Róznica między 2E a ADY

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

jarek_lech
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:11
Lokalizacja: warszawa

Róznica między 2E a ADY

Post autor: jarek_lech » wt kwie 01, 2008 13:37

Od jakiegoś czasu jestem dumnym posiadaczem trójeczki GTI EDITION i po obserwacjach na forum i przeczytaniu książki obsługi Golfa myślałem, że posiadam silnik 2E, jak ostatnio się okazało, odnalazłem w książce serwisowej, mam zamotowany silnik o oznaczeniu ADY, chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica pomiędzy 2E o ADY, jedyne co udąło mi się ustalić z autodatą to to że silnik ADY był montowany tylko 2 lata i to wszystko. Chciałbym sie dowiedziec czegoś więcej o tym motorze.



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » wt kwie 01, 2008 15:27

w ADY jest układ wtryskowy firmy Simos, a w 2E Digifant - z tego co wiem nie czyni to żadnej różnicy w osiągach ... :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » wt kwie 01, 2008 15:29

ppoll27 pisze:w ADY jest układ wtryskowy firmy Simos, a w 2E Digifant - z tego co wiem nie czyni to żadnej różnicy w osiągach ...
Dokladnie. Jesli sie nie myle w obu ta sama charakterystyka pracy, przebieg mocy i momentu.
jarek_lech pisze:Chciałbym sie dowiedziec czegoś więcej o tym motorze.
Dbac o podstawowe sprawy, lac wache i jezdzic dopoki sie nie znudzi bo ten silnik wszystko przezyje :helm:



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » wt kwie 01, 2008 15:49

Yuri pisze:Jesli sie nie myle w obu ta sama charakterystyka pracy, przebieg mocy i momentu.
jeśli ja się nie myle ADY wcześniej się zbierał, i jest ponoć mniej wytrzymalszy niż 2E


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

jarek_lech
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: śr lis 21, 2007 12:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: jarek_lech » wt kwie 01, 2008 16:21

Jeśli chodzi o wytrzymałość to fakt, ze tak jest, przy ok 250 tys rozbierana była góra i sprawdzana głowica, cylindry pierścienie itd i wszystko było w jak najlepszym porządku. Pytam się, bo słyszałem opinie, ze te silniki miały kute elementy w środku i chciałem to gdzieś potwierdzić, tak samo słyszałem ze ospręt, skrzynia, pół ośni itd jest identyczna jak w VR6 i w to nie dokońca chce mi się wierzyć.



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » wt kwie 01, 2008 17:46

LCQ pisze:
Yuri pisze:Jesli sie nie myle w obu ta sama charakterystyka pracy, przebieg mocy i momentu.
jeśli ja się nie myle ADY wcześniej się zbierał, i jest ponoć mniej wytrzymalszy niż 2E
Nie chodzi Ci przypadkiem o AGG? (nastepca ADY). Bo ten wlasnie troche szybciej moment osiagal niz 2e/ADY.



Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » wt kwie 01, 2008 20:02

evolution pisze:nie prawda, ja w niedziele stopilem tlok na autostradzie :D :D
A jak to zrobiles? :crazy:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » wt kwie 01, 2008 20:43

evolution pisze:nie prawda, ja w niedziele stopilem tlok na autostradzie
Hehe :helm: . W seryjnym,nie grzebanym 2e? :chytry:
Ostatnio zmieniony wt kwie 01, 2008 20:43 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » wt kwie 01, 2008 20:54

Yuri pisze:
evolution pisze:nie prawda, ja w niedziele stopilem tlok na autostradzie
Hehe :helm: . W seryjnym,nie grzebanym 2e? :chytry:

a to niech se bedzie seria... :panna:
Ostatnio zmieniony śr kwie 02, 2008 12:21 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » wt kwie 01, 2008 21:18

souler pisze:no gdzie u Evo niedlubany. doladowany skurczybyk przeciez, to mial prawo sie stopic.
evolution pisze:a jak niektorzy wiedza wczoraj zajechalem motor(seryjny zeby nie bylo)


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt kwie 01, 2008 21:21

Yuri pisze:
evolution pisze:nie prawda, ja w niedziele stopilem tlok na autostradzie
Hehe :helm: . W seryjnym,nie grzebanym 2e? :chytry:
tak niedotkniety ledwo autio kupilem wiec nic nie zdazylem zrobic

[ Dodano: Wto Kwi 01, 2008 21:22 ]
souler pisze:
Yuri pisze:
evolution pisze:nie prawda, ja w niedziele stopilem tlok na autostradzie
Hehe :helm: . W seryjnym,nie grzebanym 2e? :chytry:

no gdzie u Evo niedlubany. doladowany skurczybyk przeciez, to mial prawo sie stopic.
mala prosba nie wypowiadamy sie w tematach w ktorych nie mamy wiedzy niezbednej do prawdziwych wypowiedzi..oki??


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » wt kwie 01, 2008 21:34

evolution pisze:tak niedotkniety ledwo autio kupilem wiec nic nie zdazylem zrobic
O to mnie zaskoczyles. Ja juz w tym momencie jezdze trzecim 2-litrowym 8v (C20NE w Vectrze, 2e w Mk3 i teraz ADY) i zebym nie wiem jak dawal w p.... to w zadnym nic sie nie wysypalo nigdy. A Vectra to juz w szczegolnosci swoje ze mna przezyla bo to byla moja 1 fura (i to jeszcze darowana ;) i czesto, jak to u 18-latka, nie w glowie mi byly rzeczy typu wymiana oleju, swiec, itd. i skubana chodzila jak zloto :helm:. Wiec Evo przyznaj sie jak Ty to zrobiles na tej autostradzie? ;) :helm:



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » wt kwie 01, 2008 21:58

hmmm może się myle ale w 2E jest chyba natrysk oleju na tłoki czego brakuje w w/w modelach ? niech mnie ktoś poprawi



Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » śr kwie 02, 2008 09:35

tez zawsze sie zastanawialem czym roznia sie silniki 2E- ADY- AGG- kiedys widzialem tylko post, chyba, Evo ze 2E najbardziej wytrzymale sa, ale jak w osiagach, spalaniu itp sprawa sie ksztaltuje to do dzisiaj nie wiem :grrr:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości