Świece żarowe a praca silnika.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Świece żarowe a praca silnika.
Witam wszystkich posiadaczy diesli.
Chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami na temat świec żarowych.
W moim golfie mk1 1.5 D przy zakupie były założone świece Bosch, po zmianie na Beru silnik zaczął lepiej pracować, zwłaszcza na niskich obrotach, miał lepsze przyspieszenie ale ogólnie poprawiła się kultura pracy w całym zakresie obrotów. Niestety przy mrozach zaczęły się kłopoty z odpalaniem, wymieniłem pierścienie i wszystko było dobrze.
Teraz mam kolejnego golfika mk1 1.6 TD. Przełożyłem do niego te same świece Beru, sytuacja się powtórzyła.
Na Iskrach do setki dochodził w 14s, na Beru w 12s. Poprzedni golf 1.5D na Beru w 18s, na Boscha nie mierzyłem.
Tak więc świece mają wpływ na prace silnika nie tylko przy odpalaniu.
Na zdjęciach widać różnice między świecami, Iskra i Bosch są do siebie podobne, natomiast Beru jest mniejsza i różni się kształtem. Te różnice nie są duże ale w dieslu przy dużym sprężaniu, komora spalania jest mała. Oprócz tego świece są bezpośrednio umieszczone pod wtryskami tak że strumień paliwa je opływa podczas wtrysku.
Może się mylę?
Jestem ciekawy czy ktoś ma jeszcze takie spostrzeżenia i w jakich silnikach,jakie spalanie i osiągi?
Pamiętam jak kupowałem świece poprosiłem o najlepsze, sprzedawca wtedy powiedział,że Beru są zakładane do nowych VW.
Na forum jestem nowy, a że nie znalazłem takiego tematu więc pisze.
Chciałbym się podzielić moimi spostrzeżeniami na temat świec żarowych.
W moim golfie mk1 1.5 D przy zakupie były założone świece Bosch, po zmianie na Beru silnik zaczął lepiej pracować, zwłaszcza na niskich obrotach, miał lepsze przyspieszenie ale ogólnie poprawiła się kultura pracy w całym zakresie obrotów. Niestety przy mrozach zaczęły się kłopoty z odpalaniem, wymieniłem pierścienie i wszystko było dobrze.
Teraz mam kolejnego golfika mk1 1.6 TD. Przełożyłem do niego te same świece Beru, sytuacja się powtórzyła.
Na Iskrach do setki dochodził w 14s, na Beru w 12s. Poprzedni golf 1.5D na Beru w 18s, na Boscha nie mierzyłem.
Tak więc świece mają wpływ na prace silnika nie tylko przy odpalaniu.
Na zdjęciach widać różnice między świecami, Iskra i Bosch są do siebie podobne, natomiast Beru jest mniejsza i różni się kształtem. Te różnice nie są duże ale w dieslu przy dużym sprężaniu, komora spalania jest mała. Oprócz tego świece są bezpośrednio umieszczone pod wtryskami tak że strumień paliwa je opływa podczas wtrysku.
Może się mylę?
Jestem ciekawy czy ktoś ma jeszcze takie spostrzeżenia i w jakich silnikach,jakie spalanie i osiągi?
Pamiętam jak kupowałem świece poprosiłem o najlepsze, sprzedawca wtedy powiedział,że Beru są zakładane do nowych VW.
Na forum jestem nowy, a że nie znalazłem takiego tematu więc pisze.
kształt i objętość maświece moim zdanie nie mają nic do znaczenia jak się rozpędza auto ponieważ one tylko są do odpalenia samochodu i sie zaras wyłanczają
[ Dodano: 26 Mar 2008 07:51 ]
Volvo 340 1.6D na Iskrach dymił przy dużym bucie, na NGK (też były mniejsze) już nieJestem ciekawy czy ktoś ma jeszcze takie spostrzeżenia i w jakich silnikach,jakie spalanie i osiągi?
-
- Mały gagatek
- Posty: 136
- Rejestracja: sob paź 13, 2007 20:11
- Lokalizacja: Czechowice
- Kontakt:
świece w samochodach na olej napędowy nie biorą udziału w jeździe, są tylko i wyłącznie do zapalania, po zapaleniu kiedy jedziemy świece w żaden nawet najmniejszy sposób nie wpływają na jazdę
powiem więcej, w niektórych samochodach przy 4 cylindrach stosuje się tylko 3 świece a na 4 garnku zaślepkę, sprawny diesel zapali nawet z połową sprawnych świec
a co do ich różnic w objętościach to są to zbyt małe różnice żeby miały jakiś wpływ
jeszcze jedno, wiecie ile trzeba koni dołożyć żeby zmniejszyć przyspieszenie do setki z 14 na 12 s. ? to nie idzie procentowo tylko jest krzywa przyrostu, 20 koni by chyba brakło, nie mówcie że jedna świeca przy drugiej to różnica kilku dziesięciu koni mechaniczny bo to brednia
powiem więcej, w niektórych samochodach przy 4 cylindrach stosuje się tylko 3 świece a na 4 garnku zaślepkę, sprawny diesel zapali nawet z połową sprawnych świec
a co do ich różnic w objętościach to są to zbyt małe różnice żeby miały jakiś wpływ
jeszcze jedno, wiecie ile trzeba koni dołożyć żeby zmniejszyć przyspieszenie do setki z 14 na 12 s. ? to nie idzie procentowo tylko jest krzywa przyrostu, 20 koni by chyba brakło, nie mówcie że jedna świeca przy drugiej to różnica kilku dziesięciu koni mechaniczny bo to brednia
Ostatnio zmieniony śr mar 26, 2008 16:24 przez DonKichot, łącznie zmieniany 5 razy.
Jest małe ALE: wg mnie róznica w KSZTAŁCIE robi robote jeśli paliwo po drodze trafia na świece, oczywiście nie +20KM :green_fuck: ale w zadymieniu ja zauważyłem (chyba ze to zwykły przypadek ale wątpie, inne parametry bez zmian)a co do ich różnic w objętościach to są to zbyt małe różnice żeby miały jakiś wpływ
jeszcze jedno, wiecie ile trzeba koni dołożyć żeby zmniejszyć przyspieszenie do setki z 14 na 12 s. ? to nie idzie procentowo tylko jest krzywa przyrostu, 20 koni by chyba brakło, nie mówcie że jedna świeca przy drugiej to różnica kilku dziesięciu koni
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Te dwie sekundy to nie przypadek.DonKichot pisze:jeszcze jedno, wiecie ile trzeba koni dołożyć żeby zmniejszyć przyspieszenie do setki z 14 na 12 s. ? to nie idzie procentowo tylko jest krzywa przyrostu, 20 koni by chyba brakło, nie mówcie że jedna świeca przy drugiej to różnica kilku dziesięciu koni mechaniczny bo to brednia
Myślałem o tym, jak będe miał trochę czasu to się pobawię.zaprzal pisze:a jesli wywalisz swiece i w to miejsce wkrecisz sruby, bedzie mial 10s do 100kmh?
A co do obiętości. Diesel ma duże sprężanie, w GMP tłok niemal "dotyka" głowicy i większość powietrza mieści się w komorze wstępnej i to troche może robic różnice.
Diesle z bezpośrednim wtryskiem mają niższe ciśnienie.
-
- Ma gadane
- Posty: 175
- Rejestracja: wt sty 15, 2008 16:14
- Lokalizacja: okolice Włocławka
- Kontakt:
sprawdz ze 3 razy przyspieszenie na tych świecach co masz i wkręć te drugie i też sie przejeć 3 razyanaba255 pisze:Te dwie sekundy to nie przypadek.
i prawdopodobnie nie będzie zmiany, przyspieszenie będzie takie samo
jak by sie działo to co piszesz to każdy by zakłóadał te świece 2 sekundy na przyspieszeniu do setki mniej to już sukces by był
A moim zdaniem "coś" w tym może być bo mocniej zawirowane i rozrzedzone z powietrzem paliwo spala się lepiej - w tym szukałbym wytłumaczenia - w końcu na tym polega haczyk z większą mocą w silnikach z bezpośrednim wtryskiem - że dzięki temu można precyzyjnie ukształtować mgiełkę mieszanki w komorze spalania - tuż przed porcesem spalania.
Może akurat się tak zdarza że te dłuższe - wprowadzają jakieś zawirowanie mieszanki - stąd może się brać odczucie większej mocy - lepszej sprawności.
Taki myk konkretnie działał w maluchu, gdzie po wrzuceniu w dolot "zawirowywacza" - autko było odczuwalnie i mierzalnie szybsze.
Racja że pod względem "elektrycznym" w czasie jazdy te świece nie grają roli..
I racja że pomiar z zegarkiem/stoperem jest bardzo niedokładny ... niemniej jednak to najtańszy sposób ... przyspieszenie warto sprawdzać jadąc w dwie strony (wiatr) w tych samych warunkach (temperatura, przyczepność opon), a poza tym spróbuj sprawdzić elastyczność 60-100 80-120 lub inny zakres - tutaj czas jest dłuższy - błąd ma mniejszy wpływ, albo zmierzyć długość przejazdu 400 m (też dwie strony)
Może akurat się tak zdarza że te dłuższe - wprowadzają jakieś zawirowanie mieszanki - stąd może się brać odczucie większej mocy - lepszej sprawności.
Taki myk konkretnie działał w maluchu, gdzie po wrzuceniu w dolot "zawirowywacza" - autko było odczuwalnie i mierzalnie szybsze.
Racja że pod względem "elektrycznym" w czasie jazdy te świece nie grają roli..
I racja że pomiar z zegarkiem/stoperem jest bardzo niedokładny ... niemniej jednak to najtańszy sposób ... przyspieszenie warto sprawdzać jadąc w dwie strony (wiatr) w tych samych warunkach (temperatura, przyczepność opon), a poza tym spróbuj sprawdzić elastyczność 60-100 80-120 lub inny zakres - tutaj czas jest dłuższy - błąd ma mniejszy wpływ, albo zmierzyć długość przejazdu 400 m (też dwie strony)
TDPower
- zaprzal
- VW Baron
- Posty: 3027
- Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
- Lokalizacja: Białystok / Tykocin
- Kontakt:
ciekawe co to ma do dzialu "speed" ?kopia pisze:Ja w 1.9 AVF mam 2 i 4 swiece padnieta, przy porannym odpalaniu lapie po ok 3 sekundach i puszcza dyma, swiece beda wymieniane w poniedzialek razem z rozrzadem.
Odpala ale ciezej.
[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości