Auto wpada w drgania

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piotrek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:23
Lokalizacja: Urzędów
Kontakt:

Auto wpada w drgania

Post autor: Piotrek89 » śr kwie 02, 2008 23:11

Mam problem z moim tdi.
Auto przy obr 1300-1600 wpada w rezonans. przy 1300 ob slychac jakby stuk w podloge. W samochodzie zrobilo sie rowniez dosc glosno.
Czy to mozliwe ze drgania powstaja od tlumika. Czy ta plecionka jesli jest do wymiany bedzie powodowala cos takiego. Dodam ze wytlumienie na grodzi jest okopcone wlasnie przy niej a przy gaszeniu zatrzesie tylem. pomorzcie bo to dosc uciazliwe
Ostatnio zmieniony czw maja 01, 2008 17:28 przez Piotrek89, łącznie zmieniany 1 raz.



HellMan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: pn cze 06, 2005 07:58
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Auto wpada w drgania Tdi

Post autor: HellMan » czw kwie 03, 2008 07:38

Piotrek89 pisze:Dodam ze wytlumienie na grodzi jest okopcone wlasnie przy niej a przy gaszeniu zatrzesie tylem. pomorzcie bo to dosc uciazliwe
Mam to samo ale po obejrzeniu łącznika mechanik stwierdził, że wszystko jest z nim ok.



Awatar użytkownika
mario78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: śr lut 28, 2007 18:26
Lokalizacja: BI

Post autor: mario78 » czw kwie 03, 2008 12:46

Ja też miałem podobnie, tylko u mnie wszystko drżało przy ok 1700 obr/min. Tłumiki z zewnątrz były całe ale niestety w środku się posypały i dawały właśnie rezonans. Wymieniłem tłumik środkowy i końcowy. Wszystkie objawy natychmiast ustąpiły. Ciszej i spokojnej teraz odpala i gaśnie. Wcześniej przy gaszeniu czasem tłumik uderzał w podłogę. Pozdr.

[ Dodano: 03 Kwi 2008 13:39 ]
Wydaje mi się że rozwalona plecionka może powodować objawy o których piszesz. Pozdr.



Awatar użytkownika
Piotrek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:23
Lokalizacja: Urzędów
Kontakt:

Post autor: Piotrek89 » czw kwie 03, 2008 15:16

A moze mogl by sie ktos wypowiedziec, ktory wymienial ten lacznik i co sie dzialo przed wymiana tego.



Awatar użytkownika
daniel_dyla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw mar 06, 2008 21:53
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: daniel_dyla » śr kwie 16, 2008 19:17

ja tez mam podobny problem z dziwnym "buczenie" nawet tak bym powiedzial w przedziale tych niskich obrotow. wydaje mi sie (przynajmniej u mnie) ze to jest z okolic katalizatora albo tłumnika srodkowego ale musze dokladniej nasluchac. ponoc taki rezonans powstaje jak te gumy ktore podtrzymuja tłumniki zrobia sie twarde od starosci to przenosza drgania na bude ... teraz w weekend postaram sie posprawdzeac te gumy kata no i ewentualnie poduszki pod silnikiem choc jedna ostatnio wymienialem wiec ... jak by komus udalo sie rozwiazac problem to pochwalic sie tu prosze :grin:


[url]http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81346[/url]

Awatar użytkownika
Piotrek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:23
Lokalizacja: Urzędów
Kontakt:

Post autor: Piotrek89 » czw maja 01, 2008 16:52

Wycialem kata i samochod sie uplnynnil juz prawie nie czuc tego ale jeszcze male drgania sa. zamiezam wymienic plecionke jak to zrobie napisze .pozd



Awatar użytkownika
daniel_dyla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw mar 06, 2008 21:53
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: daniel_dyla » sob maja 03, 2008 16:03

Piotrek89 pisze:Wycialem kata
powiedz co wstawiłeś zamiast kata?? zwykła rurę czy może strumienice?? bo ja ostatnio bylem u mechanika z takim zapytaniem Co lepiej rura czy strumienica? Powiedział mi ze jak dam sama rurę to będzie troszkę mocniejszy ale szybka się zapchają tą smołą tłumiki :/ a z tego co czytałem na forum to strumienica jest „zbędna” w TDI’ku… wiec teraz sam nie winem co zrobić. A nowy katalizator to koszt około 800 PLN :/ a co do tego rezonansu to w poniedziałek biorę sie za sprawdzenie obudowy filtra powietrza bo ponoc ona moze przenosic taki rezonans na bude ...

[ Dodano: 03 Maj 2008 16:07 ]
Piotrek89 pisze:A moze mogl by sie ktos wypowiedziec, ktory wymienial ten lacznik i co sie dzialo przed wymiana tego.
a co do tego łącznika "plecionki" to wymieniłem ja i powiem ze jest trochę ciszej, na pewno odczułem to przy gaszeniu auta bo słyszalne były wtedy takie metaliczne dźwięki teraz to ustąpiło... a i tak na przyszłość jeśli ten łącznik z zewnątrz wygląda dobrze to nie znaczy ze faktycznie taki jest ... u mnie wyglądał wizualnie dobrze ale w środku - masakra ...


[url]http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81346[/url]

Awatar użytkownika
krzys-jeruzal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
Lokalizacja: Jeruzal
Kontakt:

Post autor: krzys-jeruzal » sob maja 03, 2008 16:33

A ja miałem głosno w srdku itp a wszystko przez to ze przed tylna belką jest taka metalowa listwa która chroni przewody i ona była podgęta i dotykała tłumnika
2razy młotkiem i cisza. zgełem ja kiedys jak o wystajacą studzienke .tez myslałem ze to tłumnik itp. a naprawiłem w 1minute.



Awatar użytkownika
daniel_dyla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw mar 06, 2008 21:53
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: daniel_dyla » pn maja 05, 2008 18:59

problem na 99% rozwiązany z tym dziwnym buczeniem ... sprawa była banalna, przyczyna tego było wpadanie w rezonans obudowy filtra powietrza i przenosiło sie to na budę. na filtrze powietrza są takie 2 gumki które ze starości sie skurczyły i tymi plastikowymi elementami porostu obudowa uderzała o błotnik ... a problem rozwiązany tylko na 99 % ponieważ nie jechałem jeszcze autem i w ten sposób go nie sprawdziłem ale przynajmniej na postoju jak go podniosę do 2000 to nic nie buczy. Zobaczę co będzie podczas jazdy … i czy jeszcze będzie cos co wpada w drgania.


[url]http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81346[/url]

Awatar użytkownika
Piotrek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:23
Lokalizacja: Urzędów
Kontakt:

Post autor: Piotrek89 » śr maja 07, 2008 20:09

U mnie tez tlukla sie obudowa foltra ale przy tych wlasnie obrotach tak wiec czym to jest spowodowane?? przez co wpada w drgania na tych obrotach. Jak umocowalem filtr to sie przestalo tluc ale nadal czuje drgania, chyba wytne plecionke i wstawie nowa moze to pomoze. A zamiast kata mam strumiennice. Znajomy mial wiec wstawilem i slychac tylko swist turbiny w sumie przyjemny :grin: A powiedz mi jeszcze co sie stalo z Twoja stara plecionka?



Awatar użytkownika
daniel_dyla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw mar 06, 2008 21:53
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: daniel_dyla » czw maja 08, 2008 16:55

Piotrek89 pisze:U mnie tez tlukla sie obudowa foltra ale przy tych wlasnie obrotach tak wiec czym to jest spowodowane??

a co jest tego przyczyna to nie wiem może jest więcej powietrza zasysane i dlatego tak wpada w rezonans bo to nie są jakieś nie równe obroty żeby miało trzepać sie wszystko w aucie ...
z plecionka (tak mi mówił ten koleś co to wycinał) ze od środka są tak jak by jakieś pierścienie i one po prostu popękały i sie tłukły dzwoniły taki metaliczny dźwięk. najbardziej było to słychać podczas gaszenia i zapalania silnika. Teraz jest o wiele lepiej troszkę zatelepie silnikiem ( to pewnie wina poduszek) ale cichutko jest :D tylko ze u mnie to trochę kosztowało – wymiana takiej plecionki bo skasował mnie 100 PLN za plecionkę i 40 za robociznę :/


[url]http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=81346[/url]

Awatar użytkownika
Piotrek89
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: ndz gru 09, 2007 12:23
Lokalizacja: Urzędów
Kontakt:

Post autor: Piotrek89 » śr maja 21, 2008 13:46

Wymienilem ta zlaczke i sie zawiodlem :crazy: . Nic sie nie zmienilo praktycznie dalej czuje drgania, to chyba jednak bedzie tlumnik

[ Dodano: 21 Maj 2008 13:48 ]
No ja zaplacilem 80 zl za wszystko wiec jeszcze nie tak zle



Awatar użytkownika
george_79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: czw lis 01, 2007 02:55
Lokalizacja: Warszawa / Pęsy
Kontakt:

Post autor: george_79 » śr maja 21, 2008 14:16

a może poduchy silnika ?


[img]http://images.spritmonitor.de/249749_5.png[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152667][img]http://images43.fotosik.pl/267/042e53b984389f25.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=287386]>>Sprzedam elementy Nokia DSP<<[/url]

Awatar użytkownika
daniel_dyla
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw mar 06, 2008 21:53
Lokalizacja: Zakopane
Kontakt:

Post autor: daniel_dyla » śr maja 21, 2008 19:04

Popatrz na obudowę filtra powietrza czy niema jakiś luzów i czy jak nią będziesz ruszał to będziesz wyczuwał czy o cos delikatnie stuka.
Ostatnio zmieniony śr maja 21, 2008 19:05 przez daniel_dyla, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 181 gości