Jak wyregulowac pape w GTD 1,6
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
witam Trochim wyregulowałem wtryski dwa maja 168 a dwa 166 ustawił mi to ten kolega miał zegary (podpioł po koleji kazdy wtrysk do czegos i tam pokazywało cisnienie dał tam jakies podkładki mowie to poniewaz chce wiedziec czy o to w tym chodzilo i czy dobrze to zrobił). I teraz chciałbym wyregulowac ta dawke paliwa wiec prosił bym o wskazowki.
Zaznaczam ze mam wtryski z 1,9 a silnik mam 1,6
Pozdrawiam MiChI
[ Dodano: Czw Wrz 01, 2005 16:48 ]
a i jeszcze jedno chce zaznaczyc ze miałem kapitelny remont głowicy wszystko co sie dało jest nowe. No i jest splanowana o 0,3 mm a uszczelka jest taka sama jak była.
Zaznaczam ze mam wtryski z 1,9 a silnik mam 1,6
Pozdrawiam MiChI
[ Dodano: Czw Wrz 01, 2005 16:48 ]
a i jeszcze jedno chce zaznaczyc ze miałem kapitelny remont głowicy wszystko co sie dało jest nowe. No i jest splanowana o 0,3 mm a uszczelka jest taka sama jak była.
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
wtryski ustawiał tak jak sie powinno.
tu masz jak zwiekszyć dawkę paliwa
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579
jest to opisane dla silnika 1.9 ale zasada jest taka sama.
streszczając:
- śrubą odpowiedzialną za dawke paliwa kręcimy aby obroty silnika wzrosły o 300, następnie ustawiamy obroty biegu jałowego do takiego jak poprzedni. Rabimy to na rozgrzanym silniku.
tu masz jak zwiekszyć dawkę paliwa
http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579
jest to opisane dla silnika 1.9 ale zasada jest taka sama.
streszczając:
- śrubą odpowiedzialną za dawke paliwa kręcimy aby obroty silnika wzrosły o 300, następnie ustawiamy obroty biegu jałowego do takiego jak poprzedni. Rabimy to na rozgrzanym silniku.
Nissan Patrol K160
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
tam jest pompa od 1.9 dlatego coś tam odczepiają.
potrzebny bedzie klucz 13 i śrubokręt.
Rozgrzewasz silnik do pracy roboczej.
luzujesz kontre (kluczem nr 13) na śrubie nr 5.
kręcisz ją tak aby obroty silnika na biegu jałowym wzrosły o ok 300 obr/min.
dokręcasz kontre.
następnie kecisz śrubą nr 7 aby ustawić obroty silnika na biegu jałowym czyli tak ok 850.
jak nie bedzie chciał zejść z obrotów to poluzuj nr 8 i wtedy pokombinuj leżeli nadal nie będzie chciał to ostatecznie śruba nr 6.
uważaj tylko aby nie pozrywać gwintów w pompie bo wtedy będzie większa bieda.
Jak będziesz uważał, że to mało lub za dużo (za dużo bedzie czarnego dymu za tobą) to regulacje przeprowadza się w większym lub mniejszym stopniu.
miłej zabawy w kręceniu, tylko nie przesadzaj za bardzo
potrzebny bedzie klucz 13 i śrubokręt.
Rozgrzewasz silnik do pracy roboczej.
luzujesz kontre (kluczem nr 13) na śrubie nr 5.
kręcisz ją tak aby obroty silnika na biegu jałowym wzrosły o ok 300 obr/min.
dokręcasz kontre.
następnie kecisz śrubą nr 7 aby ustawić obroty silnika na biegu jałowym czyli tak ok 850.
jak nie bedzie chciał zejść z obrotów to poluzuj nr 8 i wtedy pokombinuj leżeli nadal nie będzie chciał to ostatecznie śruba nr 6.
uważaj tylko aby nie pozrywać gwintów w pompie bo wtedy będzie większa bieda.
Jak będziesz uważał, że to mało lub za dużo (za dużo bedzie czarnego dymu za tobą) to regulacje przeprowadza się w większym lub mniejszym stopniu.
miłej zabawy w kręceniu, tylko nie przesadzaj za bardzo
Ja zawsze myslalem ze to srubka znajdujaca sie z prawej strony pompy pod gruszka z 10cm jest odpowiedzialna za dawke paliwa. O takim sposobie zwiekszania dawki nie wiedzialem. No ale nie o tym chcialem napisac.
Moje pytania:
1) Skoro srubka 7 jest o regulacji obrotow biegu jalowego to od czego jest srubka 8 ?
2) U mnie sruba 6 jest juz tak wkrecona ze do ewentualnego podniesienia obrotow w ten sposob zostaje mi moze niecaly 1cm sruby do wkrecenia. Czy u was tez tak jest? Czuje ze poprzedni wlasciciel musial troche mieszac na pompie bo plomby sa tez zerwane. Gdy srube 6 wykrecam obroty na biegu jalowym nie spadaja ale wtedy przy naskaniu gazu robi sie jakby martwy odcinek ze pompa wogole nie reaguje do pewnego momentu na wciskanie gazu.
3) Czy powyzsze moze byc spowodowane kreceniem innymi srubkami na pompie tylko jakimi? czy pompa juz powoli siada?
Zaznaczam ze auto mi malo pali bo jak na passata 4.5 max 5.5 l/100km to chyba nie duzo. Jednak nic za darmo bo przyspieszenia to to praktycznie nie ma
Moje pytania:
1) Skoro srubka 7 jest o regulacji obrotow biegu jalowego to od czego jest srubka 8 ?
2) U mnie sruba 6 jest juz tak wkrecona ze do ewentualnego podniesienia obrotow w ten sposob zostaje mi moze niecaly 1cm sruby do wkrecenia. Czy u was tez tak jest? Czuje ze poprzedni wlasciciel musial troche mieszac na pompie bo plomby sa tez zerwane. Gdy srube 6 wykrecam obroty na biegu jalowym nie spadaja ale wtedy przy naskaniu gazu robi sie jakby martwy odcinek ze pompa wogole nie reaguje do pewnego momentu na wciskanie gazu.
3) Czy powyzsze moze byc spowodowane kreceniem innymi srubkami na pompie tylko jakimi? czy pompa juz powoli siada?
Zaznaczam ze auto mi malo pali bo jak na passata 4.5 max 5.5 l/100km to chyba nie duzo. Jednak nic za darmo bo przyspieszenia to to praktycznie nie ma
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
1) nr 8 i ta obok niej (na prawo) służą za regulacje min i mak obrotów biegu jałowego przy wciśnietym i wyciągniętym przyszpieszaczu zapłonu. a srubą nr 7 rególujesz sobie dokładnie obroty.
2) dlatego pisałem że nr 6 kręcisz w ostateczności bo inaczej bedziesz miał tak jak piesz.
3)tak może to byc spowodowane rozlegulowaniem pompy (poprostu jakiś ktoś regulował obroty biegu jałowego właśnie tą śrubą (nr6) czego nie powinno się robić (jest to nawed napisane w książce o dieslach znajdującej sie na forum). Raczej jest źle wyregulowana niź popsuta.
Jak u siebie zmieniałem pompe na na taką z silnika RA to po odpaleniu miał tak dużą dawkę paliwa obroty to trzymał ok 1200 a gazem wystarczyło operować dosłownie na tyknięcie. Oczywiście mechanior zaczoł regulowac obroty śrubką nr 6 co później zaowocowało plywaniem obrotów na wolnych obrotach raz miał 1000 raz 800.
Możesz zrobic tak jak ja to zrobiłem: wyregulowac nr 6 tak aby auto normalnie przyśpieszało (nie zwracaj narazie uwagi na wolne obroty). Następnie luzujesz nr 8 i tą srubę obok (z tyłu pompy jest taki "dynks" którego ruchy blokuja sruby nr 8 i ta obok) i za pomocą nr 7 regulujesz sobie obroty biegu jałowego. nastepnie nr 8 wkręcasz do momentu aż zaczną sie zmieniać obroty wtedy kontrujesz. Nastepnie wyciągasz przyspieszacz zapłonu i wkręcając srube obok tej nr 8 wkręcasz do żądanych obrotów ok 1100 i kontrujesz.
aha zakładam, że dawka jest odpowiednia bo jak nie bedzie dało ustawić obrotów tak jak pisałem wcześniej i bedą za małe/duża to należy zwiększyć/zmniejszyc dawkę paliwa.
wsystko na rozgrzanym silniku po testach i odpalaniu na drugi dzień z rana wypadało by zabezpieczyc sruby lakierem co by się nie luzowały.
mój gofer pali (przy mojej jeździe) ok 6,4 ale potrafi w >5,5 się zmieścić.
2) dlatego pisałem że nr 6 kręcisz w ostateczności bo inaczej bedziesz miał tak jak piesz.
3)tak może to byc spowodowane rozlegulowaniem pompy (poprostu jakiś ktoś regulował obroty biegu jałowego właśnie tą śrubą (nr6) czego nie powinno się robić (jest to nawed napisane w książce o dieslach znajdującej sie na forum). Raczej jest źle wyregulowana niź popsuta.
Jak u siebie zmieniałem pompe na na taką z silnika RA to po odpaleniu miał tak dużą dawkę paliwa obroty to trzymał ok 1200 a gazem wystarczyło operować dosłownie na tyknięcie. Oczywiście mechanior zaczoł regulowac obroty śrubką nr 6 co później zaowocowało plywaniem obrotów na wolnych obrotach raz miał 1000 raz 800.
Możesz zrobic tak jak ja to zrobiłem: wyregulowac nr 6 tak aby auto normalnie przyśpieszało (nie zwracaj narazie uwagi na wolne obroty). Następnie luzujesz nr 8 i tą srubę obok (z tyłu pompy jest taki "dynks" którego ruchy blokuja sruby nr 8 i ta obok) i za pomocą nr 7 regulujesz sobie obroty biegu jałowego. nastepnie nr 8 wkręcasz do momentu aż zaczną sie zmieniać obroty wtedy kontrujesz. Nastepnie wyciągasz przyspieszacz zapłonu i wkręcając srube obok tej nr 8 wkręcasz do żądanych obrotów ok 1100 i kontrujesz.
aha zakładam, że dawka jest odpowiednia bo jak nie bedzie dało ustawić obrotów tak jak pisałem wcześniej i bedą za małe/duża to należy zwiększyć/zmniejszyc dawkę paliwa.
wsystko na rozgrzanym silniku po testach i odpalaniu na drugi dzień z rana wypadało by zabezpieczyc sruby lakierem co by się nie luzowały.
mój gofer pali (przy mojej jeździe) ok 6,4 ale potrafi w >5,5 się zmieścić.
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
jak przeczytasz temat od początku to dowiesz się która jaki ma numer.
oczywiście, że można tylko wtedy ingeruje się w budowe wewętrzną pompy a to juz trochę bardziej skomplikowane i ja się za bardzo na tym nie znam więc rad nie daje
jak coś się spieprzy to najwyżej u mnie
acha oczywiście po zwiększeniu tej dawki paliwa auto może trochę więcej kopcić można się z tym pogodzić albo zwiększyć ilość powietrza w silniku
oczywiście, że można tylko wtedy ingeruje się w budowe wewętrzną pompy a to juz trochę bardziej skomplikowane i ja się za bardzo na tym nie znam więc rad nie daje
jak coś się spieprzy to najwyżej u mnie
acha oczywiście po zwiększeniu tej dawki paliwa auto może trochę więcej kopcić można się z tym pogodzić albo zwiększyć ilość powietrza w silniku
Nissan Patrol K160
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości