Urwana śruba od czopa osi tylnej - co z tym zrobić?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Urwana śruba od czopa osi tylnej - co z tym zrobić?
Wczoraj wzięłem się na wymianę czopa osi tylnej. Wszystko szło jak po maśle, aż do momentu odkręcania czopa. Trzy z czterech śrub odkręcily się bez najmniejszego problemu. Najpierw kilka razy przywalilem mlotkiem, potem odkręcałem. Podobnie zrobiłem w przypadku czwartej śruby - jednak ta, bez najmniejszego problemu się ukręciła (aż byłem zaskoczony że ta lekko poszło). Ukręcił się sam łepek śruby, jej część wystawała z otworu w belce. Najpierw próbowałem dospawać inną śrubę i ją odkręcić - zrezygnowałem po kilku próbach - spaw zawsze pękał. Potem zaczęłem ją rozwiercać. I udało mi się ją rozwiercić, jednak dość cienkim wiertłem. Kiedy próbuję powiększyć otwór większym wiertłem - wiertło łamie się, lub tępi. Podejrzewam (choć nie wiem tego na pewno), że otwór który udało mi się wykonać nie jest w osi śruby i każde następne (grubsze) wiertło zahacza o materiał belki, który pewnie jest twardy i stąd te problemy. Próbowałem też użyć wykrętaka, ale ten również pękł - być może był za cienki w stosunku do średnicy całej śruby? Po tych wszystkich próbach sytuacja wygląda tak, że śruba jest na równo z powierzchnią (nic nie wystaje) i ma przewiercony otwór wzdluż (średnica otworu to ok. 0,5 średnicy śruby). Samochód musiałem poskładać, bo jest mi potrzebny, jeżdżę więc na trzech śrubach.
Macie na to jakiś pomysł?
Co robić, jak odkręcać śruby, aby w przyszlości tego uniknąć?
Macie na to jakiś pomysł?
Co robić, jak odkręcać śruby, aby w przyszlości tego uniknąć?
Ostatnio zmieniony ndz kwie 06, 2008 19:38 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Zostaje raczej wymian a belki koszt jakieś 100 zł
Ewentualnie zaspawać to co zostało do nowego czopa
Ewentualnie zaspawać to co zostało do nowego czopa
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No tak, tylko wtedy trzeba liczyć się z urwaniem kolejnych śrub mocujących belkę do nadwozia....
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
No z tym WD to szczerze mówiąc nie psikałem. Tzn. psikałem, jak już próbowałem odkręcić tę urwaną...
Ale mi się wydaje, że ta śruba musiała być jakoś uszkodzona - ona dosłownie urwała się bez żadnego ostrzeżenia - trudniej mi było odkręcić te, co się nie urwały, niż tę, która się urwała.
Ale mi się wydaje, że ta śruba musiała być jakoś uszkodzona - ona dosłownie urwała się bez żadnego ostrzeżenia - trudniej mi było odkręcić te, co się nie urwały, niż tę, która się urwała.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- harrygo1
- Gadatliwa bestia
- Posty: 719
- Rejestracja: sob mar 04, 2006 01:45
- Lokalizacja: Chełmno
- Kontakt:
Do elementów zawieszenia stosowane są śruby o twardości 10.9 (standard 5. najlepszym sposobem opisany sposób jest podgrzanie śruby do czerwoności co spowoduje jednocześnie
rozhartowanie następnie idealnie napunktować i pomalutku rozwiercać potem nabić dobrej jakości nasadkę torxa i wykręcić.
Wykrętaki można sobie wsadzić w bo mogą jeszcze więcej narobić szkody.
rozhartowanie następnie idealnie napunktować i pomalutku rozwiercać potem nabić dobrej jakości nasadkę torxa i wykręcić.
Lipek81 pisze:Próbowałem też użyć wykrętaka, ale ten również pękł
Wykrętaki można sobie wsadzić w bo mogą jeszcze więcej narobić szkody.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- no mam takiego chyba dobrego - torxa - tylko czy on będzie nadawał się po tym jeszcze do użytku?harrygo1 pisze:potem nabić dobrej jakości nasadkę torxa i wykręcić
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości