Witam
W zauważyłem moim golfiku (od samego początku) ze jest słabe "wspomaganie" hamulców, co prawda hamulce sa dobre i blokuje na wszystkie 4 kola (kapcie 225) jak sie dobrze przyciśnie, ESP tez działa bez zarzutu przyhamowując poszczególne kola, niestety żeby przy większej prędkości (gdzie najbardziej jest to odczuwalne) mocno zahamować to trzeba naprawdę mocno deptać po hamulcu a z tego co zauważyłem to w autkach VW hamulce zawsze były jak "żyleta" ze mało sobie zębów nie powybijałem jak 1 raz wsiadłem. Klocki i tarcze wyglądają ok, autko więcej wazy ale tarcze z przodu ma tez nie takie małe (felgi 14" nie wejdą a 15" ledwo co po samych zaciskach śmigają).
Co może być przyczyna ze trzeba użyć większej siły przy hamowaniu? Moze serwo padać? Na co zwrócić uwagę bo skocze na weekendzie do mechanika żeby to przejrzał a do serwisu VW jechać nie chce bo ciężką kasę zedrą.
Słabe serwo?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 276
- Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
- Lokalizacja: Leszno
Przy unieruchomionym silniku wciśnij kilka razy pedał hamulca do oporu. Poczujesz, że stanie się "twardszy". Wciśnij jeszcze raz pedał i nie puszczając uruchom silnik. Pedał powinien zrobić się miękki.
Jeżeli tak nie jest to:
-albo wąż łączący serwo z pompą podciśnienia jest nieszczelny
-sama pompa nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia
-faktycznie padło serwo
Pozdrawiam!
Jeżeli tak nie jest to:
-albo wąż łączący serwo z pompą podciśnienia jest nieszczelny
-sama pompa nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia
-faktycznie padło serwo
Pozdrawiam!
PozdraVWiam!
pewnie masz pęknięty waż od podciśnienia (ten wężyk co wchodzi do serva z górnej lewej strony) miałem to samo u siebie - po wymianie węża wszystko wróciło do normy
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
dzięki za odpowiedzi, jak dojdę co jest nie tak to dam znać.
Przy niewielkiej prędkości gdzie ABS nie działa albo nawet nie ma czasu zareagować bo autko sie już zatrzymało to na kostce brukowej jak sprawdzałem hamulce widać 4 ślady po zablokowanych kołach wiec hamulce są.
A czy jest to możliwe ze są zapowietrzone hamulce? czy jak by tak było to by słabo hamował? (np. nie na wszystkie koła itp)
Przy pękniętym wężyku miałeś "wspomaganie" hamulca tylko słabsze czy w ogóle go nie było?Ostry! pisze:pewnie masz pęknięty waż od podciśnienia (ten wężyk co wchodzi do serva z górnej lewej strony) miałem to samo u siebie - po wymianie węża wszystko wróciło do normy
to znaczy skrót myślowy Czyli załączenie ABS - w sumie to blokuje tylko na chwilkę a później puszcza i znowu blokuje - czyli doprowadza do poślizgu kołarakczek pisze:Co to znaczy?? Przeciez masz ABS i ma nie blokowac....co prawda hamulce sa dobre i blokuje na wszystkie 4 kola
Przy niewielkiej prędkości gdzie ABS nie działa albo nawet nie ma czasu zareagować bo autko sie już zatrzymało to na kostce brukowej jak sprawdzałem hamulce widać 4 ślady po zablokowanych kołach wiec hamulce są.
A czy jest to możliwe ze są zapowietrzone hamulce? czy jak by tak było to by słabo hamował? (np. nie na wszystkie koła itp)
Tak miałem "wspomaganie" słabsze - dokładnie jak piszesz, żeby zahamować trzeba było nieźle depnąć - po wymianie wężyka hamulec jest strasznie czuły i miękkiGoF pisze:Przy pękniętym wężyku miałeś "wspomaganie" hamulca tylko słabsze czy w ogóle go nie było?
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 295 gości