problem z ukl.chlodzenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MK_TRE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 21:50
Lokalizacja: EKU
Kontakt:

problem z ukl.chlodzenia

Post autor: MK_TRE » śr kwie 09, 2008 19:27

elo.to mój pierwszy post na tym forum.tak jak w temacie otóz na trasie temperatura jest85-90st.a w miescie nawet 110 !!!!!!!!!st za kazdym razem kiedy trzeba sie szybciej bujnac na nizszym biegu.wymieniane byly:czujnki w chlodnicy,czujnik temp.w silniku.termostat jest ok bo obydwa weze sa jednakowej temp.-cieple.nawet licznik od innego mk3 tez 1.6 był podpiety i pokazywał to samo.i przy temp.110 st załacza sie wentylator i jak odkraca zbiorniczek wyrównawczy to nie widac zeby płyn sie gotował lekko syknie mała para pójdzie i to tyleco moze byc nie tak.

i jeszcze jedno pytanie w obudowie foltra powietrza pod samym filtrem sa dwa okragle doloty powietrza jeden z zewnatrza do filtra ,drugi z filtrta do silnika miedzy mini jest sprezynujaca klapka zaslaniajaca swoja cała powierzchnia ten dolot z filtra do silnikamozna ja uchylic ale odskakuje do swojej pierwotnej pozycji moze to przez to sie tak grzeje ze ona zaslania ten drugi dolot ?????????? prosze o pomoc bo juz nie wiem co mom robic


mk_tre

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 09, 2008 19:52

klapka pod filtrem jest do brania powietrza w zimie z okolic kolektora wydechowego a w lecie jak jest ciepło to z zewnątrz auta , tym steruje podciśnienie z układem regulacji zasysanego powietrza , i tak ma byc jak piszesz , a co do temperatury , to masz układ ciśnieniowy i nawet przy 110 stopniach płyn sie nie zagotuje , u Ciebie jeszcze sprawdziłbym czy nie masz zasyfioną chłodnice

[ Dodano: 09 Kwi 2008 19:53 ]
jeszcze sobie zobacz czy masz dobry korek od zbiorniczka wyrównawczego ( zaworek nadciśnieniowy)

[ Dodano: 09 Kwi 2008 19:54 ]
lub uszczelka pod korkiem



MK_TRE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 21:50
Lokalizacja: EKU
Kontakt:

Post autor: MK_TRE » śr kwie 09, 2008 20:21

miś fazi, o ta sa konkretne rady :wink: powiem ci ze chlodnicy nie sprawdzałem a jak to sprawdzic czy jest w niej jakis syfffff????korek wydaje mi sie ze jestok chyba bo jak ogkrecam na rozeychu jak jest nagrzany to plyn lekko opada -tak powinno byc przy sprawnym korku ???????????


mk_tre

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 09, 2008 20:22

MK_TRE pisze:przy temp.110 st załacza sie wentylator
a powinien przy 95, więc pewnie nie działa pierszy bieg wentylatora,


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

marecki_vitor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: czw sty 25, 2007 18:33
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: marecki_vitor » śr kwie 09, 2008 20:25

Tak Powinno być , jeśli masz niesprawny korek , to może rozerwać układ chłodzenia (szczerze w to wątpię ale tak może być) , a czy masz syf to nie sprawdzisz nie ściągając chłodnicy . Mam pytanie jak zdejmiesz maskownicę , to masz dużo kamieni powbijanych do chłodnicy ??

[ Dodano: 09 Kwi 2008 20:31 ]
Jeśli piszesz że tylko lekko syknie przy nagrzanym silniku to korek wypuszcza ci ciśnienie z układu za szybko i przez to mogą być te temperatury a korek kosztuje 6 zł ja tyle dałem , tez wymieniłem na ślepo i sie okazało ze to była jego wina .



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 09, 2008 20:25

korek powinien utrzymywac w układzie około 1,5 bara , a u Ciebie jest chyba troszke za mało , może to być wina korka lub uszczelki pod nim , chłodnice normalnie przepłukaj wężem ogrodowym , oczywiście po zdjęciu z niej obu węży , korek można sprawdzić ale trzeba niec manometr i coś do zrobienia ciśnienia , ale lepiej załatwić na podmiane od kogos na chwile



MK_TRE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 21:50
Lokalizacja: EKU
Kontakt:

Post autor: MK_TRE » śr kwie 09, 2008 20:49

no z korkiem nie bedzie problemu sie zalatwi na podmiane a z tym sprawdzeniem cisnienia u ukladzie to pewnie na diagnostyke no wlasnie bo znajomek mi tez mówil ze moge miec troche syfu bo nie wiem na czym jezdzil koles w holandii czy plyn czy woda i powiedział mi ze mozna spróbowac octem nic sie nie stanie ?????????


mk_tre

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 09, 2008 20:59

stac to sie nic nie stanie , ale nie wiem czy ocet pomorze , moim zdaniem jak chłodnica bardzo zarąbana , to lepiej nową załatwic koszt nie duży , a masz spokój



MK_TRE
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 21:50
Lokalizacja: EKU
Kontakt:

Post autor: MK_TRE » śr kwie 09, 2008 21:22

Paweł Marek, no własnie tez o tym myslalem a jak to sprawdzic czy jest sprawny 1 bieg ???bo nie mama pojecia?????????????
marecki_vitor, szczerze mówic to duzo nie jest powbijanych raczej sporadycznie.
a tak poza tym to wiatrak powinien właczac sie w 3ech zakresach temperatur tak?


mk_tre

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 09, 2008 21:25

w dwuch zakresach pierwszy bieg i drugi bieg , zdejmij wtyczke od wyłącznika termicznego chlodnicy i zmostkuj kabel czerwony z czerwono - białym



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 09, 2008 21:28

MK_TRE pisze:właczac sie w 3ech zakresach temperatur tak?
zależy jaki masz, może być dwu lub 3-biegowy, najczęściej dwu, poznasz po ilości pinów w silniku lub włączniku w chłodnicy. 3 piny to dwa biegi. Zwierając piny we wtyczce włącznika sprawdzisz czy wentylator działa na obu biegach. Wina może być w tym włączniku (najczęściej), w okablowaniu, wtyczkach, w samym silniku (wątpliwe)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 09, 2008 21:33

Paweł ja mam 3-biegowy , oczywiscie jak zakładalem klime to taki dostałem z całym pasem przednim , nie wiesz gdzie takie były montowane orginalnie , bo ja sobie oczywiscie przerobilem na wtyczce , bo po co ten najmniejszy bieg ?, chyba że są specjalne sterowniki do aut z klima , ale z takim sie jeszcze nie spotkałem



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr kwie 09, 2008 21:37

Nie mam pojęcia, w GTI żonki klima jest i wentylator jest dwubiegowy ( po włączeniu klimy sterownik klimy który jest pod zbiorniczkiem płynu włącza od razu drugi bieg). Trzybiegowego nie widziałem na oczy, tylko zauważyłem że są takie na schematach elektrycznych. Może na auta z jakimś specjalnym przznaczeniem do tropkiów albo coś w tym stylu


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr kwie 09, 2008 21:40

no właśnie , ja mam 3-biegowy , i powiem Ci ze jest zrobiony dużo solidniej , i bardziej precyzyjnie od normalnego , myślałem że założe swój co miałem , ale jednak tem 3 - biegowy jest mocniejszy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 149 gości