problem z chłodzeniem passat 1.8 (90km)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » czw mar 27, 2008 15:07

Masz rację, że w miarę przepływu się schładza, ale karolekw, napisał, że przejechał całkiem sporo km i pyta czy nadal ma mieć tylko ciepły. Nie wiem, czy nowy termostat mu się do końca otwiera, czy coś innego się dzieje. Dlatego głównie mi chodziło o to, że po takiej liczbie km u siebie w autach mam wszystko gorące. Jasne, że dolny jest chłodniejszy, ale jak dla mnie po 20 km jest to raczej względne pojęcie, bo oba są gorące. U siebie nie dotknę się do żadnego przez dłuższa chwilę, a wszystko jest ok.
Grzebaluch, na trasie mój MK3 trzyma 90, plus minus grubość wskazówki, a mieście to zależy, czy są korki. W każdym razie do 100 dochodzi. Drugi bieg mi się włącza, ale to normalne przy klimatyzacji.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw mar 27, 2008 23:52

Stroosiu pisze:ale karolekw, napisał, że przejechał całkiem sporo km i pyta czy nadal ma mieć tylko ciepły.
Stroosiu pisze:Jasne, że dolny jest chłodniejszy, ale jak dla mnie po 20 km jest to raczej względne pojęcie, bo oba są gorące.
Stroosiu a jakie to ma znaczenie czy ktoś przejechał 20 czy 100 km ?
przecież przy sprawnie działającym termostacie (i całym układzie chłodzenia)temperatura cieczy chłodzącej jest cały czas stabilizowana i utrzymywana w granicach 90 stopni. Jak dla mnie to wąż dolny jest najbardziej gorący w trakcie jazdy po mieście kiedy dopiero co termostat otworzy duży obieg a potem dolny wąż trzyma stałą temperaturę z wahaniami w kierunku ciepła a nie gorąca
ale nie o to tu chodzi, najlepiej będzie jak karolekw sprawdzi kolor płynu i ew. przepłucze układ chłodzenia wodą, koszt niewielki a zabieg jak najbardziej wskazany dla żywotności układu, sprawdzi działanie termostatu wkładając do słoika z wodą i podgrzewając itp. itd. a potem niech nam napisze jak to w końcu jest z tym dolnym wężem czy jest zimny czy ciepły czy gorący i jaka się mu utrzymuje temperatura na wskaźniku.


Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pt mar 28, 2008 01:24

ja jeszcze nie widzialem u siebie II biegu wichury, zawsze jakos tak sie kreci ze stała predkoscia.
ja mam swoj sposób na sprawdzenie termostatu, odpalam autko co jakis czas lape za górny i dolny waz, jezeli górny robi sie ciepły a dolny jest zimny to jest ok, pozniej czekam az ten górny zacznie parzyc w lape ze nie da sie juz utrzymac, lapie za dolby waz i sprawdzam czy temperatura jest taka sama jak na gornym ( e nie dai sie wytrzymac) , jezeli tak to znaczy ze termostat sie otwiera albo juz sie otworzył , za moment wlacza sie dmuchawa. To troszke trwa wiec trzeba miec cierpwilosc ( dla rozwiania watpliwosci to wszystko na postoju :P )
a moze masz czujnik temp walniety ? nie wiem jak to jest w B4 ale u mnie na kroccu przy głowicy sa 3 czujniki, niebieski , czerwony i pod spodem czarny , wlasnie ten czarny odpowiada za wskazania na desce.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Stroosiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: ndz lis 06, 2005 20:49
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Stroosiu » pt mar 28, 2008 13:11

Także polecam to co Sztomel. Zobaczymy co powie jak to zrobi. Jednak mam nadzieje, że nie będzie musiał ponownie wymieniać termostatu. Podgrzewanie go w słoiku, czy garnku nie zawsze daje miarodajny wynik. U mnie ładnie pracował w garnku, a normalnie to tragedia była. Auto niedogrzane było.
Ostatnio zmieniony pt mar 28, 2008 13:12 przez Stroosiu, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 204 gości