Niskie obroty po odpaleniu - potem gasnie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Gorzel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt mar 28, 2006 21:59
Lokalizacja: W-wa

Niskie obroty po odpaleniu - potem gasnie

Post autor: Gorzel » ndz kwie 06, 2008 10:26

Witam,

posiadam MK3 1.6 AEE 75KM. W dniu wczorajszym podczas jazdy na 1 biegu (wertepy na drodze) autko zaczelo gasnac...obroty spadały ponizej 500 i gasl.

Podjechalem do znajmego , zdjelismy obudowe filtra powietrza i zauwazylismy, ze linka od przepustnicy?? jest luzna, troszke ja naciagnelismy (o jeden zabek) i obroty sa juz na poziomie 800-900.

Ale pojawil sie drugi problem, po tym zabiegu na biegu jalowym wystepuje falowanie obrotow od okolo 800 do 1000 i aytko lekko drga przez to.

Mam w zwiazu z tym pytania??
1. Czy linka ktora lekko naciagnalem (przestawilem o 1 zabek), mogla byc powodem spadania obrotow i gasniecia auta??
2. dlaczego po naciagnieci linki faluja obroty teraz?? moze trzeba zresetowac kompa, zeby przepustnica sie nastawila??

Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 06, 2008 11:05

Czy linka ktora lekko naciagnalem (przestawilem o 1 zabek), mogla byc powodem spadania obrotow i gasniecia auta??
nie, musi być luz,
Gorzel pisze:dlaczego po naciagnieci linki faluja obroty teraz??
sterownik silnika musi dostac odpowiednie info od czujnika położenia przepustnicy, kiedy jest zamknieta, kiedy otwarta itd, naciągając link spowodowałeś jego ogłupienie.
Podłącz auto doa VAG, pewnie kłopot jest z silniczkiem krokowym lub czujnikiem połozenia przepustnicy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Gorzel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt mar 28, 2006 21:59
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gorzel » ndz kwie 06, 2008 11:42

dziekuje za info....jezeli ta linka powinna miec luz, to co moze byc powodem spadania obrotow i gasniecia autka??

Jakie moga byc konsekfencje tego, ze naciagnalem ta linke troszke, zeby obroty wzrosly...i co musze powiedziec mechanikowi, zeby pozbyc sie klopotu...



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz kwie 06, 2008 12:05

Silnik AEE na biegu jałowym ma mieć 600/650 obrotów.



Gorzel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt mar 28, 2006 21:59
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gorzel » ndz kwie 06, 2008 12:07

dziekuje za info, ale jakie moga byc konsekwencje tego, ze podciagnalem o jeden zabek linke od przepustnicy bodajze...i czy wystarczy teraz zresetowac kompa i bedzie wszystko oki, czy mechanik bedzie musial opuscic ta linke spowrotem i potem zresetowac kompa??

bo juz nie wiem....



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz kwie 06, 2008 12:11

Gorzel pisze:czy wystarczy teraz zresetowac kompa
W tym silniku reset kompa robi się przez VAG-a, chociaż odpięcie akumulatora może coś pomóc, chociaż wątpię. Co do linki skoro po naciągnięciu masz większe obroty na biegu jałowym, to pasowałoby ją założyć jak była z powrotem, bo tak jak pisałem silnik ma mieć 600 - 650 na biegu jałowym.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz kwie 06, 2008 12:37

dziekuje za info, ale jakie moga byc konsekwencje tego, ze podciagnalem o jeden zabek linke od przepustnicy bodajze...i czy wystarczy teraz zresetowac kompa i bedzie wszystko oki, czy mechanik bedzie musial opuscic ta linke spowrotem i potem zresetowac kompa??

bo juz nie wiem....
drogi kolego: silnik musi utrzymywać obroty wolne bez podciągania linki, sterowane jest to elektronicznie, za posrednictwem silczka połączonego z przepustnicą, którą ten silniczek odpoweidnio uchyla. U ciebie mamy tu awarię, którą trzeba zdiagnozować i usunąć. Doraźnie podciągnąłeś linkę żeby mieć wolne obrotu i dobrze, nic złego się nie stanie. A teraz musisz jechać do diagnosty który podłączy auto do komputera i zdiagnozuje jakoś co jest zepsute. Wymeini wadliwy element, potem podłaczy auto na powrót do kompa zrestartuje zaadoptuje i będzie ok. Sam możesz sobie najpierw posprawdzać wtyczki przy wtrysku, dolot czy szczelny i tyle.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Gorzel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: wt mar 28, 2006 21:59
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Gorzel » ndz kwie 06, 2008 13:08

super,

dziekuje slicznie za info...

czyli teraz jechac do serwisu i podlaczyc pod kompa i wszystko wyjdzie....

macie moze jakies przypuszczenie co moze byc popsute, i ewentualnie jakie moga byc tego koszty??:/

pozdrawiam i dziekuje za pomoc...



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » ndz kwie 06, 2008 13:16

Gorzel pisze:macie moze jakies przypuszczenie co moze byc popsute, i ewentualnie jakie moga byc tego koszty??:/
Warto sprawdzić przewody zapłonowe, świece, kopułkę i palec. Ewentualnie wymienić na nowe.



Freyu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: pn wrz 11, 2006 20:11
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Freyu » czw kwie 17, 2008 15:21

Witam,

wczoraj u mnie okazało się że powodem spadku obrotów w moim AEE jest najprawdopodobniej właśnie przepustnica. Przy okazji usuwania pewnej usterki w instalce LPG, gazownik sprawdził przepustnicę. Okazuje się że poprzedni właściciel coś chyba dłubał przy tym bo jakaś linka była podciągnięta. Gazownik podjechał do mechanika i zrobili to ale przy aktualizacji nastawień (jeśli się nie mylę) komp wywalał błąd i nie można było tego procesu dokończyć. Chyba coś z przepustnicą i do wymiany bedize coś czuję.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 364 gości