wspomaganie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
beszcza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lip 23, 2007 11:53
Lokalizacja: Chełmża
Kontakt:

Post autor: beszcza » wt kwie 08, 2008 23:25

[ Dodano: 08 Kwi 2008 18:49 ]
Notabene , lejesz taki płyn jak był wczesniej , u góry ktoś tak mówił ,beszcza jeśli nie umiesz zidentyfikować jaki jest kolor (ja tak miałem) to czerwony jak straci właściwości to robi się brązowy . Pozdroooobeszcza,[/quote]
wiem jaki mam kolor czerwony hehe :D i taki wleje tylko stary spuszczę



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » wt kwie 08, 2008 23:46

w instrukcji obsługi jetta rocznik 89 mimo, ze jest po niemiecku rozszyfrowałem, ze ma być płyn ATF Dextron II czyli czerwony(korek mam czerwony na zbiorniczku i taki jest płyn), w książce napraw passata B3 też jest napisane, że płyn jak wyżej(czerwony)-a korek zbiorniczka jest czarny, z tego co wiem to w mk3 korki zbiorniczków są czarne- i jaki lać płyn-zużyty czarny??
szczerze to nie wiem od czego zależy jaki płyn ma być lany- kolega w mk2 ma korek czerwony, leje zielony płyn i wszystko działa poprawnie, w mk3 korek jest czarny a płyn ma zielony i też jest ok
co do jakości płynu- płyn zużyty, czarny poza tym, ze coś tam zatyka lub nie jest płynem który po prostu stracił swoje własności jako olej hydrauliczny- i może być tak, że pompa "mieli" płyn, lub syf zalega między łopatkami, a wirnikiem pompy przez co łopatki nie wysuwają się z wirnika jak należy, przez co spada wydatek jak i ciśnienie pompy(poniżej ciśnienia zaworu maksymalnego) i spada skuteczność układu wspomagania kierownicy- wymiana często pomaga, sąsiad już chyba 4 lata zmienia płyn 1 raz na rok i wspoma działa jak należy mimo iż już myślał, ze pompa to szajs


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
beszcza
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: pn lip 23, 2007 11:53
Lokalizacja: Chełmża
Kontakt:

Post autor: beszcza » wt kwie 08, 2008 23:58

a ja mam korek zielony w moim mk3 a płyn wlany czerwony :kac:



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » śr kwie 09, 2008 15:40

A ja wymieniłem płyn i mi dalej ciężko kiera chodzi. Jak skręce kierownicą podczas jazdy to nie chce wrócić spowrotem do jazdy na wprost.

Czyżby pompa juz nie dawała rady?



Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr kwie 09, 2008 21:28

za powrót kół do pozycji na wprost odpowiada geometria zawieszenia przedniego, ma to też wpływ na lekkość skręcania kierownicą, ale jeśli chodzi o ciężkie skręcanie kierownicy to może już też niedomagać pompa


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
kozisboss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: czw mar 20, 2008 11:38
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: kozisboss » czw kwie 10, 2008 12:35

witam chciałbym do swojego golfa założyć wspomaganie ale nie wiem gdzie coś takiego mogą mi założyć i za ile??Może macie jakieś namiary??Jestem z okolic Wawy pozdro 4all



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » czw kwie 10, 2008 16:23

Dałbym rade sam domowymi sposobami rozebrac pompe i przeczyscic.
Może to by coś pomogło i by lżej kiera chodziła, bo wymiana płynu nic nie dała.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 127 gości