Automat nie chce odpalic

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Automat nie chce odpalic

Post autor: bodzio_j » pn mar 13, 2006 14:37

Jak w temacie. Po przekręceniu kluczyka do pierwszej pozycji słychać przez chwilkę pompę paliwa, kontrolki się świecą, po przekręceniu w pozycję "rozruch" cisza. Brak jakiejkolwiek reakcji.Podobny efekt występuje przy próbie zapalenia silnika na biegu.Bezpieczniki wstępnie sprawdzone, styki przy lewarku też, i nadal nic.
Awaria wystąpiła "z dnia na dzień".
Dzięki za wszelkie sugestie.
Ostatnio zmieniony wt mar 25, 2008 18:36 przez bodzio_j, łącznie zmieniany 1 raz.



winiar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: czw gru 08, 2005 00:26
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: winiar » pn mar 13, 2006 16:51

Ustaw lewarek zmiany biegów na P lub N bo na biegu napewno nie odpali. Jesli to nic nie da to pewnie cos z elektryką która zabezpiecza odpalenie auta na biegu. Najpierw sprawdż dokladnie bezpieczniki.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn mar 13, 2006 17:44

winiar-to , że na biegu nie odpali to naturalne. Bezpieczniki sprawdziłem - są dobre. Również podejrzewam elektrykę, ale nie wiem już gdzie szukać.Nie mam materiałów w których dokładniej opisano by zależności które umożliwiają odpalenie.



k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » pn mar 13, 2006 18:39

Witam troche mało info co się dzieje po włączeniu kluczyka w pozycje start co z kontrolkami jeśli normalnie poszukaj przekaznika ,sprawdz napięcia przy rozruszniku jeśli to diesel na pompie paliwowej,ale przed tym upewnij się że wyłącznik w nastawniku jest 100% sprawny .Pozdrawiam



looki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lis 06, 2004 14:51
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: looki » wt mar 14, 2006 03:12

a może akumulator?? jak przygasaja kontrolki :hmm:



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt mar 14, 2006 04:48

k631 pisze:Witam troche mało info co się dzieje po włączeniu kluczyka w pozycje start co z kontrolkami jeśli normalnie poszukaj przekaznika ,sprawdz napięcia przy rozruszniku jeśli to diesel na pompie paliwowej,ale przed tym upewnij się że wyłącznik w nastawniku jest 100% sprawny .Pozdrawiam
Objawy są takie same jak przy próbie odpalenia na biegu. Po przekręceniu kluczyka kontrolki świecą normalnie, nie słychać aby bendiks się włączał.Akumulator jest dobry na 100%. Nie jest to diesel.



czaja_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt mar 22, 2005 11:16
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: czaja_ » wt mar 14, 2006 10:50

Witam,
być może to wina kostki pod stacyjką. Zrób tak:
skrzynia na P, stacyjka na pozycji zapłon, w komorze silnika masz przewód idący do rozrusznika (na lewo od zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego) który ma zamontowaną złączkę. Rozłączasz ją i za pmocą kawałka przewodu łączysz część przywodu prowadzącą dp rozrusznika z plusem akumulatora, jeżeli rozrusznik kręci to prawie na pewno kostka pod stacyjką (koszt: 12 zł) jeżeli nie kręci to być może padł ci stycznik tzw. automat który odpowiada za załączanie rozrusznika lub sam rozrusznik.

Pozdrawiam
Czaja_



Awatar użytkownika
Thor_PL
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw mar 16, 2006 17:01
Lokalizacja: Lubartów
Kontakt:

Post autor: Thor_PL » czw mar 16, 2006 17:22

Mam automata tylko że benzynę :> Miałem coś podobnego, radio grały jakby co światła się świeciły itp więc akumulator wykluczyłem mimo wszystko po przekręceniu kluczyka nawet nie jęknął.
Zacząłem w końcu podejżewać akumulator, podłączyłem kablami do ojcowej audicy i odpalił... a na sam to nawet nie próbował zakręcić...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » czw mar 16, 2006 17:39

Thor_PL, mój to też benzyna :). Problem został rozwiązany. Okazało się, że "rozpiął" się jeden przewód, idący od stacyjki do (chyba) przekaźnika. Kłopot ze znalezieniem usterki polegał na tym, że nie było to oryginalne.Zastosowana była zwykła elektryczna złączka na śrubki, a kabel który się wypiął był tak zakończony, że nic nie wskazywało na to, że w ogóle trzeba go gdzieś podpiąć. Ale "po kabelku" i jakoś się idało. Dzięki wszystkim za porady

[ Dodano: Czw Mar 16, 2006 16:41 ]
czaja_, plusik dla Ciebie za sugestię ze stacyjką.Rozebrałem ją już wcześniej, ale dzisiaj sprawdzanie zacząłem właśnie od niej. Tam też znalazł się ów nieszczęsny kabel :)



Awatar użytkownika
Sołtys77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 22:59
Lokalizacja: Carnice - (Rewal)
Kontakt:

Post autor: Sołtys77 » wt mar 25, 2008 16:53

Robię odkop bo nie chcę nowego tematu zakładać - gdyż tutaj juz coś jest naskrobane ;)
Problem podobny lecz rozwiązanie raczej nie takie proste jak w przypadku powyżej. Otóż jest tak - mam Scirocco w automacie (to samo co w Golfie MKI) i od jakiegos czasu walczę z rozrusznikami - wymieniłem juz 3 rozruszniki i 2 elektromagnesy a problem wciąż powraca jak bumerang. Czyli już mówię w czym problem -> nie można odpalić nieraz silnika bo rozrusznik nie reaguje na podanie mu prądu (czy to ze stacyjki czy tez na "któtko") dzieję się to przeważnie jak dam troszkę w "kość" silnikowi i się od tego nagrzeje, a co za tym idzie nagrzewa się też rozrósznik, który jesy umiejscowiony pod kolektorem wydechowym (z tyłu bloku).
Po wymianach j/w problem znika na chwilę i po jakimś czasie znów nie można odpalić - dorobiłem sobie dodatkowe kable od elektromagnesu aby można było zwierać je na krótko, dodałem też jeszcze jeden kabel masy, ale to nieraz też nie działa.
Dziś np. nie mogłem odpalić jak wróciłem z trasy (na różne sposoby) a jak postał z 30min to normalnie zapalił. Najskuteczniejszym sposobem jest odpalanie po przez zwieranie bezpośrednio srób na elektromagnesie np. kluczem 19' - ale też nieraz nie zaskakuje za pierwszym razem :( . Ale tak nie mogę robić wszędzie bo to związane jest z włażeniem pod auto .... no a np. na ruchliwej drodze to trochę trydno lewarować do góry i jeszcze siedzieć pod nim - aż tak życie mi jeszcze nie zbrzydło :crazy:
Ps. Jestem już tak wściekły na to że powoli rozważam zmianę na manuala ... pomóżcie bo jednak ten automat to fajna sprawa (oprócz odpalania).
Ostatnio zmieniony wt mar 25, 2008 16:57 przez Sołtys77, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252262]Sciro na VWGolf[/url]
[img]http://img134.imageshack.us/img134/7122/bannnqi3.jpg[/img]
[url=http://scirocco.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=118]SCIRO na STP[/url]

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt mar 25, 2008 21:48

Tak sobie myślę, że może szczotki w rozruszniku?


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 144 gości