Sprzęgło albo skrzynia biegów.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 121
- Rejestracja: pn mar 31, 2008 23:20
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontakt:
Sprzęgło albo skrzynia biegów.
Na wolnych obrotach jak uniosłem maskę to było słychać od strony skrzyni regularny stuk (podobny do takiego jakby jakiś wałek był za luźny i udeżał w łożysko). Po wciśnięciu sprzęgła ten dźwięk ustaje. Silnik w passacie 1.9 TD AAZ. Miał ktoś kiedyś coś takiego? Co w takiej sytuacji zrobić/sprawdzić? Pomóżcie
Daję głowę że to łożysko oporowe Ci zdycha albo już zdechło.
Rada??
Warsztat, wyjęcie skrzyni, wymiana łożyska.
Sądzę iż nic innego takich objawów nie ma.
Rada??
Warsztat, wyjęcie skrzyni, wymiana łożyska.
Sądzę iż nic innego takich objawów nie ma.
Wherever you are,
Wherever you go,
ALWAYS---VW......
______________________________________
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/240064.html][img]http://images.spritmonitor.de/240064_3.png[/img][/url]
Wherever you go,
ALWAYS---VW......
______________________________________
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/240064.html][img]http://images.spritmonitor.de/240064_3.png[/img][/url]
nie wsadzałem nigdy tam głowy i niewiem za bardzo co i jak ale tak na zdrowy rozum to łożysko jest osadzone na wałku, jak wciskasz sprzęgło to wraz z łapą dochodzi do docisku i dopycha je do tarczy ( oczywiście ciągle się przecież kręci ). Hmmmm jak się zatrze i stanie albo rozleci to narobi bałaganu. To chyba najczarniejsza wersja ale nauczony doświadczeniem co warto zrobić to warto. zresztą koszt łozyska nowego to chyba nie przekroczy 100zł.
Wherever you are,
Wherever you go,
ALWAYS---VW......
______________________________________
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/240064.html][img]http://images.spritmonitor.de/240064_3.png[/img][/url]
Wherever you go,
ALWAYS---VW......
______________________________________
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/240064.html][img]http://images.spritmonitor.de/240064_3.png[/img][/url]
Miałem identyczne objawy i to nie było łożysko oporowe tylko igiełkowe pod trybem piątego biegu. Było już tak wycharatane, że zaczęło już skrobać koło zębate. Musiałem wymienić ożysko i koło zębate. Żeby zlokalizować miejsce stukania wszedłem po samochód i obsłuchałem skrzynię stetoskopem trzymając go jakieś 2-3cm od skrzyni. Idealnie znalazłem miejsce gdzie stuka.
Co przez to rozumiesz??EasyRider pisze:U mnie najbardziej stuka od góry.
Że jak otworzysz maskę to słychać?? Dźwięk się roznosi. Musisz osłuchać skrzynię biegów od spodu. U mnie właśnie też gruchotało tak na wolnych obrotach a w czasie jazdy było nie słyszalne. Stawiam na skrzynie biegów bo po wciśnięciu sprzęgła rozłączasz skrzynie i milknie.
Ostatnio zmieniony śr kwie 09, 2008 07:28 przez popo666, łącznie zmieniany 1 raz.
hej mi tez na postoju halasuje i podczas jazdy wyje jak jade na 4 albo 5 biegu ze juz nie da sie wytrzymac... bylem u mechanika to powiedzial zebym wymienil cala skrzynie bo juz pada (podnosil cale auto i wlączał kolejno biegi i chyba bylo slychac jakies dziwne dzwieki) ale moze byc to lozysko sprzegła i tak wyć podczas jazdy?? mial juz ktos cos takiego??
na bank łożyska w skrzyni, kolega Nike, dobrze pisze, może to być jedno ale mogą też się nadawać do wymiany kilka łożysk a cena od sztuki, przedział między 20-170 złEasyRider pisze:Po wciśnięciu sprzęgła ten dźwięk ustaje
rada: zaopatrz się w schemat skrzyni rozebranej z etki, po co ? po to że jak wyjmiesz skrzynie i będzie któreś z łożysk do wymiany to łatwo dojdziesz które to i w każdym sklepie bez problemu później je zamówisz, bo w serwisie są te same łożyska co w innych sklepach z częściami, najczęściej - mogę przekręcić nazwę - Timkena , SKF-a
Ostatnio zmieniony sob maja 31, 2008 19:29 przez Kulon, łącznie zmieniany 4 razy.
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
- Krigga
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:36
- Lokalizacja: GD / WE / (WPI)
- Kontakt:
Hej. Pozwolicie że się dołączę z problemem.
U mnie hałas występuje po jeździe po wyjęciu biegu i puszczeniu sprzęgła.
Metaliczny hałas jakby luźnego obracającego się elementu.
Jeśli wycisnę sprzęgło i puszczę dźwięk ustaje.
Podczas jazdy jest raczej ok, z wyjątkiem drgań przy przyśpieszaniu.
Skrzynia 5 biegów od silnika ATD. 230kkm.
Łożysko? Sprzęgło?
Sorka za przyklejenie się!!
Co do pytania kamildr: ja bym naprawiał, pod warunkiem że to np. łożyska.
Prawda jest taka, że możesz kupić dobrą skrzynię z rozbitka z 80kkm albo możesz kupić ładnego szrota.
Jak naprawisz będziesz miał pewność że łożyska, synchro są nowe.
U mnie hałas występuje po jeździe po wyjęciu biegu i puszczeniu sprzęgła.
Metaliczny hałas jakby luźnego obracającego się elementu.
Jeśli wycisnę sprzęgło i puszczę dźwięk ustaje.
Podczas jazdy jest raczej ok, z wyjątkiem drgań przy przyśpieszaniu.
Skrzynia 5 biegów od silnika ATD. 230kkm.
Łożysko? Sprzęgło?
Sorka za przyklejenie się!!
Co do pytania kamildr: ja bym naprawiał, pod warunkiem że to np. łożyska.
Prawda jest taka, że możesz kupić dobrą skrzynię z rozbitka z 80kkm albo możesz kupić ładnego szrota.
Jak naprawisz będziesz miał pewność że łożyska, synchro są nowe.
Ostatnio zmieniony pn cze 02, 2008 23:00 przez Krigga, łącznie zmieniany 1 raz.
[/URL]
[img]http://r3.fodey.com/155771c7f057a427cac6d1f25482a9a40.1.gif[/img]
[img]http://r3.fodey.com/155771c7f057a427cac6d1f25482a9a40.1.gif[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości