Łopatka turbiny wylamana

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pudzian160
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 16:03
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Łopatka turbiny wylamana

Post autor: Pudzian160 » pn kwie 07, 2008 22:49

Czy ktos moze wie jak zachowuje sie turbina z wylamaną łopatką lub zgiętą?? Bo mechanik stwierdził u mnie w Golfie 1.9 TDI PD ze tak właśnie jest, nie jestem pewny czy mowi prawde bo auto ma moc i jeździ normalnie,tylko od 1000-2500 obr. coś metalicznie piszczy. Ogulnie podobno koszt naprawy to 1000zł. Co moze jeszcze powodować metaliczny pisk???
Ostatnio zmieniony wt kwie 08, 2008 18:23 przez Pudzian160, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pn kwie 07, 2008 23:00

jak wyłamana ssąca to widać po zdjęciu rury od powietrza. a jak wyłamana po stronie wydechu to bez rozbierania ciężko to stwierdzić.
a za 500 to kupisz taką sprężarke po regeneracji, i sam se wymienisz - masz 500 w kieszeni


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Pudzian160
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 16:03
Lokalizacja: Ełk
Kontakt:

Post autor: Pudzian160 » wt kwie 08, 2008 00:08

Patrzylem na allegro,regeneracja kosztuje 700zł,a uzywana 800. nie spotkalem za 500zł po regeneracji,gdzie mozna taką dostać???



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt kwie 08, 2008 09:17

ja tu robiłem i jestem zadowolony
prócz tego karambol z białegostoku tylko nie wiem jak cenowo


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt kwie 08, 2008 09:36

Pudzian160 pisze:Czy ktos moze wie jak zachowuje sie turbina z wylamaną łopatką lub zgiętą??
Wirnik jest wtedy nie doważony, będzie miał "bicie" co może skutkować uszkodzeniem turbiny. Wirnik rozpędza się do niebotycznych prędkości i musi być perfekcyjnie wyważony, a brak łopatki albo wygięta łopatka zmieniają wyważenie i to poważnie... Prawdopodobnie po krótkim czasie rozwali łożyska i pójdą uszczelniacze na wirniku, albo w najgorszym wypadku rozleci sie wirnik, silnik wejdzie na niebotyczne obroty bo będzie zaciągał olej z turbiny i jeśli szybko go się nie zadusi to także się rozleci, to jest najgorszy scenariusz którego nikomu nie życzę...

Tak swoja drogą, to widzę, że opinia, iż turbiny w golfach IV i nowszej generacji są bardzo kruche i szybko padają, się potwierdza :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości