Najniższe spalanie - przy jakich obrotach ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
żeby było jasne - teraz mam benzynę - wcześniej diesla (mk2 1,6TD i mk3 1,9D) - różnicę pomiędzy delikatnym a mocnym deptaniem były w granicach 1litra = 4zł - dla 4 zł mam sie katować?
kumpal mk2 1,6TD SB palił pomiędzy 5litrów (jak furmanką) a 8 litrów jak jeździliśmy w granicach 180/190 na autostradzie - tu już opór powietrza dokłada zużycia
[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 7:01 pm ]
a w zeszłym tygodniu porównawczo ja mk4 1,4 75KM i koleżanka mk4 TDI 100KM - mój w granicach 7-7,5litrów jej 6,1litra - piszę że w granicach bo już nie mierzę ale przy takim stylu jazdy w zależności czy tankuję w Polsce czy w Niemczech wychodzi mi taka różnica - dziwne - bo oglądałem testy angielskie gdzie taki silnik nie dawał tam różnicy czy benzyna 95 czy 98 a tu w Polsce 95 i w Niemczech też 95 daje jednak różnicę zużycia paliwa
kumpal mk2 1,6TD SB palił pomiędzy 5litrów (jak furmanką) a 8 litrów jak jeździliśmy w granicach 180/190 na autostradzie - tu już opór powietrza dokłada zużycia
[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 7:01 pm ]
a w zeszłym tygodniu porównawczo ja mk4 1,4 75KM i koleżanka mk4 TDI 100KM - mój w granicach 7-7,5litrów jej 6,1litra - piszę że w granicach bo już nie mierzę ale przy takim stylu jazdy w zależności czy tankuję w Polsce czy w Niemczech wychodzi mi taka różnica - dziwne - bo oglądałem testy angielskie gdzie taki silnik nie dawał tam różnicy czy benzyna 95 czy 98 a tu w Polsce 95 i w Niemczech też 95 daje jednak różnicę zużycia paliwa
Ostatnio zmieniony sob mar 29, 2008 20:02 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.
- jasiek21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 672
- Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
- Lokalizacja: Pszów / Karczów
- Kontakt:
TDI najmniej pali przy jeździe poniżej 2tysięcy na 5tym biegu.
Jak chcesz sprawdzić jak mało pali, to wybierz się nad morze, jedź około 2 tysięcy obrotów, przy 2,5 zmieniaj bieg na wyższy, hamuj biegami. Powinno Ci wyjść spalanie ok 5,5 litra.
A na koniec tego głupiego doświadczenia przeciągnij auto po autostradzie żeby sadze przedmuchać, bo jak będziesz za oszczędnie jeździć, to będzie się osadzać w turbinie itd. itp.
Jak chcesz sprawdzić jak mało pali, to wybierz się nad morze, jedź około 2 tysięcy obrotów, przy 2,5 zmieniaj bieg na wyższy, hamuj biegami. Powinno Ci wyjść spalanie ok 5,5 litra.
A na koniec tego głupiego doświadczenia przeciągnij auto po autostradzie żeby sadze przedmuchać, bo jak będziesz za oszczędnie jeździć, to będzie się osadzać w turbinie itd. itp.
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]
-
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 00:33
- Lokalizacja: Pomorze
Re: Najniższe spalanie - przy jakich obrotach ?
MK3 TDI przejazd na 5 biegu w okolicy 1500-1600rpm - bez przyspieszeń ze stałą prędkością, po płaskim terenie, na jazdę na kropelkę - w środku nocy, zszedłem poniżej 4l/100km - ale już nigdy więcej, tego tak nie idzie jezdzićYacko pisze:Przy jakich obrotach jest najnizsze spalanie w TDI 100KM MKIV ? Chciałbym przetestować mój nowy nabytek ile spali przy max oszczędnej jeździe.

maciek
Golf MK3 Variant 1.9TDI 1Z
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
tyle pije: [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/199705.html][img]http://images.spritmonitor.de/199705.png[/img][/url]
z tego co wiem (a zastrzegam że nie wiem wszystkiego), to na wtrysku zazwyczaj jest totalne odcięcie i ewentualnie podawanie spalin z EGR (jeśli jest), a w gaźnikach, zwłaszcza w tych "nowszych" (VAG końcówka lat 80tych) jest elektro-zaworek i blokuje się dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem, w starszych (weber itp) zużycie paliwa jest porównywalne do luzu bo dysza wolnych obrotów działa zawsze ...To_mas pisze:nie zawsze !! jeśli masz auto z gaźnikiem to mi sie wydaje ze spalanie hamując silnikiem jest takie samo jak jadąc na luziewolfzan pisze:Ja mam silnik benzynowy, ale z mojego doświadczenia mogę Ci tylko doradzić, aby unikać jazdy na luzie, bo wtedy auto spali więcej niż podczas hamowania silnikiem.na wtrysku to podobno !! odcianane jest paliwko odcinane do ok 2tyś obr(zalezy od auta) a potem normalnie podawane
Nie wiem natomiast jak to wygląda w TDI :/

TDPower
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości