Najniższe spalanie - przy jakich obrotach ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Najniższe spalanie - przy jakich obrotach ?

Post autor: Yacko » sob mar 29, 2008 10:44

Przy jakich obrotach jest najnizsze spalanie w TDI 100KM MKIV ? Chciałbym przetestować mój nowy nabytek ile spali przy max oszczędnej jeździe.



vwgolf fan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 12:49
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: vwgolf fan » sob mar 29, 2008 11:59

moim zdaniem do 3 tys.obrotów i zmiana biegu



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob mar 29, 2008 12:02

Yacko, but w podłoge i przy 4tyś zmieniasz bieg :P
Ostatnio zmieniony sob mar 29, 2008 12:02 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.



Buli fan VW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 16:30
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Buli fan VW » sob mar 29, 2008 12:41

W teorii silników spalinowych mówi się o trzech najważniejszych krzywych określających zewnętrzną charakterystykę silnika. Mianowicie o krzywej mocy, momentu obrotowego i jednostkowego zużycia paliwa.
Zależność między krzywymi momentu obrotowego i jednostkowego zużycia paliwa przedstawia się tak, że silnik zużywa najmniej paliwa w stosunku do wytwarzanej mocy w zakresie obrotów odpowiadających maksymalnemu momentowi obrotowemu.
W Twoim przypadku wynosi to 1900 - 2100 obr/min. Moc maksymalna osiągana jest u Ciebie przy ok. 4000 obr/min. jednak wtedy moment obrotowy jest już wtedy bardzo niski a zużycie paliwa gwałtownie rośnie.

Jak zatem stosować to w praktyce? Przestrzegaj kilku z wielu zasad "jazdy na kropelce":

- Unikaj jazdy na krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem
- Staraj się szybko osiągać prędkość do zmiany biegu, unikaj długiego przyspieszania
- Biegi zmieniaj w górę przy ok. 2900-3100 obr/min. Zachowujesz wtedy największe wartości przyspieszeń przy optymalnym zużyciu paliwa.
- Nie dojeżdzaj na luzie do miejsca zatrzymania, podobnie na zbyt wysokich biegach (hamujący silnik nie zużywa paliwa ale jeśli jego obroty spadną wtedy zbyt nisko urządzenie sterujące ponownie zasila paliwem silnik)
- W czasie spokojnej jazdy staraj się utrzymywać obroty silnika na stałym poziomie 2000-2100 obr/min. Jeśli masz korzystaj z tempomatu!

PozdraVWiam!


PozdraVWiam!

greg

Post autor: greg » sob mar 29, 2008 12:48

Yacko pisze:Przy jakich obrotach jest najnizsze spalanie w TDI 100KM MKIV ? Chciałbym przetestować mój nowy nabytek ile spali przy max oszczędnej jeździe.
obroty 0 - jazda na holu - oszczędzisz max. tylko po co?
Chcesz uzyskać minimalne spalanie w teście - wywal; fotele, wygłuszenia koło zapasowe i inne obciążniki auta, załóż cienkie opony (175/80/14), nie przekraczaj 90km/h i jedź tak zeby krew zalała tych za tobą - na pewno uzyskasz minimum aha, jedź jak jest ciepło, bezwietrznie i w godzinach ok 3-5rano - mniejszy ruch.



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » sob mar 29, 2008 13:06

Ja mam silnik benzynowy, ale z mojego doświadczenia mogę Ci tylko doradzić, aby unikać jazdy na luzie, bo wtedy auto spali więcej niż podczas hamowania silnikiem. Podczas przyśpieszania kręcić silnik do obrotów, przy których ma największy moment obrotowy i wtedy zmieniać bieg. Do tego płynna jazda i spalanie jest wtedy na dosyć niskim poziomie.



Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » sob mar 29, 2008 13:16

greg pisze:
Yacko pisze:Przy jakich obrotach jest najnizsze spalanie w TDI 100KM MKIV ? Chciałbym przetestować mój nowy nabytek ile spali przy max oszczędnej jeździe.
obroty 0 - jazda na holu - oszczędzisz max. tylko po co?
Chcesz uzyskać minimalne spalanie w teście - wywal; fotele, wygłuszenia koło zapasowe i inne obciążniki auta, załóż cienkie opony (175/80/14), nie przekraczaj 90km/h i jedź tak zeby krew zalała tych za tobą - na pewno uzyskasz minimum aha, jedź jak jest ciepło, bezwietrznie i w godzinach ok 3-5rano - mniejszy ruch.
Nie szkoda Ci czasu na pisanie zbędnych złosliwych postów ? Napisałem wyraźnie, ze chcę poznać max oszczędną opcję, co nie znaczy, że tak chcę jeździć, nie cierpię zamulać. Poprzednio miałem BMW E36 328i i przy normalnej jeździe w trasie spalanie bylo nieco poniżej 8l a max oszczędnie 7l. Ciekaw jestem czy uda mi się moim MK IV zejść do katalogowego 4,1 l na 100 km i dlatego pytam.
Ostatnio zmieniony sob mar 29, 2008 13:17 przez Yacko, łącznie zmieniany 1 raz.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob mar 29, 2008 13:20

wolfzan pisze:Ja mam silnik benzynowy, ale z mojego doświadczenia mogę Ci tylko doradzić, aby unikać jazdy na luzie, bo wtedy auto spali więcej niż podczas hamowania silnikiem.
nie zawsze !! jeśli masz auto z gaźnikiem to mi sie wydaje ze spalanie hamując silnikiem jest takie samo jak jadąc na luzie :) na wtrysku to podobno !! odcianane jest paliwko odcinane do ok 2tyś obr(zalezy od auta) a potem normalnie podawane

Nie wiem natomiast jak to wygląda w TDI :/



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » sob mar 29, 2008 13:21

To_mas, Mam na wielopunkcie silnik. Podczas hamowania zużywane są minimalne ilości paliwa, bo nie wierzę w to, że wtedy paliwa w ogóle nie ma w silniku. Wystarczy sprawdzić jeżdżąc sporo na luzie, a później hamując silnikiem. Sam się przekonasz, że spalanie jest o wiele mniejsze, kiedy hamujesz silnikiem.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob mar 29, 2008 13:27

Yacko pisze:a max oszczędnie 7l.
heh jakoś nie moge uwirzyć :P wybacz ale chyba jechałeś na 5 biegu 90km/h 100km prostej drogi bez zmiany prędkości :P

[ Dodano: Sob Mar 29, 2008 12:34 ]
wolfzan, nie sprawdze ja mam TD :P średnie spalanie znam i nie chce kombinować zeby było niższe bo czego sie czepiać 5,5 litra na 100 :P
a nie sprwdze temu ze różnie jeżdżę ;P



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » sob mar 29, 2008 13:55

To_mas, To jak masz takie niskie spalanie, to nie ma co kombinować :grin:



Pawciu83
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 23:28
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: Pawciu83 » sob mar 29, 2008 16:45

Mam pytanko w silniku 1.8t na jakich obrotach najlepiej jezdzic???zeby bylo ekonomicznie ? :bajer:


Pawel

greg

Post autor: greg » sob mar 29, 2008 19:51

Yacko pisze:Ciekaw jestem czy uda mi się moim MK IV zejść do katalogowego 4,1 l na 100 km i dlatego pytam.
po1 primo - nie szkod ami czasu ani paluchó do klepania w klawiaturę
po 2 primo - to 4,1 ciężko ci będzie uzyskać - mam kumpla co jeździ jak furmanką - Audi A3 1,9TDI - nie przekracza 90km/h aż mnie krew zalewa i sie cieszy ze zszedł do 4,8 l/ 100km - dlatego nie cierpię pytań co zrobić żeby jeździć oszczędniej - najlepiej - jeździć komunikacją miejską bo to tańszy środek lokomocji - kupujesz auto z silnikiem TDI tak? a czemu nie SDI? byłby tańszy a więcej by nie palił - skoro nie masz zamiaru zamiast korzystać z koni pod maską i z turbiny przy silniku tylko jeździć tak jakby tego turbo nie było?



Yacko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: sob lip 07, 2007 13:43
Lokalizacja: Kujawy

Post autor: Yacko » sob mar 29, 2008 19:55

greg pisze:nie cierpię pytań co zrobić żeby jeździć oszczędniej - najlepiej - jeździć komunikacją miejską bo to tańszy środek lokomocji - kupujesz auto z silnikiem TDI tak? a czemu nie SDI? byłby tańszy a więcej by nie palił - skoro nie masz zamiaru zamiast korzystać z koni pod maską i z turbiny przy silniku tylko jeździć tak jakby tego turbo nie było?
Nawet gdybym cisnął moje TDI maksymalnie to i tak będzie muł w porównaniu z poprzednim autem. Zamierzam jeździć normalnie tylko jako nowy zakup chciałem przetestować ekstremalnie oszczędną jazdę :)
Ostatnio zmieniony sob mar 29, 2008 20:03 przez Yacko, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 361 gości