Szarpie przy lekkim wciśnięciu gazu AAM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Szarpie przy lekkim wciśnięciu gazu AAM

Post autor: paulox » śr mar 26, 2008 15:06

Witam

Silnik AAM bez gazu (tylko benzyna)

Nie wiem co może być przyczyną. Niezależnie czy na dworze jest mokro czy sucho, silnik szarpie podczas wolnej jazdy np. na 2 biegu (ale chyba jest to na wszystkich biegach) i przy delikatnym wciśnięciu gazu (tak na pograniczu przyśpieszania a hamowania silnikiem).

Na luzie jak trzymam obroty ok 1300 - 1500 (na oko bo nie mam obrotomierza) to słychać że silnik nie pracuje równo i czuć jak delikatnie trzęsie silnikiem.

Wymieniłem kopułkę i palec (beru) ale bez żadnych zmian. Zapłon ustawiałem na lampę, więc powinien być ok.

Podejrzewam TPS, może ma jakieś zakłócenia czy coś, ale co jeszcze może być powodem?

Pozdrawiam


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » śr mar 26, 2008 15:50

a jak kable i świece ? w jakim stanie filtr paliwa ?


TDPower

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » śr mar 26, 2008 15:54

ppoll27 pisze:a jak kable i świece ? w jakim stanie filtr paliwa ?
Świece wyglądają nieźle. Kable chyba też, bo nie ma to wpływu czy jest mokro czy sucho. Kiedyś miałem przebicia na kablach w golfie 2 PN i zupełnie inne objawy (szarpał tylko jak było mokro i to dużo bardziej).

Filtr paliwa nie wiem w jakim stanie, jak się do niego dostać, bo pod maską go nie znalazłem :kac:


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
Kisiel
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2284
Rejestracja: sob sty 20, 2007 18:22
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kisiel » śr mar 26, 2008 18:40

paulox pisze:Filtr paliwa nie wiem w jakim stanie, jak się do niego dostać, bo pod maską go nie znalazłem
znajduje sie przy prawym tylnim kole, pod podgloga, od strony pasazera, taka laszana puszka
co do Twoich objawow to moze to byc konczaca sie pompa paliwa, ewentualnie ja najpierw sprawdzilbym czujnik halla


[size=200][b][color=black][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97453]Moja Czarna Perła[/url][/color][/b][/size] <--- SPRZEDANA
Obecnie Audi A3 8L 1.9 TDI 110PS
[img]http://images31.fotosik.pl/48/6a443d0601dd6d22.jpg[/img]

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » śr mar 26, 2008 20:02

Czy szarpie tak jak by jechał nim młodociany kierowca i zle wciskał spreglo a obroty faluja?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

tadzik3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr lis 28, 2007 21:43
Lokalizacja: Łebień
Kontakt:

Post autor: tadzik3 » śr mar 26, 2008 20:43

a wez odłacz sonde i zobacz czy bedzie ci tak robił..... :elegant:



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » śr mar 26, 2008 22:29

grandilodz pisze:Czy szarpie tak jak by jechał nim młodociany kierowca i zle wciskał spreglo a obroty faluja?
Nie, obroty nie falują. To jest takie coś, że samochód nie wie czy ma hamować silnikiem czy zacząć przyspieszać i szarpie.

A na luzie przy delikatnym wciśnięciu gazu czuć nierówną pracę silnika.

[ Dodano: Sro Mar 26, 2008 9:30 pm ]
tadzik3 pisze:a wez odłacz sonde i zobacz czy bedzie ci tak robił..... :elegant:
Sonda jest sprawna bo mierzyłem ją specjalnym miernikiem i lambda oscyluje.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw mar 27, 2008 10:39

paulox pisze:
ppoll27 pisze:a jak kable i świece ? w jakim stanie filtr paliwa ?
Świece wyglądają nieźle. Kable chyba też, bo nie ma to wpływu czy jest mokro czy sucho. Kiedyś miałem przebicia na kablach w golfie 2 PN i zupełnie inne objawy (szarpał tylko jak było mokro i to dużo bardziej).

Filtr paliwa nie wiem w jakim stanie, jak się do niego dostać, bo pod maską go nie znalazłem :kac:
świece to sobie mogą nieźle wyglądać - jeśli nie wiesz kiedy były zmieniane lub mają więcej niż 30 tys km to warto je zmienić, co do kabli to podobnie - próbowałeś je porozpinać i sprawdzić styczki ? możesz też sprawdzić wieczorem rozpylając wodę w okolicach kopułki, cewki, kabli czy nie mają przebić, no ale najpierw sprawdź ten filtr paliwa - jeśli nie był ruszany to najwyższy czas ! :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » czw mar 27, 2008 12:51

Nie wiem czy to może być przyczyną ale mam nowe fakty:

1. Na zimnym silniku tego szarpania nie odczuwam.
2. Zaczyna się w miarę rozgrzewania się silnika.

Wymienię filtr paliwa zobaczymy czy pomoże....
Ostatnio zmieniony czw mar 27, 2008 19:38 przez paulox, łącznie zmieniany 1 raz.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

b7ade
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: wt lut 27, 2007 14:24
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: b7ade » pt kwie 18, 2008 03:31

witam i jak jakas porawa? bo mam identyczne objawy, ale u mnie wrecz gasnie jak sie rozgrzeje



Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » pt kwie 18, 2008 09:25

b7ade pisze:witam i jak jakas porawa? bo mam identyczne objawy, ale u mnie wrecz gasnie jak sie rozgrzeje
O gaśnięciu to u mnie nie ma mowy, szarpanie też nie jest jakoś specjalnie dokuczliwe, ale mnie denerwuje jak silnik nie do konca chodzi jak powinien...

Wymieniłem już: kopułkę, palec, świece, filtr paliwa. Nic to nie pomogło. Dziś wleję jeszcze STP do czyszczenia wtryskiwaczy.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pt kwie 18, 2008 09:38

to jest problem zlozony z kilku rzeczy, przerabialem to u siebie, lekko zuzyte poduszki pod silnikiem i skrzynia, silniczek krokowy lub za mocno naciagnieta linka gazu, lapanie lewego powietrza, moze to byc kombinacja miedzy 1-2 problem (wymieniony przezemnie) lub 1-3 problem, u mnie oproblemem byl silniczek krokowy i zbyt duzy luz na poduszkach, prawie wszystkie silniki maja na jakims czujniku badanie czy silnik jest obciazony, jezeli jest luz na poduszkach i silnik sie zabuja to bedzie sie przelanczac z obciazony na nieobciazony, jak silnik jest obciazany (bez dotykania gazu) to silniczek krokowy podnosi obroty a jak silnik jest nieociazony to je zmniejsza, mam nadzieje ze nie zamotalem


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
paulox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 397
Rejestracja: sob sie 28, 2004 12:56
Lokalizacja: Darlowo
Kontakt:

Post autor: paulox » sob kwie 19, 2008 10:54

T.O.B.I. pisze:to jest problem zlozony z kilku rzeczy, przerabialem to u siebie, lekko zuzyte poduszki pod silnikiem i skrzynia, silniczek krokowy lub za mocno naciagnieta linka gazu, lapanie lewego powietrza, moze to byc kombinacja miedzy 1-2 problem (wymieniony przezemnie) lub 1-3 problem, u mnie oproblemem byl silniczek krokowy i zbyt duzy luz na poduszkach, prawie wszystkie silniki maja na jakims czujniku badanie czy silnik jest obciazony, jezeli jest luz na poduszkach i silnik sie zabuja to bedzie sie przelanczac z obciazony na nieobciazony, jak silnik jest obciazany (bez dotykania gazu) to silniczek krokowy podnosi obroty a jak silnik jest nieociazony to je zmniejsza, mam nadzieje ze nie zamotalem
Myślę, że u mnie żadne z wymienionych usterek nie ma miejsca, bo nierówno chodzi po rozgrzaniu silnika. Jak jest zimny to pracuje równomiernie. Widać to szczególnie przy małych obrotach, coś jakby losowe wypadania zapłonu. Wymienione świece(NGK BUR5ET), kopułka (beru) i palec (beru). Kable są stare ale myślę, że to nie ich wina bo na zimnym pracuje dobrze, poza tym nie mają przebić. Nie wiem czy to nie czasem cewka z modułem zapłonowym szwankuje po kilku minutach pracy...

Moze jest na forum ktoś z Darłowa lub okolic co by mógł udostępnić na wypróbowanie swoją cewkę zapłonową :helm:
Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 10:57 przez paulox, łącznie zmieniany 1 raz.


Volkswagen - da weiss man, was man hat.


___________________________________

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » sob kwie 19, 2008 11:33

skoro mowisz ze te zeczy sprawdzilec to moze wypadanie zaplonu, wypinales przewody zaplonowe podczas pracy silnika? zeby sprawdzic na ktorym cylindrze przerywa


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 234 gości