Zapłon nie przyspiesza w 1.8 Gti 8v

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

filipneo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 08:37
Lokalizacja: Limanowa

Zapłon nie przyspiesza w 1.8 Gti 8v

Post autor: filipneo » wt kwie 08, 2008 09:41

Witam. Posiadam golfa mk2 Gti 8v z gazem, oznaczenie silnika PB. Autko jest z 92 roku i mam maly problem. Auto chodzi dobrze, wszystko jest ok, przyspieszenie tez powiedzial bym ze bez zarzutu ale jak sie okazalo po sprawdzeniu zaplonu na lampie, nie przyspiesza on i tu pojawia sie problem... CZEMU? Wiec idac dalej sprawdzilismy wszystke polaczenia na kablach miernikiem i wszystko jest ok. Wężyki od podcisninia sa rowniez szczelne. Nie moge zidentyfikowac przyczyny czemu zaplon nie chce przyspieszac. Jezeli ktos ma jakies pomysy prosze pisac. Dziekuje i pozdrawiam.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt kwie 08, 2008 11:38

Bo wyprzedzenie zaplonu nie zalezy tylko od predkosci obrotowej silnika ale i od wychylenia klapki przepywomierza. Jesli gazujecie auto na postoju to klapka wychyla sie niewiele nawet przy duzych predkosciach obrotowych (obciazenia nie ma). Poza tym zaplon sprawdza sie na odpietym czujniku temperatury niebieskim i 2000-2500 obrotow.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

filipneo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 08:37
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: filipneo » wt kwie 08, 2008 12:34

Dzieki, wydaje mi sie ze tak sprawdzalismy ale nie zaszkodzi jeszcze raz sprobowac. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » wt kwie 08, 2008 13:09

A siłownik podciśnienia na aparacie jest sprawny czytaj szczelny? Płytka z hallem może poruszać się w aparacie czy jest przyblokowana?

[ Dodano: 08 Kwi 2008 13:11 ]
bugalon pisze:Bo wyprzedzenie zaplonu nie zalezy tylko od predkosci obrotowej silnika ale i od wychylenia klapki przepywomierza.
Właśnie zależy od prędkości obrotowej silnika. Wraz z jej wzrostem wzrasta podciśnienie w dolocie zmieniająć siłownikiem podciśnieniowym wyprzedzenie. W nowszych samochodach gdzie za wyprzedzenie odpowiada ECU wyprzedzenie jest realizowane chyba wedlug map sterownika.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt kwie 08, 2008 14:48

jhosef pisze:A siłownik podciśnienia na aparacie jest sprawny czytaj szczelny? Płytka z hallem może poruszać się w aparacie czy jest przyblokowana?

[ Dodano: 08 Kwi 2008 13:11 ]
bugalon pisze:Bo wyprzedzenie zaplonu nie zalezy tylko od predkosci obrotowej silnika ale i od wychylenia klapki przepywomierza.
Właśnie zależy od prędkości obrotowej silnika. Wraz z jej wzrostem wzrasta podciśnienie w dolocie zmieniająć siłownikiem podciśnieniowym wyprzedzenie. W nowszych samochodach gdzie za wyprzedzenie odpowiada ECU wyprzedzenie jest realizowane chyba wedlug map sterownika.
Czlowieku po co piszesz takie rzeczy jak nie masz pojęcia o tym co oznaczają literki silnika kolegi (podpowiem - wielopunktowy wtrysk elektroniczny).

Tam nie ma aparatu z podcisnieniem to po pierwsze. Po drugie pokaz mi gdzie napisalem ze wyprzedzenie zaplonu nie zalezy od predkosci obrotowej ?

Poza tym jak nie wiesz w jaki sposob ustawiany jest kąt wyprzedzenia zaplonu na podstawie mapy sterownika (co w tym silniku ma miejsce), to nie rob niepotrzebnego zamieszania.

To wlasnie kocham w tym forum, udzielenie konkretnej, rzeczowej odpowiedzi spotyka sie z bełkotem i kupą informacji nie na temat, mieszając tylko ludziom w glowach (tym ktorzy potrzebują pomocy zresztą)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

filipneo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 08:37
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: filipneo » czw kwie 10, 2008 08:54

OK. Wiec myslicie ze czemu mi zaplon nie przyspiesza, nakierujcie mnie konkretnie na co mam zwrocic uwage i co sprawdzic. Dziekuje i pozdrawiam :-)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 122 gości