sila dokrecenia
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- wolfzan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 906
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
- Lokalizacja: Wrocław/Nisko
- Kontakt:
Jak ma to też można Te 100 czy 110Nm bez problemu dokręcasz ręcznie na wyczucie. Na pewno nie raz odkręcałeś koło więc sprawa powinna być bezproblemowaT O M A S pisze:moment dokręcenia koła w sam. osobowym to 110 Nm – 125 Nm,ale chyba kluczem dynanometrycznym nie bedziesz dokręcał
[ Dodano: 24 Mar 2008 09:09 ]
Dokręcasz mocno do oporu, ale żeby nie ukręcić śruby i powinno być ok. Normalna sprawa, że co jakiś czas trzeba to sprawdzićPavlo GT pisze:a recznie??
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to masz ze 200 Nm jak nie lepiej , a to grozi zerwaniem śruby przy duzo lżejszym puknięciu w krawężnik niz by to miało miejsce w prawidłowo dorkęconymi kołami.wolfzan pisze:Dokręcasz mocno do oporu, ale żeby nie ukręcić śruby i powinno być ok
Dobrze jest chociaż raz użyć klucza dynamometrycznego zeby mniej więcej zapamiętać siłę.
A z ciekawostek powiem ze kiedys znalazlem pewnąnieścisłość w ksiazce chyba "sam naprawiam" (ten najpopularniejszy e-book)
W dziale momenty dokręcania pisza zeby uzyc 90 Nm a w dziale zawiszenia pisza o wartosci 110 (albo odwrotnie)
[ Dodano: Pon Mar 24, 2008 15:37 ]
recznie tzn palcami?a recznie??
- wolfzan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 906
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
- Lokalizacja: Wrocław/Nisko
- Kontakt:
Ja w pracy na co dzień używam klucza dynamometrycznego, także wyłapanie momentu ok 100Nm dla mnie nie stanowi większego problemusas_gti pisze:to masz ze 200 Nm jak nie lepiej , a to grozi zerwaniem śruby przy duzo lżejszym puknięciu w krawężnik niz by to miało miejsce w prawidłowo dorkęconymi kołami.wolfzan pisze:Dokręcasz mocno do oporu, ale żeby nie ukręcić śruby i powinno być ok
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Jak na moje oko, to wystarczy po prostu dokręcić rękami kluczem do kół tyle, ile się da - bez przedłużek i kopania w klucz nogami.
[ Dodano: Wto Mar 25, 2008 11:52 ]
I bez zbytniego siłowania się.
[ Dodano: Wto Mar 25, 2008 11:52 ]
I bez zbytniego siłowania się.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości