Jakie wartosci grubosci lakieru na danych elementach?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie wartosci grubosci lakieru na danych elementach?
Niedawno sprawdzałem czujnikiem lakieru Golfa MK IV i zdziwiła mnie pewna rzecz. Czujnik miałem wykalibrowany na zwykłej blaszce jaka miałem pod ręką więc wartości liczbowe jakie pokazywał nie sa istotne. Jednak zauważyłem pewne różnice i byłbym wdzięczny gdyby posiadacze 100% bezwypadkowych MK IV sprawdzili to u siebie.
- grubośc lakieru drzwi, błotniki, tylnia klapa - 160,
- grubość lakieru maska, dach - 240,
czy to normalne ?
jesli tak to czy na dachu jest i masce jest inna blacha ? Sprawdzałem w kilku miejscach i wartość na całym elemencie była powtarzalna.
- grubośc lakieru drzwi, błotniki, tylnia klapa - 160,
- grubość lakieru maska, dach - 240,
czy to normalne ?
jesli tak to czy na dachu jest i masce jest inna blacha ? Sprawdzałem w kilku miejscach i wartość na całym elemencie była powtarzalna.
Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 00:14 przez Yacko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukasz_mk2
- Forum Master
- Posty: 1300
- Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
- Lokalizacja: Kraków
generalnie z własnego doświadczenia mogę powiedziec że te czujniki są o .. rozbić. Znajomy miał astre, przy jej sprzedaży pojechali do ASO by sprawdzić lakier, na drzwiach wyszła grubsza warstwa niż na dachu a dach był malowany (rysy od gałęzi spod niskiego drzewa pod którym auto parkowało). A auto sprzedawał pierwszy właściciel i nigdy nie było uderzone, więc dziwna sprawa.
Tak również, nie jestem ekspertem w tej sprawie ale z tego co słyszałam nawet dobry lakiernik nie położy tak cienkiej warstwy jak fabryczna. Tak więc fabryczne 150 + lakierowanie 250 dawało by raczej coś koło 400 więc w twoim przypadku to może jakaś fabryczna poprawka. a poza tym dopiero jeżeli tester wykazuje pokłady szpachli to jest dyskwalifikacja może był tylko porysowany ktoś zmatowił i położył sam bezbarwny.
Pozwólcie że ja też coś powiem.10 dni jeżdziłem za samochodem (w końcu kupiłem 4 10.2000r) Sprawdzałem lakier w 23 golfikach testerem ULTRAMETR A 400 wykalibrowanym i dobrym.Co się okazuje.Orginalny lakier czy to na boku czy dachu jest 80-120 mikronów na bank.Sprawdzałem 2 nowe hondy,1golfa 5,opla corsę.Z 23 golfów znalazłem 1 który kupiłem,właściciel powiedział że maska była malowana (zadrapania) i tak było.Miernik pokazuje od 160-178 mikrona.Najcięsza warstwa lakieru jest po otwarciu drzwi na bokach karoseri 45-70 mikronów.Tak że wszystko powyżej 130 mikr. to malowane ,powyżej 250 to poprawki z zastosowaniem szpachtli chyba że auto było malowane 3 lub 4 razy.
Ja również sprawdzałem kilka Golfów IV i każdy dach miał grubszą warstwę.jano144 pisze:Pozwólcie że ja też coś powiem.10 dni jeżdziłem za samochodem (w końcu kupiłem 4 10.2000r) Sprawdzałem lakier w 23 golfikach testerem ULTRAMETR A 400 wykalibrowanym i dobrym.Co się okazuje.Orginalny lakier czy to na boku czy dachu jest 80-120 mikronów na bank.
Ostatnio zmieniony pt mar 28, 2008 15:05 przez Yacko, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozwolę sobie nie zgodzić się.Ja mam mk4 z lakierem o wartościach ok.160.Na dachu jest czasem grubiej,tj.ok 180qm.,a nawet do 190.Nie wiem,czy mój miernik jest ok(MGL4),ale mierzyłem ok 15 golfów i w większości z nich wartości na dachu były podobne.Dodam,że mojego kupiłem w aso w Niemczech jako bezwypadkowego.Ale zawsze mogłem trafić na wałek,to fakt... Jak ktoś ma ochotę to niech napisze jaki lakier ma jego czwórka.Będzie lepszy pogląd na sprawęjano144 pisze:Pozwólcie że ja też coś powiem.10 dni jeżdziłem za samochodem (w końcu kupiłem 4 10.2000r) Sprawdzałem lakier w 23 golfikach testerem ULTRAMETR A 400 wykalibrowanym i dobrym.Co się okazuje.Orginalny lakier czy to na boku czy dachu jest 80-120 mikronów na bank.Sprawdzałem 2 nowe hondy,1golfa 5,opla corsę.Z 23 golfów znalazłem 1 który kupiłem,właściciel powiedział że maska była malowana (zadrapania) i tak było.Miernik pokazuje od 160-178 mikrona.Najcięsza warstwa lakieru jest po otwarciu drzwi na bokach karoseri 45-70 mikronów.Tak że wszystko powyżej 130 mikr. to malowane ,powyżej 250 to poprawki z zastosowaniem szpachtli chyba że auto było malowane 3 lub 4 razy.
Ostatnio zmieniony śr mar 03, 2010 00:16 przez operowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
opermen
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz lip 11, 2010 11:47
- Lokalizacja: Warszawa
grubość lakietu na nowym golfie
Kupiłam golfa w 2008 z salonu i wczoraj z potencjalnym kupcem pojechaliśmy sprawdzić grubość lakieru. Okazało się, że tylko na drzwiach jest na poziomie 120 a cała reszta ponad 200. Oczywiście kupujący nie uwierzył mi, że auto nie było malowane. Czy to normalne? Co powinnam z tym zrobić?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 221 gości