Jak sprawdzic czy prawidłowo ustawiony zapłon 2.0 8v 2e

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Jak sprawdzic czy prawidłowo ustawiony zapłon 2.0 8v 2e

Post autor: MaciejW » wt mar 25, 2008 12:46

Pytanie do znawców tego silinika i nie tylko,w jaki sposób sprawdzc czy mam dobrze ustawiony zapłon,auto chodzi zapala dobrze ale wydaje mi sie ze jest nieco slabe na pn i lpg,jak naleje pb 98,to przy mocnym depniezciu mi troche przerywa na 95 pb nic sie niedzieje ktos wspomnial ze gaziarze zmienili zaplon i temu,moze mi ktos to wylumaczyc ,jaki kąt ma być dobry ?



kizi84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 19:19
Lokalizacja: jaworzno,śląskie
Kontakt:

Post autor: kizi84 » wt mar 25, 2008 22:19

kolego kat powinien byc ok 8 stopni ale na gazie moze byc nawet do 10.jak sprawdzic?? podjechac do pierwszego lepszego mechanika,powinien miec lampe stroboskopowa,trwa to niecale 5 minut.ja za ustawienie zaplaclem15zl;-) naprawde smieszne pieniadze a warto.pozdro


KIZI

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr mar 26, 2008 10:05

Napisz jakie masz 2E (z ktorego roku i jaki sterownik). Podpowiem tylko ze zaplon ustawia się na lampę ale nie na wolnych obrotach (jesli sterownik jest bez wyjscia na vaga). Jesli sterownik ma wyjscie na vaga trzeba wejśc w tryb serwisowy i dopiero regulowac.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » śr mar 26, 2008 10:10

bugalon pisze:Napisz jakie masz 2E (z ktorego roku i jaki sterownik). Podpowiem tylko ze zaplon ustawia się na lampę ale nie na wolnych obrotach (jesli sterownik jest bez wyjscia na vaga). Jesli sterownik ma wyjscie na vaga trzeba wejśc w tryb serwisowy i dopiero regulowac
tj.2e 92 rok,hmm sterownik digifant jesli o oto chodzi lampe mam możliwośc pozyczyc i sam sprawdzic tylko jak sie za to zabrac ?



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » śr mar 26, 2008 16:56

bugalon pisze:Napisz jakie masz 2E (z ktorego roku i jaki sterownik). Podpowiem tylko ze zaplon ustawia się na lampę ale nie na wolnych obrotach (jesli sterownik jest bez wyjscia na vaga). Jesli sterownik ma wyjscie na vaga trzeba wejśc w tryb serwisowy i dopiero regulowac.
a może coś bliżej powiesz tzn co to jest ten tryb serwisowy i jak powinien być ustawiany
kąt wg vaga - (który posiadam ) ?
przy jakich obrotach itd . mam ten sam model tzn 2E z 1993 digifant 2
z wtryskiwaczem rozruchowym , + gazownia oczywiście .
bo tez myslalem do tej pory ze lampą sie ustawia i już ...



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr mar 26, 2008 17:08

a może coś bliżej powiesz tzn co to jest ten tryb serwisowy i jak powinien być ustawiany
kąt wg vaga - (który posiadam ) ?
przy jakich obrotach itd . mam ten sam model tzn 2E z 1993 digifant 2
z wtryskiwaczem rozruchowym , + gazownia oczywiście .
bo tez myslalem do tej pory ze lampą sie ustawia i już ...
vag nic nie ma nic wspólnego z ustawieniem zapłonu w tym silniku.
ustawiasz wg fabryki na 6 stopni ( ja mam na 9 ze względu na LPG).
Teraz kilka uwag:
1. Niektóre serwisówki zalecają ustwiać prz 2250 obrotów jak w PF i PB z mk2, inne na biegu jałowym, ja tak ustawiam i jest ok.
2. Na kole zamachowym może być tylko jeden znak OT, jaśli na niego ustawi się zapłon zwyklą lampą stroboskopową, to wyprzedzenie jest zerowe i do kitu. Trzeba mieć albo lampę z regulacją kąta wyprzedzenia, albo zrobić sobie samemu znaczek na kole zamachowym rysikiem, w odległości od znaku OT wyliczonej wg wzoru: srednica kola zamachowego w mm razy liczba pi dzielone 360 razy 6 (jeśli chcesz wyprzedzić o 6 stopni.
Ta sama zasada i wygodniejsza praca: masz znaczek na kole pasowym wału oraz na osłonie paska rozrządu znak OT, robisz znaczek dodatkowy w odległości ok 8 mm na kole lub na osłonie jak ci wygodniej ( to jest to 6 stopni i ustawiasz wygodnie zwykłym stroboskopem)

[ Dodano: Sro Mar 26, 2008 4:11 pm ]
zoso8894 pisze:bo tez myslalem do tej pory ze lampą sie ustawia i już ...
i całkowicie dobrze myślałeś
Ostatnio zmieniony śr mar 26, 2008 17:10 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.



MaciejW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 11:57
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: MaciejW » śr mar 26, 2008 22:29

dzięki panowie punkty poszly



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 212 gości