwosci wymiany oleju to jak masz turbosprezarke to lepiej sie trymac ksiązki! Olej to pare groszy w porównaniu z Turbo! Np w TD AAZ co 7500km nic nie poradze ;-))



Kane
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 21:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kane » czw wrz 22, 2005 23:27

A tak przy okazji tego watku ciekawi mnie czy ktos z Was majac w VW instalacje LPG uzywal oleju mineralnego Lotos GAS i czy to rzeczywiscie ma jakis pozytywny wplyw na prace silnika ?



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt wrz 23, 2005 07:03

Nie ma czegoś takiego jak oleje specjalne do LPG. To co stara się ludzią wepchać Orlen czy Lotos to zwykły marketing.
Tani olej mineralny o słabych parametrach neutralizowania siarki z paliwa+nowa naklejka=olej do gazu.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » pt wrz 23, 2005 11:14

Jeśli Ci silnk nie brał oleju to trzeba było jeździć na syntetyku. Ale ten MOBIL, który zalałeś też jest bardzo dobry - sam taki zalewam i jest OK.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
BARANMC1
_
_
Posty: 1275
Rejestracja: pn lip 04, 2005 13:24
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: BARANMC1 » pt wrz 23, 2005 12:38

Z CZASEM PRZECHODZI SIE NA OLEJ O ZWIEKSZONEJ GESTOŚCI WIEC 10W JEST JAK NAJBARDZIEJ WSKAZANA


GOLF MK3 VR6 http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=4088
GOLF MK2 VR6 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159825
PROJEKT BORA http://www.cultstyle.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=13467
RALLYE GOLF G60 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=540536

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt wrz 23, 2005 15:52

BARANMC1 pisze:Z CZASEM PRZECHODZI SIE NA OLEJ O ZWIEKSZONEJ GESTOŚCI WIEC 10W JEST JAK NAJBARDZIEJ WSKAZANA
Po co skoro nie ma żadnych objawów, że jest to konieczne ?


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości