Czy można podnieść moc w SDI ?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Dante Blues
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 22:42
Lokalizacja: Kowary

Czy można podnieść moc w SDI ?

Post autor: Dante Blues » sob mar 15, 2008 00:19

Witam

Pisałem już tutaj raz, ale pewnie cuś nie tak (może za długo?). Napiszę raz jeszcze – krócej. Kupiłem 2 tygodnie temu Golfa IV 1,9 SDI. Moc 50 KW. Czy da się możliwie bezstratnie (chodzi o spalanie – bo dużo „na miejscu” jeżdżę) podnieść mu troszkę mocy?

Pozdrawiam

PS. W kwestii for internetowych raczej nie mam obycia jak robię coś nie tak.


Zawsze blues...

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » sob mar 15, 2008 00:49

Nieźle zawaliłeś, mogłeś kupić chodźby 90 konną wersje ale TDI, w SDI podnoszenie mocy moim zdaniem mija się z celem

Pozdrawiam


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
Dante Blues
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 22:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Dante Blues » wt mar 18, 2008 01:02

Siemka

W zasadzie to autko jest „igła”. No i z jego „braku” mocy też sobie zdawałem biorąc go. Poza tym nie chciałem TDI z wielu powodów. A pisząc o podnoszeniu mocy (przez komputer) miałem na myśli te niby zawsze brakujące 30% potencjału, dławione celowo przez konstruktorów już na początku w fabryce w każdym silniku – zwłaszcza w SDI (pomimo najmniejszego przyrostu w stosunku do każdego „turbinowca”).
Mimo wszystko dzięki za odpowiedź. Choć jeden normalny wśród wielu (jak widzę głownie „dwójkowych”) „guru”.

Pozdro.


Zawsze blues...

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » czw kwie 03, 2008 17:35

Witam!

Na tej stronie można znaleźć informacje o podniesieniu mocy w SDI:

http://www.upsolute.pl/auto.html?kid=386

Pozdrawiam

PS.
Proszę napisać jak ewentualne wyniki.


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » pt kwie 04, 2008 14:04

masters swojego czasu podnosil o dosc spora wartosc jak na N/A silnik moc w takim SDI.


TDiR - FIMC / VR6 CLUTCH / 0,216 INJECTORS / GT17VA / PD130 WLOT I WYLOT / ORUROWANIE BY SSGARAGE / SOCZEWKI / GOTTI 15" WHEELS / ZAWIESZENIE -60 MM GTCUPLINE / STUT BAR INXX / IN PROGRESS BRAKE SYSTEM Z AUDI S2 & STABILIZATOR Z VR6

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt kwie 04, 2008 14:19

w SDI podnoszenie mocy moim zdaniem mija się z celem
moim tak samo !!
skoro chcesz podnosić moc to po co kupowałeś SDI ?? .... ja na twoim miejscu bym swpował bo te auta nie mają być szybkie i silne tylko ekonomiczne !!

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 14:22 ]
Dante Blues pisze:Poza tym nie chciałem TDI z wielu powodów.
a to dlaczego nie chciałeś ??



RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » pt kwie 04, 2008 14:38

To_mas pisze:
w SDI podnoszenie mocy moim zdaniem mija się z celem
moim tak samo !!
skoro chcesz podnosić moc to po co kupowałeś SDI ?? .... ja na twoim miejscu bym swpował bo te auta nie mają być szybkie i silne tylko ekonomiczne !!

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2008 14:22 ]
Dante Blues pisze:Poza tym nie chciałem TDI z wielu powodów.
a to dlaczego nie chciałeś ??
oj no nie mija sie z celem jakbym kupil - tzn jakby ktos mnie zmusil do kupowania SDI to fajnie bylo miec to 10 czy 15 koni i panie Nm wiecej.

A czemu nie chcial moze dlatego ze czytajac to forum mozna dojsc do wniosku ze sporo jest problemow z TDI aczkolwiek tak na dobra sprawe non stop przewijaja sie te same N75 i zapieczone VNT


TDiR - FIMC / VR6 CLUTCH / 0,216 INJECTORS / GT17VA / PD130 WLOT I WYLOT / ORUROWANIE BY SSGARAGE / SOCZEWKI / GOTTI 15" WHEELS / ZAWIESZENIE -60 MM GTCUPLINE / STUT BAR INXX / IN PROGRESS BRAKE SYSTEM Z AUDI S2 & STABILIZATOR Z VR6

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt kwie 04, 2008 15:10

RobeQ, właśnie ze sie mija
pakować tyle kasy w chip tuning by mieć 10 PS więcej ://// to nie dla mnie



RobeQ
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 100
Rejestracja: śr gru 13, 2006 12:51
Lokalizacja: WAWA
Kontakt:

Post autor: RobeQ » pt kwie 04, 2008 15:56

To_mas pisze:RobeQ, właśnie ze sie mija
pakować tyle kasy w chip tuning by mieć 10 PS więcej ://// to nie dla mnie
No jakbys mial 60km to 10km wiecej jest mocno odczuwalne ;] ten samochod wazy z 1250km rakiety sie z niego nie zrobi ale dla wlasego bezpieczenstwa bym chcial zeby to 10km i pare Nm przybylo


TDiR - FIMC / VR6 CLUTCH / 0,216 INJECTORS / GT17VA / PD130 WLOT I WYLOT / ORUROWANIE BY SSGARAGE / SOCZEWKI / GOTTI 15" WHEELS / ZAWIESZENIE -60 MM GTCUPLINE / STUT BAR INXX / IN PROGRESS BRAKE SYSTEM Z AUDI S2 & STABILIZATOR Z VR6

gop_8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pt mar 23, 2007 23:51
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: gop_8 » pt kwie 04, 2008 16:59

RobeQ pisze:No jakbys mial 60km to 10km wiecej jest mocno odczuwalne ;] ten samochod wazy z 1250km rakiety sie z niego nie zrobi ale dla wlasego bezpieczenstwa bym chcial zeby to 10km i pare Nm przybylo
Więc właśnie zgadzam się te 10KM to 15% mocy, więc sporo. Nawet dla oszczędności jest to wskazane, bo silnik się szybciej wkręca na obroty. Nikt tu nie mówi o robieniu z SDI rakiety, bo nawet z turbiną w TDI może brakować mocy.

Pozdrawiam


[img]http://www.tkk.pl/~zsynuk/MK%204/VW%20zach-pom.jpg[/img]

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt kwie 04, 2008 17:28

ok panowie ale mi chodzi o to ze szkoda by mi było tyle kasy ładować tylko dla 10PS
wolałbym juz na swapa zbierać :P



Awatar użytkownika
Dante Blues
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 22:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Dante Blues » sob kwie 05, 2008 22:32

Witam

Ostatnio byłem nie dość, że sfrustrowany delikatnie, to jeszcze po paru „pifkach” i trochę mi głupio za tych „dwójkowych guru”. Przepraszam jak kogoś uraziłem.

Dzięki wielkie GOP_8. Odwiedziłem tą stronkę już nieco wcześniej i właśnie po prześledzeniu zdecydowałem się napisać na tym forum (być może w nadziei na uzyskanie szczegółowej instrukcji „how” :-))) ). Chodzi o to, że chcę to zrobić sam. I jeśli tylko uzyskam na tyle pewników żeby zacząć mieszać palcami po klawiaturze – z pewnością napiszę Ci o wynikach.

TO_MAS – masz pełną rację – ta auto brałem z uwagi na ekonomię. TDI (i lepszych) nie chciałem bo miałem kilka wypadków i celowo ograniczam się do jakich 75. A ten ma tylko 68 więc 7 brak :-))). Poza tym uwielbiam Volkswagena a ściślej Golfy.

ROBEQ – widzę, że też wychodzisz z założenia, że najlepsza turbina to nowa turbina :-)))

Jeśli idzie o sprawy techniczne to jestem zielony jak trawa na wiosnę (i taki zostanę) więc zapytam Was o kwestie podnoszenia mocy – znajomi radzą wywalić cały katalizator i założyć filtr powietrza sportowy (samą wkładkę tylko). Ponoć najbardziej ekonomiczny i najszybszy efekt kilku koni mocy wzwyż. Ciekawy jestem, czy ktoś z Was tak robił?

Generalnie jestem zawodowym grafikiem + informatykiem. Jak ktoś chce jakąś fajną naklejeczkę (najbardziej preferuję własne – bo zawsze najoryginalniejsze – projekty) swobodnie mogę mu wyciąć. Koszta groszowe. Tylko to forum i żadnego hurtu. Winyle to czasami najefektywniejsza i najtańsza forma wyrażenia własnej ekspresji. Lakier zawsze jest co najmniej 7 razy droższy :-)))
Jak znajdę trochę czasu, to wrzucę kilka fotek, na których szare autka (wewnątrz i na zewnątrz) zmieniały się optycznie w małe bestyjki pod moją ręką :-)

Pozdrawiam wszystkich


Zawsze blues...

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob kwie 05, 2008 23:45

Dante Blues pisze:znajomi radzą wywalić cały katalizator i założyć filtr powietrza sportowy (samą wkładkę tylko). Ponoć najbardziej ekonomiczny i najszybszy efekt kilku koni mocy wzwyż
hmm nie bardzo. kata mozna wywalic i zastapic go kawalkiem rurki o srednicy reszty uklad. czy przybedzie od tego koni? jak kat troche przypchany to moze, ze 2 kunie. jesli chodzi o filtr to naprawde przy tym silniku nie warto wydawac 200zl na wklade k&n, bo efektu nie bedzie. przykro mowic to po raz kolejny, ale kurcze sdi ma jezdzic dlugo, wolno i bezawaryjnie., bo oszczedny tez nie jest w porownaniu do tdi.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Dante Blues
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 22:42
Lokalizacja: Kowary

Post autor: Dante Blues » pt kwie 11, 2008 21:51

A jest jakaś możliwość sprawdzenia, czy katalizator jest "zapchany"?


Zawsze blues...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości