Problem ze swiecami żarowymi

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 12:57
Lokalizacja: Gdańsk

Problem ze swiecami żarowymi

Post autor: mechanik » pt lut 29, 2008 11:58

Witam.Mam problem ze zbyt krotkim grzniem świec żarowych.Gdy tem.powietrza jest ponizej 10 stopni kontrolka swiec tylko zapala sie na ulamek sekundy i gasnie auto zapala ale musze je krecic ok 3-5s a mocno dymi po zapaleniu.Świece zmienione w listopadzie czujnik temperatury cieczy chlodzacej(ten w przewodzie wodnym)w tym tygodniu. bezpiecznik swiec tez zmieniony.Świece grzeja dlugo gdy tem spadnie ponizej zera i wtedy wszystko jest ok.Czy czujnik temperatury ktory znajduje sei na podszybiu ma cos wspolnego ze swiecami żarowymi?Czy sa jeszcze jakies czujniki tem.ktore maja wplyw na dlugosc grzania swiec?
Ostatnio zmieniony pt lut 29, 2008 13:42 przez mechanik, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lut 29, 2008 14:54

mechanik pisze:Czy czujnik temperatury ktory znajduje sei na podszybiu
jaki czujnik :?:
sprawdź kąt wtrysku i grupę 007



Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » pt lut 29, 2008 21:35

a moze poradze CI tak...bo mam podobny problem tylko ze u mnie to chyba wina samej kontrolki...jak wejdziesz po nocy do samochodu to siedz cicho i sluchaj po przekreceniu kluczyka czy cos CI po ok 4-5sek pyknie (przy podszybiu)...jesli tak to masz podobnie jak ja...bo mi kontrolka tez mignie ale swiece grzeja...wlasnie *#cenzura#* tego pykniecia i dopiero potem odpalam...i bede sie teraz zakladal reczne grzanie swiec...
Pozdrawiam...daj znac czy u Ciebie jest podobnie



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lut 29, 2008 23:36

mivhal_f pisze:jak wejdziesz po nocy do samochodu to siedz cicho i sluchaj po przekreceniu kluczyka czy cos CI po ok 4-5sek pyknie (przy podszybiu).
przy podszybiu owszem jest przekaźnik świec ale podgrzewających płyn chłodniczy



mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 12:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mechanik » sob mar 01, 2008 10:13

To charakterystyczne cykniecie przekaznika świec żarowych tylko slychac przy dlugim grzaniu jak tem jest ok 0 stoponi.Problem jest taki ze kontrolka tylko mignie,a przekaznika na pewno nie słychac.Pytajac o czujnik na podszybiu chodzi mi oczujnik ktory znajduje sie pod oslonami ktore zasłaniaja filtr przeciwpylkowy poza komora silnika. :



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » sob mar 01, 2008 11:06

mechanik pisze:Gdy tem.powietrza jest ponizej 10 stopni kontrolka swiec tylko zapala sie na ulamek sekundy i gasnie
Ale poniżej 0 temp. czy nie? Bo w TDI to chyba normalne że przy temp. powyżej zera kontrolka tylko mignie. U mnie np: nawet jak było tylko 3 stopnie w + na zewn. to kontrolka tylko mignęła. Odłączyłem grzanie świec i przy tej temp. zapalał bez problemu, dopiero jak było trochę poniżej zera to załączało sie podgrzewanie świec i kontrolka dłużej się świeciła. Wydaje mi się że problem tkwi w tym co napisał ci damcio151


[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob mar 01, 2008 11:40

mechanik pisze:To charakterystyczne cykniecie przekaznika świec żarowych tylko slychac przy dlugim grzaniu jak tem jest ok 0 stoponi.
świece grzeją poniżej 5-6 st.
Pytajac o czujnik na podszybiu chodzi mi oczujnik ktory znajduje sie pod oslonami ktore zasłaniaja filtr przeciwpylkowy poza komora silnika. :
hmmm .. szczerze nie wiem o jaki czujnik Ci chodzi .... jedyny jaki przychodzi mi na myśl to MAPsensor ( ale on jest od ciśnienia w kolektorze :P )



mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 12:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mechanik » sob mar 01, 2008 13:21

Gdy jest ponizej zera wszystko jest ok.Swiece nie grzeja ponize +5 stopn.nie ma wtedy problemu z jego zapaleniem tylko musze go dluzej krecic i jak zapali to mocno dymi i przez ulamek sekundy silnik pracuje nierowno.Chodzi mi oto ze wedlug mnie w moim aucie grzanie swiec jest wlaczane przy zbyt niskich temp.i chcialbym sie zapytac czy sa jakies czujniki tem za to odpowiezialne.Czy jest mozliwe aby samoczynnie sie przestawil kat wtrysku(przed pojawienieniem sie tego problemu nie zmienialem paska rozrzadu drugi sezon zimowy jezdze na tym samym pasku a w zeszlym sezonie nie bylo zadnego problemu z odpalaniem,palil na dotyk).



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob mar 01, 2008 13:33

mechanik, sprawdź na vagu grupę 007 na zimnym silniku ... wskazania powinny być przybliżone do temp. otoczenia ... no i przy okazji kąt wtrysku



mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 12:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mechanik » sob mar 01, 2008 15:28

Chodzi mi o ten czujnik Obrazek



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob mar 01, 2008 15:43

nie wiem co to za czujnik ale raczej nie odpowiada on za świece ... jedź na vag



mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 12:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mechanik » sob mar 01, 2008 21:16

Dzieki musze znalezc jakis dobry zaklad niedaleko domu i wszystko sie wyjasni



Awatar użytkownika
kaczor4011
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2264
Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
Lokalizacja: Londyn

Post autor: kaczor4011 » pn mar 24, 2008 09:06

mechanik, problem rozwiazany?? u ojca w ibizie TDI silnik AHU dzieje sie tak samo tylko ze w kazdych temperaturach i zawsze ciezko pali


golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160

mechanik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt kwie 27, 2007 12:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: mechanik » pn mar 24, 2008 10:12

Silniczek juz sprawny okazalo sie ze nie wytrzymal klin na kole zebatym walu korbowego skonczylo sie na wymianie kolka , frezowaniu walu ,wymianie czujnika tem.paliwa i ustawieniu kata wtrysku i teraz wszystko jest ok.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 31 gości