Lampka "podsufitówki"
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Lampka "podsufitówki"
Witam serdecznie
Szukałem rozwiązania mojego problemu na forum lecz większość podobnych tematów tyczy się MK3 a jest oczywiście spora różnica w ich elektryce...
Mój problem objawia się tak- po zakupie Golfa zauważyłem, że nie gasi mi się lampka po zamknięciu drzwi. W drzwiach włączniki mają się dobrze gdyż brzęczek od świateł działa ok. Z tą niedogodnością dało się żyć aż do dzisiaj gdyż sprawiłem sobie lampkę ze ściemniaczem i chciałbym problem rozwiązać. Co ciekawe po zamknięciu drzwi (jak są zapalone lampy) brzęczek cały czas daje sygnał (z lampką ze ściemniaczem oczywiście).
Szukałem rozwiązania mojego problemu na forum lecz większość podobnych tematów tyczy się MK3 a jest oczywiście spora różnica w ich elektryce...
Mój problem objawia się tak- po zakupie Golfa zauważyłem, że nie gasi mi się lampka po zamknięciu drzwi. W drzwiach włączniki mają się dobrze gdyż brzęczek od świateł działa ok. Z tą niedogodnością dało się żyć aż do dzisiaj gdyż sprawiłem sobie lampkę ze ściemniaczem i chciałbym problem rozwiązać. Co ciekawe po zamknięciu drzwi (jak są zapalone lampy) brzęczek cały czas daje sygnał (z lampką ze ściemniaczem oczywiście).
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Ktoś podłączył brzęczyk i coś spartolił. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- kwadrat
- Forum Master
- Posty: 1471
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
- Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
- Auto: 2x Golf
- Silnik: 2x +
nie wiem jak u ciebie, ale wydaje mi się ze nie dawali takiego dziadostwa. Po co brzęczek, jak po zgaszeniu zapłony swiatła automatycznie przełanczają sie na postojowemaltren pisze:A to brzęczek nie był standardowo montowany w Golfach?
Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Brzęczka w mkII oryginalnie nigdy nie było.
[ Dodano: Nie Mar 30, 2008 18:10 ]
A teraz znalazłem na forum, jak go dorobić - otóż mkII od sierpnia 1990r. miał panel z bezpiecznikami i przekaźnikami taki sam, jak we wczesnych mkIII.
http://www.foto-markowski.pl/bzyczek.pdf - pod tym adresem, jest porada, jak dorobić bzyczek do mkIII, bo mkIII z wczesnych lat produkcji też go nie miały. Porada powinna pasować też do mkII po lipcu 1990r. tylko jest jedno "ale" - w golfach mkII są inne przełaczniki w drzwiach, niż w mkIII. W golfach mkIII każdy przełącznik drzwiowy jest jakby podwójny, jeden styk służy do zapalania lampki wnętrza, a drugi do sterowania tym brzęczkiem, z tym, że ten drugi styk wykorzystany jest tylko w drzwiach kierowcy, w pozostałych drzwiach styk ten jest niepodłączony (o ile się nie mylę, to w vento jest to wykorzytstane do zapalania lampek czerwonych w drzwiach, po ich otwarciu). Po co to zamieszanie? Chodzi o to, żeby brzęczek działał tylko przy otwarciu drzwi kierowcy. W golfie mkII można to podłączyć bezpośrednio do kabelka od przełącznika w drzwiach, ale wtedy brzęczek będzie działał przy otwarciu jakichkolwiek drzwi. Można też dorobić prosty układ z diodą, i wtedy będzie śmigało tylko przy otwarciu drzwi kierowcy. W tym linku jest wzmianka o kostce z przewodem biało-brązowym, pod panelem - w mkII go nie znajdziemy, bo on jest właśnie od tego innego wyłącnzika drzwiowego - czyli zamiast pod tą kostkę, podłączamy się pod wyłącznik w drzwiach.
[ Dodano: Nie Mar 30, 2008 18:18 ]
A jeszcze jedno - sygnał o wyjęciu kluczyka ze stacyjki - golfy po lipcu 1990r. miały ten sygnał wyprowadzony, ale może być, tak jak u mnie, że instalacja jest położona, ale sama kostka stacyjki nie ma odpowiedniego pinu - trzeba wtedy wymienić kostkę. Jak sprawdzić, czy mamy instalacje od tego sygnału? - przyjrzeć się kostce zasilającej radio - jak będzie tam przewód czerwono-brązowy, to znaczy, że taki sygnał jest. Sygnał ten wykorzystany jest też do wyłączenia radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, stęd jes on też w kostce radia. Aby nie ciąć instalacji, to między stacyjką, a kostką od radia jest gdzieś złączka (tylko nie wiem, gdzie) i można by się tam rozgałęzić (zrobić rozgałęziacz na konektorkach).
[ Dodano: Nie Mar 30, 2008 18:10 ]
A teraz znalazłem na forum, jak go dorobić - otóż mkII od sierpnia 1990r. miał panel z bezpiecznikami i przekaźnikami taki sam, jak we wczesnych mkIII.
http://www.foto-markowski.pl/bzyczek.pdf - pod tym adresem, jest porada, jak dorobić bzyczek do mkIII, bo mkIII z wczesnych lat produkcji też go nie miały. Porada powinna pasować też do mkII po lipcu 1990r. tylko jest jedno "ale" - w golfach mkII są inne przełaczniki w drzwiach, niż w mkIII. W golfach mkIII każdy przełącznik drzwiowy jest jakby podwójny, jeden styk służy do zapalania lampki wnętrza, a drugi do sterowania tym brzęczkiem, z tym, że ten drugi styk wykorzystany jest tylko w drzwiach kierowcy, w pozostałych drzwiach styk ten jest niepodłączony (o ile się nie mylę, to w vento jest to wykorzytstane do zapalania lampek czerwonych w drzwiach, po ich otwarciu). Po co to zamieszanie? Chodzi o to, żeby brzęczek działał tylko przy otwarciu drzwi kierowcy. W golfie mkII można to podłączyć bezpośrednio do kabelka od przełącznika w drzwiach, ale wtedy brzęczek będzie działał przy otwarciu jakichkolwiek drzwi. Można też dorobić prosty układ z diodą, i wtedy będzie śmigało tylko przy otwarciu drzwi kierowcy. W tym linku jest wzmianka o kostce z przewodem biało-brązowym, pod panelem - w mkII go nie znajdziemy, bo on jest właśnie od tego innego wyłącnzika drzwiowego - czyli zamiast pod tą kostkę, podłączamy się pod wyłącznik w drzwiach.
[ Dodano: Nie Mar 30, 2008 18:18 ]
A jeszcze jedno - sygnał o wyjęciu kluczyka ze stacyjki - golfy po lipcu 1990r. miały ten sygnał wyprowadzony, ale może być, tak jak u mnie, że instalacja jest położona, ale sama kostka stacyjki nie ma odpowiedniego pinu - trzeba wtedy wymienić kostkę. Jak sprawdzić, czy mamy instalacje od tego sygnału? - przyjrzeć się kostce zasilającej radio - jak będzie tam przewód czerwono-brązowy, to znaczy, że taki sygnał jest. Sygnał ten wykorzystany jest też do wyłączenia radia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, stęd jes on też w kostce radia. Aby nie ciąć instalacji, to między stacyjką, a kostką od radia jest gdzieś złączka (tylko nie wiem, gdzie) i można by się tam rozgałęzić (zrobić rozgałęziacz na konektorkach).
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Lipek81, dzięki za ciekawą lekturę. Co do brzęczka to go wymontowałem i teraz tak- mam brązowy kabel idący do lampki, był on właśnie podpięty do tego brzęczka. Jeden z kabli od brzęczka szedł do włącznika świateł (ten kabel można pominąć). Następny szedł do włącznika w drzwiach i drugi do drzwi z drugiej strony. No i teraz jestem lekko w kropce jak należy to podłączyć wszystko aby lampka gasła mi z zamknięciem drzwi. Jakby ktoś miał rysunek instalacji to byłbym wdzięczny.
Co do włączników w drzwiach to odkręciłem jeden aby zobaczyć dokładnie owy włącznik i z niego wychodzi dwa kable.
Lipek81, punkt dla Ciebie za ciekawą lekturę.
Co do włączników w drzwiach to odkręciłem jeden aby zobaczyć dokładnie owy włącznik i z niego wychodzi dwa kable.
Lipek81, punkt dla Ciebie za ciekawą lekturę.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- wychodzą dwa, ale one są połączeone razem - jeden z nich idzie do lampki (a u Ciebie do tego brzęczka), a drugi do drugiego wyłącznika (w drugich drzwiach). Możesz sprawdzić - w drugich drzwiach powinieneś mieć jeden kabelek.maltren pisze:Co do włączników w drzwiach to odkręciłem jeden aby zobaczyć dokładnie owy włącznik i z niego wychodzi
Co do brzęczka - cieżko co kolwiek pomóc, ponieważ nie jest on oryginalny (brak schematów itp.). Z tego co opisałeś, to Twój brzęczek ma już gotowe sterowanie lampką (rozróżnia, które drzwi otwarto - czy kierowcy, czy pasażera). Dziwne jest jednak to, że lampka nie gaśnie po zamknięciu drzwi - jeżeli opsałeś wszystkie przewody, które wychodzą z brzęczka, to lampka nie powinna świecić po zamknięciu drzwi, gdyż masa od niej jest odcieta poprzez wyłączniki drzwiowe, a sam brzęczek nie ma nigdzie doprowadzonej masy na stałe - więc nawet, jakby był uszkodzony, to i tak nie powinna świecić. Sprawdź, czy jak odłączysz kabelki przy wyłącznikach drzwiowych nadal jest ten problem - lampka nie powinna świecić wcale. Jak świeci, to coś masz namieszne w instalacji - spróbuj wtedy całkiem odłączyć ten brzęczek i zobaczyć, czy wtedy będzie wszystko działało
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Oj trochę namieszałem bo nie napisałem właśnie, że już nie chcę podłączać brzęczka. Wymontowałem go całkowicie i nie będę zakładał (bo mnie irytował strasznie- powiedzmy zatrzymywałem się aby pasażer mógł wysiąść, otwiera drzwi a tu buuuu jakby kota rznęli ). Przepraszam za niedomówienie.
Co do brzęczka to działał na jedne jak i drugie drzwi. Nie tylko kierowcy jak powinien.
Co do kabla to tak, z drugiej strony jest tylko jeden.
Więc teraz mam tak jak pisałem: brązowy kabel idący do lampki, kabelek idący do przełączników w drzwiach i jeden w niewiadomym kierunku (gdzieś pod zegary).
I teraz właśnie jestem ciekaw jak to po podłączać aby lampka gasła mi po zamknięciu drzwi. Przypominam mam wersję ze ściemniaczem.
Co do brzęczka to działał na jedne jak i drugie drzwi. Nie tylko kierowcy jak powinien.
Co do kabla to tak, z drugiej strony jest tylko jeden.
Więc teraz mam tak jak pisałem: brązowy kabel idący do lampki, kabelek idący do przełączników w drzwiach i jeden w niewiadomym kierunku (gdzieś pod zegary).
I teraz właśnie jestem ciekaw jak to po podłączać aby lampka gasła mi po zamknięciu drzwi. Przypominam mam wersję ze ściemniaczem.
Ostatnio zmieniony pn kwie 14, 2008 19:32 przez maltren, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Tak na prawdę nie ma różnicy, czy lampka ze ściemniaczem, czy bez - połączenia są identyczne.
Tu masz schemat:
Kolory:
br - brązowy;
sw- czarny;
ws - biały;
ro - czerwony
Tu masz schemat:
Kolory:
br - brązowy;
sw- czarny;
ws - biały;
ro - czerwony
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Lipek81, drugi raz ogromne dzięki za informacje. Jutro zabiorę się do roboty.
Już teraz widzę, że owy brązowy kabel co miałem to masa jest od lampki. A szukać mam biało-brązowego kabla.
[ Dodano: 15 Kwi 2008 16:39 ]
Więc dalej jestem trochę w kropce gdyż znalazłem ten kabel brązowo-biały i myślałem, że będzie to polegało na tym: rozciąłem go na dwie końcówki i z jednej strony podłączyłem kabel od drzwi z jednej strony (prawe) a z drugiej drzwi lewe. Po prostu aby zrobić obwód. No i nic to nie dało, lampka świeci non-stop (po ustawieniu oczywiście przełącznika na tryb gaśnięcia po zamknięciu drzwi). Co ciekawe lampka dalej świeci jak ten kabel jest rozcięty (nie połączony ze sobą). miernikiem sprawdzałem czy to ten kabel i okazało się, że tak. Ciekawe jest tylko, iż z obydwu jego stron jest połączenie z lampką.
Ech... już brakuje mi koncepcji...
Tutaj zdjęcia.
1. Połączenie
2. Sprawdziłem gdzie idzie ten brązowy kabel i jest on z tyłu skrzynki z bezpiecznikami.
Już teraz widzę, że owy brązowy kabel co miałem to masa jest od lampki. A szukać mam biało-brązowego kabla.
[ Dodano: 15 Kwi 2008 16:39 ]
Więc dalej jestem trochę w kropce gdyż znalazłem ten kabel brązowo-biały i myślałem, że będzie to polegało na tym: rozciąłem go na dwie końcówki i z jednej strony podłączyłem kabel od drzwi z jednej strony (prawe) a z drugiej drzwi lewe. Po prostu aby zrobić obwód. No i nic to nie dało, lampka świeci non-stop (po ustawieniu oczywiście przełącznika na tryb gaśnięcia po zamknięciu drzwi). Co ciekawe lampka dalej świeci jak ten kabel jest rozcięty (nie połączony ze sobą). miernikiem sprawdzałem czy to ten kabel i okazało się, że tak. Ciekawe jest tylko, iż z obydwu jego stron jest połączenie z lampką.
Ech... już brakuje mi koncepcji...
Tutaj zdjęcia.
1. Połączenie
2. Sprawdziłem gdzie idzie ten brązowy kabel i jest on z tyłu skrzynki z bezpiecznikami.
Ostatnio zmieniony wt kwie 15, 2008 16:45 przez maltren, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Po pierwsze - nie tnij kabli, jak nie musisz - tylko niszczysz instalację. Skoro są tam oryginalne kable, to widocznie mają tam być.
Ta twoja ostatnia wypowiedź tyczy się lampki ze ściemniaczem? Jeżeli tak, to moze zamienione masz przewody od masy i ten co idze do drzwi? Sprawdź przy lampce miernikiem, czy na czrwonym jest cały czas +12V, czy na brązowym jest cały czas masa (nieżależnie od otwarcia drzwi), i czy na brązowo-białym pojawia się masa, jak otworzysz drzwi, a jak zamkniesz, czy jest brak masy.
A może przypadkiem jesteś z trójmiasta lub okolic?
Ta twoja ostatnia wypowiedź tyczy się lampki ze ściemniaczem? Jeżeli tak, to moze zamienione masz przewody od masy i ten co idze do drzwi? Sprawdź przy lampce miernikiem, czy na czrwonym jest cały czas +12V, czy na brązowym jest cały czas masa (nieżależnie od otwarcia drzwi), i czy na brązowo-białym pojawia się masa, jak otworzysz drzwi, a jak zamkniesz, czy jest brak masy.
A może przypadkiem jesteś z trójmiasta lub okolic?
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 147 gości