problem z ukl.chlodzenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z ukl.chlodzenia
elo.to mój pierwszy post na tym forum.tak jak w temacie otóz na trasie temperatura jest85-90st.a w miescie nawet 110 !!!!!!!!!st za kazdym razem kiedy trzeba sie szybciej bujnac na nizszym biegu.wymieniane byly:czujnki w chlodnicy,czujnik temp.w silniku.termostat jest ok bo obydwa weze sa jednakowej temp.-cieple.nawet licznik od innego mk3 tez 1.6 był podpiety i pokazywał to samo.i przy temp.110 st załacza sie wentylator i jak odkraca zbiorniczek wyrównawczy to nie widac zeby płyn sie gotował lekko syknie mała para pójdzie i to tyleco moze byc nie tak.
i jeszcze jedno pytanie w obudowie foltra powietrza pod samym filtrem sa dwa okragle doloty powietrza jeden z zewnatrza do filtra ,drugi z filtrta do silnika miedzy mini jest sprezynujaca klapka zaslaniajaca swoja cała powierzchnia ten dolot z filtra do silnikamozna ja uchylic ale odskakuje do swojej pierwotnej pozycji moze to przez to sie tak grzeje ze ona zaslania ten drugi dolot ?????????? prosze o pomoc bo juz nie wiem co mom robic
i jeszcze jedno pytanie w obudowie foltra powietrza pod samym filtrem sa dwa okragle doloty powietrza jeden z zewnatrza do filtra ,drugi z filtrta do silnika miedzy mini jest sprezynujaca klapka zaslaniajaca swoja cała powierzchnia ten dolot z filtra do silnikamozna ja uchylic ale odskakuje do swojej pierwotnej pozycji moze to przez to sie tak grzeje ze ona zaslania ten drugi dolot ?????????? prosze o pomoc bo juz nie wiem co mom robic
mk_tre
klapka pod filtrem jest do brania powietrza w zimie z okolic kolektora wydechowego a w lecie jak jest ciepło to z zewnątrz auta , tym steruje podciśnienie z układem regulacji zasysanego powietrza , i tak ma byc jak piszesz , a co do temperatury , to masz układ ciśnieniowy i nawet przy 110 stopniach płyn sie nie zagotuje , u Ciebie jeszcze sprawdziłbym czy nie masz zasyfioną chłodnice
[ Dodano: 09 Kwi 2008 19:53 ]
jeszcze sobie zobacz czy masz dobry korek od zbiorniczka wyrównawczego ( zaworek nadciśnieniowy)
[ Dodano: 09 Kwi 2008 19:54 ]
lub uszczelka pod korkiem
[ Dodano: 09 Kwi 2008 19:53 ]
jeszcze sobie zobacz czy masz dobry korek od zbiorniczka wyrównawczego ( zaworek nadciśnieniowy)
[ Dodano: 09 Kwi 2008 19:54 ]
lub uszczelka pod korkiem
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Tak Powinno być , jeśli masz niesprawny korek , to może rozerwać układ chłodzenia (szczerze w to wątpię ale tak może być) , a czy masz syf to nie sprawdzisz nie ściągając chłodnicy . Mam pytanie jak zdejmiesz maskownicę , to masz dużo kamieni powbijanych do chłodnicy ??
[ Dodano: 09 Kwi 2008 20:31 ]
Jeśli piszesz że tylko lekko syknie przy nagrzanym silniku to korek wypuszcza ci ciśnienie z układu za szybko i przez to mogą być te temperatury a korek kosztuje 6 zł ja tyle dałem , tez wymieniłem na ślepo i sie okazało ze to była jego wina .
[ Dodano: 09 Kwi 2008 20:31 ]
Jeśli piszesz że tylko lekko syknie przy nagrzanym silniku to korek wypuszcza ci ciśnienie z układu za szybko i przez to mogą być te temperatury a korek kosztuje 6 zł ja tyle dałem , tez wymieniłem na ślepo i sie okazało ze to była jego wina .
korek powinien utrzymywac w układzie około 1,5 bara , a u Ciebie jest chyba troszke za mało , może to być wina korka lub uszczelki pod nim , chłodnice normalnie przepłukaj wężem ogrodowym , oczywiście po zdjęciu z niej obu węży , korek można sprawdzić ale trzeba niec manometr i coś do zrobienia ciśnienia , ale lepiej załatwić na podmiane od kogos na chwile
no z korkiem nie bedzie problemu sie zalatwi na podmiane a z tym sprawdzeniem cisnienia u ukladzie to pewnie na diagnostyke no wlasnie bo znajomek mi tez mówil ze moge miec troche syfu bo nie wiem na czym jezdzil koles w holandii czy plyn czy woda i powiedział mi ze mozna spróbowac octem nic sie nie stanie ?????????
mk_tre
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
zależy jaki masz, może być dwu lub 3-biegowy, najczęściej dwu, poznasz po ilości pinów w silniku lub włączniku w chłodnicy. 3 piny to dwa biegi. Zwierając piny we wtyczce włącznika sprawdzisz czy wentylator działa na obu biegach. Wina może być w tym włączniku (najczęściej), w okablowaniu, wtyczkach, w samym silniku (wątpliwe)MK_TRE pisze:właczac sie w 3ech zakresach temperatur tak?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Paweł ja mam 3-biegowy , oczywiscie jak zakładalem klime to taki dostałem z całym pasem przednim , nie wiesz gdzie takie były montowane orginalnie , bo ja sobie oczywiscie przerobilem na wtyczce , bo po co ten najmniejszy bieg ?, chyba że są specjalne sterowniki do aut z klima , ale z takim sie jeszcze nie spotkałem
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Nie mam pojęcia, w GTI żonki klima jest i wentylator jest dwubiegowy ( po włączeniu klimy sterownik klimy który jest pod zbiorniczkiem płynu włącza od razu drugi bieg). Trzybiegowego nie widziałem na oczy, tylko zauważyłem że są takie na schematach elektrycznych. Może na auta z jakimś specjalnym przznaczeniem do tropkiów albo coś w tym stylu
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 196 gości