Jak sprawdzic czy prawidłowo ustawiony zapłon 2.0 8v 2e
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzic czy prawidłowo ustawiony zapłon 2.0 8v 2e
Pytanie do znawców tego silinika i nie tylko,w jaki sposób sprawdzc czy mam dobrze ustawiony zapłon,auto chodzi zapala dobrze ale wydaje mi sie ze jest nieco slabe na pn i lpg,jak naleje pb 98,to przy mocnym depniezciu mi troche przerywa na 95 pb nic sie niedzieje ktos wspomnial ze gaziarze zmienili zaplon i temu,moze mi ktos to wylumaczyc ,jaki kąt ma być dobry ?
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Napisz jakie masz 2E (z ktorego roku i jaki sterownik). Podpowiem tylko ze zaplon ustawia się na lampę ale nie na wolnych obrotach (jesli sterownik jest bez wyjscia na vaga). Jesli sterownik ma wyjscie na vaga trzeba wejśc w tryb serwisowy i dopiero regulowac.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
tj.2e 92 rok,hmm sterownik digifant jesli o oto chodzi lampe mam możliwośc pozyczyc i sam sprawdzic tylko jak sie za to zabrac ?bugalon pisze:Napisz jakie masz 2E (z ktorego roku i jaki sterownik). Podpowiem tylko ze zaplon ustawia się na lampę ale nie na wolnych obrotach (jesli sterownik jest bez wyjscia na vaga). Jesli sterownik ma wyjscie na vaga trzeba wejśc w tryb serwisowy i dopiero regulowac
a może coś bliżej powiesz tzn co to jest ten tryb serwisowy i jak powinien być ustawianybugalon pisze:Napisz jakie masz 2E (z ktorego roku i jaki sterownik). Podpowiem tylko ze zaplon ustawia się na lampę ale nie na wolnych obrotach (jesli sterownik jest bez wyjscia na vaga). Jesli sterownik ma wyjscie na vaga trzeba wejśc w tryb serwisowy i dopiero regulowac.
kąt wg vaga - (który posiadam ) ?
przy jakich obrotach itd . mam ten sam model tzn 2E z 1993 digifant 2
z wtryskiwaczem rozruchowym , + gazownia oczywiście .
bo tez myslalem do tej pory ze lampą sie ustawia i już ...
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
vag nic nie ma nic wspólnego z ustawieniem zapłonu w tym silniku.a może coś bliżej powiesz tzn co to jest ten tryb serwisowy i jak powinien być ustawiany
kąt wg vaga - (który posiadam ) ?
przy jakich obrotach itd . mam ten sam model tzn 2E z 1993 digifant 2
z wtryskiwaczem rozruchowym , + gazownia oczywiście .
bo tez myslalem do tej pory ze lampą sie ustawia i już ...
ustawiasz wg fabryki na 6 stopni ( ja mam na 9 ze względu na LPG).
Teraz kilka uwag:
1. Niektóre serwisówki zalecają ustwiać prz 2250 obrotów jak w PF i PB z mk2, inne na biegu jałowym, ja tak ustawiam i jest ok.
2. Na kole zamachowym może być tylko jeden znak OT, jaśli na niego ustawi się zapłon zwyklą lampą stroboskopową, to wyprzedzenie jest zerowe i do kitu. Trzeba mieć albo lampę z regulacją kąta wyprzedzenia, albo zrobić sobie samemu znaczek na kole zamachowym rysikiem, w odległości od znaku OT wyliczonej wg wzoru: srednica kola zamachowego w mm razy liczba pi dzielone 360 razy 6 (jeśli chcesz wyprzedzić o 6 stopni.
Ta sama zasada i wygodniejsza praca: masz znaczek na kole pasowym wału oraz na osłonie paska rozrządu znak OT, robisz znaczek dodatkowy w odległości ok 8 mm na kole lub na osłonie jak ci wygodniej ( to jest to 6 stopni i ustawiasz wygodnie zwykłym stroboskopem)
[ Dodano: Sro Mar 26, 2008 4:11 pm ]
i całkowicie dobrze myślałeśzoso8894 pisze:bo tez myslalem do tej pory ze lampą sie ustawia i już ...
Ostatnio zmieniony śr mar 26, 2008 17:10 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 212 gości