1Z rwie i traci moc na kilka sekund, Vmax 160 :(
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1Z rwie i traci moc na kilka sekund, Vmax 160 :(
Witam !
Mam problem z mocą silnika przy wyzszych obrotach tak mniej wiecej od 1800 (z tego co wiem wtedy wlasnie wlacza sie turbo). Od czasu do czasu powyzej tych obrotow traci moc na sekundę, dwie po czym znowu ja odzyskuje. Poza tym nie chce mi jechać szybciej niż 160 km/h. Natomiast przy niższych obrotach kilka razy zdarzyło się, że pedał gazu przestał reagować.. auto samoczynnie ustawiło się na 1200 obrotów i ani więcej ani mniej. Po wyłączeniu i odpalenia samochodu problem giną aby za jakis czas znowu się pojawić. Byłem z sprawą u mechanika, podłączył auto pod kompa. wyszedł problem 777 czujnika pedału przyspieszenia, poza tym porobił kompem testy silnika i niby poza tym wszystko w porządku. Mechanik zasugerował wymianę czujnika. Po jakimś czasie wybrałem się z autem do elektryka aby sprawdził instalację elektryczną bo wydawało mi się, że objawy usterki nasilają się w czasie deszczowej pogody. Elektryk stwierdził, że instalacja jest sucha, zero przebić itd. Jak sądzicie czy za te utraty mocy może być odpowiedzialny tylko czujnik pedału gazu czy w czymś innym jest problem ? Na forum w innych tematach czytałem, że są podobne objawy gdy jest uszkodzony zawór N75, zapieczone kierownice w turbo itd. A może turbo pada ? I jeszcze ostatnie pytanie, przepraszam jeśli będzie groteskowe ale jestem początkowym właścicielem TDI. Czy auto po dociśnięciu pedału gazu do dechy w czasie jazdy powinno od razu rwać do przodu czy po jakiejś sekundzie ?
Mam problem z mocą silnika przy wyzszych obrotach tak mniej wiecej od 1800 (z tego co wiem wtedy wlasnie wlacza sie turbo). Od czasu do czasu powyzej tych obrotow traci moc na sekundę, dwie po czym znowu ja odzyskuje. Poza tym nie chce mi jechać szybciej niż 160 km/h. Natomiast przy niższych obrotach kilka razy zdarzyło się, że pedał gazu przestał reagować.. auto samoczynnie ustawiło się na 1200 obrotów i ani więcej ani mniej. Po wyłączeniu i odpalenia samochodu problem giną aby za jakis czas znowu się pojawić. Byłem z sprawą u mechanika, podłączył auto pod kompa. wyszedł problem 777 czujnika pedału przyspieszenia, poza tym porobił kompem testy silnika i niby poza tym wszystko w porządku. Mechanik zasugerował wymianę czujnika. Po jakimś czasie wybrałem się z autem do elektryka aby sprawdził instalację elektryczną bo wydawało mi się, że objawy usterki nasilają się w czasie deszczowej pogody. Elektryk stwierdził, że instalacja jest sucha, zero przebić itd. Jak sądzicie czy za te utraty mocy może być odpowiedzialny tylko czujnik pedału gazu czy w czymś innym jest problem ? Na forum w innych tematach czytałem, że są podobne objawy gdy jest uszkodzony zawór N75, zapieczone kierownice w turbo itd. A może turbo pada ? I jeszcze ostatnie pytanie, przepraszam jeśli będzie groteskowe ale jestem początkowym właścicielem TDI. Czy auto po dociśnięciu pedału gazu do dechy w czasie jazdy powinno od razu rwać do przodu czy po jakiejś sekundzie ?
Ostatnio zmieniony sob mar 29, 2008 18:18 przez mentor22, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adrian1980
- Gadatliwa bestia
- Posty: 560
- Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
- Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
- Kontakt:
mentor22, mialem podobne objawy w passacie, nasilalo sie gdy padal deszcz, a jak spad snieg pedal gazu przestal dzialac, mechanik nawet go nie wymienil tylko wyczyscil sniedz i bylo po klopocie
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:01
- Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki / Poznań
- Kontakt:
Witam! U mnie jest podobnie. Auto mam dopiero 1,5 tyg. ale już mi sie to przytrafiło. Zdarza sie to sporadycznie, jednak wtedy dzieje się to przez dłuższy okres niż przez kilka sekund. Czasem pomaga przygazówka do 4000 i ok. Mój kolega zauważył że w tym czasie nie słychać turbiny. Filtr paliwa jest nowy. Czy zawór upustowy z turbiny jest na turbinie czy gdzieś obok? Podobnie jak u kolegi, Vmax ok 150km/h.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:01
- Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki / Poznań
- Kontakt:
Zobaczę bo jutro będę na warsztacie. Dziwi mnie jednak brak przyspieszenia. Jeżeli wszystko jest ok to auto żwawo pomyka. Zastanawiam się czy to wina pompy czy może turbina przepuszcza gdzieś ciśnienie. Osoba która go przyprowadziła z Niemiec miesiąc temu wymieniła filtr paliwa więc zapewne jej też taka sytuacja się przytrafiła
w 1Z za to co opisales wyzej odpowiada zawor N-75, latwo to sprawdzic wystarczy sciagnac z niego czerwony i niebieski wezyk i je zlaczyc razem jak auto bedzie jezdzic ok to znaczy ze padl wlasnie n-75Tomek pisze:do wymiany masz tą gruszkę przy turbinie co upuszcza cisnienie
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
skoro tak mowisz wypilem teraz troche wiec moge sie mylic ale w 1Z gdzie jest ta groszka? bo mam teki silnik i niewidzialem :green_fuck: jak ja znajdziesz to daj znac gdzie sie znajdujeAle n75 może upuszczać do śmierci jak gruszka bedzie miała wine bedzie peknieta czy zacięta
Ostatnio zmieniony ndz mar 30, 2008 23:10 przez Scotto, łącznie zmieniany 1 raz.
Moj golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=75825 vento front
[url=http://img293.imageshack.us/my.php?image=golfsesjaaaa001vq3.jpg][img]http://img293.imageshack.us/img293/5788/golfsesjaaaa001vq3.th.jpg[/img][/url]
Gruszka upustowa do wasegate jest przy turbinie ale lezy poziomo. Moze byc tak ze ktos to regulowal robiac tjuning...widzialem takich asow. Wtedy nawet 3 zmostkowane n75 nie pomoga...Scotto pisze:skoro tak mowisz wypilem teraz troche wiec moge sie mylic ale w 1Z gdzie jest ta groszka? bo mam teki silnik i niewidzialem :green_fuck: jak ja znajdziesz to daj znac gdzie sie znajdujeAle n75 może upuszczać do śmierci jak gruszka bedzie miała wine bedzie peknieta czy zacięta
trzeba zobaczyc jakie cisnienia lapie auto, jak wyglada sprawa z dawkami paliwa, i czemu pedal gazu wariuje. Porzadna diagnoza.
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
- Stecko
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: ndz lut 11, 2007 21:14
- Lokalizacja: Strzegom/Slough
- Kontakt:
witam
Mam te same problemy z szarpaniem czasami idzie bdb czasami mszarpie jak np wczoraj- deszczowa pogoda i szarpal jak szalony:/ dzis juz jest pogodnie i jest lepiej choc zauwazylem ze z pedalem gazu jest problem poniewaz czasami szybko reaguje na wcisniecie a dzis np wciskam go dosyc szybko do dechy i zwalniam a silnik nawet nie zareagowal!! czy to normalne? musze przytrzymac chwilke pedal wcisniety i dopiero wskakuje na obroty... aha gdzie znajduje sie czujnik pedalu gazu jak pisal scotto moze o jest przyczyna bo 90% swirowania jest podczas deszczowej pogody
Mam te same problemy z szarpaniem czasami idzie bdb czasami mszarpie jak np wczoraj- deszczowa pogoda i szarpal jak szalony:/ dzis juz jest pogodnie i jest lepiej choc zauwazylem ze z pedalem gazu jest problem poniewaz czasami szybko reaguje na wcisniecie a dzis np wciskam go dosyc szybko do dechy i zwalniam a silnik nawet nie zareagowal!! czy to normalne? musze przytrzymac chwilke pedal wcisniety i dopiero wskakuje na obroty... aha gdzie znajduje sie czujnik pedalu gazu jak pisal scotto moze o jest przyczyna bo 90% swirowania jest podczas deszczowej pogody
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 129 gości