Wymiana uszczelniaczy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana uszczelniaczy

Post autor: szatanek » wt mar 25, 2008 23:02

WITAM panowie mam pytanie czy w TDi-ku jest mozliwość wymiany uszczelniaczy bez demontazu głowicy, czytałem kiedys ze ktos stosował rózne sztuczki i spokojnie sobie z tym poradził tylko nie moge tego znaleść. Jesli ktos z was ma jakąś metode na to, to piszcie, pzdr.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » wt mar 25, 2008 23:06

w dieslu jest mała szczelina pomiędzy zaworem a tłokiem w GMP więc powinno dać rade tak. słyszałem też o wsadzaniu sznurka w cylinder i dociśnięciu tłokiem ale to jakoś mnie nie przekonuje


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

kudlaty640
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: sob cze 10, 2006 11:27
Lokalizacja: sucha
Kontakt:

Wymiana uszczelniaczy

Post autor: kudlaty640 » wt mar 25, 2008 23:08

ponoc sie da tylko trzeba uwazac by zaworki nie powpadaly do srodka



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » wt mar 25, 2008 23:16

Wlasnie tez mi sie tak wydaje, ze jak ustawimy tłok w GMP, to po nacisnięciu spręzyny przyrządem zawór oprze sie o tłok a ze głowica w TDI jest płaska to zawór nisko nie opadnie. tylko jest jeszcze kwestia tego ze zawór moze sie obrócic po zdjęciu sprężyn i czy potem nie będzie nieszczelności? Z głowicą na wierzchu zawsze mozna przylgnie dotrzec a tak nie ma jak. Jak myslicie?
Słyszałem tez patent o wpompowaniu sprężonego powietrza do cylindra,ale to chyba wtedy jak komora spalania jest wklęsła i zawór ucieka w dół nawet gdy tłok jest w GMP
Ostatnio zmieniony wt mar 25, 2008 23:20 przez szatanek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr mar 26, 2008 00:02

szatanek pisze:Wlasnie tez mi sie tak wydaje, ze jak ustawimy tłok w GMP, to po nacisnięciu spręzyny przyrządem zawór oprze sie o tłok a ze głowica w TDI jest płaska to zawór nisko nie opadnie.
Potwierdzam, ja tak robie wlasnie


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr mar 26, 2008 11:07

Dario84 a powiedz jeszcze czy starasz sie zeby zawór sie nie obrócił podczas zakładania sprężyny czy to nie ma znaczenia ?



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » śr mar 26, 2008 13:29

Witam ja to robię trochę inaczej, może bardziej skomplikowane ale według mnie pewne. Używam do tego kompresora i specjalnie dorobionych koncówek (w przypadku benzyniaka jest to swieca iskrowa przerobiona tak aby dało sie ją wkręcić w głowicę i jednoczesnie podpiąć wąż z powietrzem a wprzypadku diesla wtryskiwacz) Trzeba dobrze zablokować koła, zaciągnąć ręczny itd.. wrzucić najwyższy bieg i wdmuchnąć powietrze w cylindry (potrzebny dobry kompresor) Wymienić najpierw na dwóch ustawionych w górze zaworach(otwartych) Następnie odłaczyć i wypuscić powietrze, ustawić tak aby kolejne dwa zawory były w gorze, znów powietrze w cyl. wymienić i po problemie. Może brzmi głupio i dziwnie ale to naprawdę skuteczna metoda :okej:


[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » śr mar 26, 2008 15:49

Szatanek to nie ma znaczenia gdyby to mialo jakiekolwiek znaczenie to prowadnice mialy by zabezpieczenie przed przekrecaniem sie zaworow podczas pracy.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr mar 26, 2008 18:23

szatanek pisze:Dario84 a powiedz jeszcze czy starasz sie zeby zawór sie nie obrócił podczas zakładania sprężyny czy to nie ma znaczenia ?
Nie ma to znaczenia bo zawory obracaja sie gdy slinik pracuje



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » śr mar 26, 2008 18:50

ja wymieniałem ostatnio w tdi bez zadnego kompresora , sznurka itp wystarczyło
ustawic tłok w GMP i poszło bez problemu



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » śr mar 26, 2008 21:11

Tak logicznie mysląć w TDI powinno dac rade bez problemu,zawory nie są w zaglębieniach bo komora spalania jest w tłoku i myslę ze nie ma co bawic sie ze spręzonym powietrzem.
DANIEL LHR powiedz jeszcze czy po wymianie uszczelniaczy poprawiło sie, mam tu na mysli głównie dymienie na zimnym?



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » śr mar 26, 2008 21:43

szatanek pisze:czy po wymianie uszczelniaczy poprawiło sie, mam tu na mysli głównie dymienie na zimnym?
niestety nie zwróciłem uwagi na to bo autem jezdzi mój brat.Silnik miał pprzebieg 330tys km i głównie chodziło o zmniejszenie spalania oleju .Ale nie wiele to dało , bo turbo tez juz puszcza.



Awatar użytkownika
owojtas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: pn lut 11, 2008 01:09
Lokalizacja: Długi Kąt (Lubelskie)
Kontakt:

Post autor: owojtas » czw mar 27, 2008 22:03

tak sie podczepie do tematu bo mam za soba wiele wymian uszczelniaczy na zaworach bez zdejmowania głowicy. w dieslu zawor spiera sie o tłok i nie ma wiekszych problemów a co do benzyniaka to używam drutu który wprowadzam przez otwór na świece i który znajduje sie miedzy tłokiem a zaworem :bajer: i tez bez wiekszych problemów robota leci. :bigok: Jeżeli dobrze ustawimy tłok w górnym połozeniu to nie ma żadnych obaw żeby się cofnął :grin:
Wymiana uszczelniaczy na zaworach moze zdzialac cuda mi moje mk2 pozeralo 0,5 l oleju na 1000 km :helm: a po wymianie uszczelniaczy jak reką odiął od wymiany do wymiany dolewam tylko 0,5 l ;]



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt mar 28, 2008 21:59

No koledzy czyli dla chcącego nic trudnego:), powiedzcie jeszcze gdzie dostac taki przyrząd do ściskania sprężyn, mozna go jakos samemu dorobic?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 112 gości