sila dokrecenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Pavlo GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: pn sty 14, 2008 22:27
Lokalizacja: bochnia

sila dokrecenia

Post autor: Pavlo GT » pn mar 24, 2008 09:45

panowie z jaka sila trzeba dokrecic kola zeby bylo ok??



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » pn mar 24, 2008 09:56

100-110Nm.



Pavlo GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 259
Rejestracja: pn sty 14, 2008 22:27
Lokalizacja: bochnia

Post autor: Pavlo GT » pn mar 24, 2008 10:01

a recznie?? :bajer:



Awatar użytkownika
T O M A S
_
_
Posty: 6287
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 10:58
Lokalizacja: SGL - STA - SPI
Kontakt:

Post autor: T O M A S » pn mar 24, 2008 10:02

moment dokręcenia koła w sam. osobowym to 110 Nm – 125 Nm,ale chyba kluczem dynanometrycznym nie bedziesz dokręcał :grin:



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » pn mar 24, 2008 10:07

T O M A S pisze:moment dokręcenia koła w sam. osobowym to 110 Nm – 125 Nm,ale chyba kluczem dynanometrycznym nie bedziesz dokręcał :grin:
Jak ma to też można :jezor: Te 100 czy 110Nm bez problemu dokręcasz ręcznie na wyczucie. Na pewno nie raz odkręcałeś koło więc sprawa powinna być bezproblemowa :grin:

[ Dodano: 24 Mar 2008 09:09 ]
Pavlo GT pisze:a recznie?? :bajer:
Dokręcasz mocno do oporu, ale żeby nie ukręcić śruby i powinno być ok. Normalna sprawa, że co jakiś czas trzeba to sprawdzić :grin:



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn mar 24, 2008 16:35

wolfzan pisze:Dokręcasz mocno do oporu, ale żeby nie ukręcić śruby i powinno być ok
to masz ze 200 Nm jak nie lepiej , a to grozi zerwaniem śruby przy duzo lżejszym puknięciu w krawężnik niz by to miało miejsce w prawidłowo dorkęconymi kołami.
Dobrze jest chociaż raz użyć klucza dynamometrycznego zeby mniej więcej zapamiętać siłę.
A z ciekawostek powiem ze kiedys znalazlem pewnąnieścisłość w ksiazce chyba "sam naprawiam" (ten najpopularniejszy e-book)
W dziale momenty dokręcania pisza zeby uzyc 90 Nm a w dziale zawiszenia pisza o wartosci 110 (albo odwrotnie)

[ Dodano: Pon Mar 24, 2008 15:37 ]
a recznie??
recznie tzn palcami?



Awatar użytkownika
wolfzan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 906
Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
Lokalizacja: Wrocław/Nisko
Kontakt:

Post autor: wolfzan » pn mar 24, 2008 17:53

sas_gti pisze:
wolfzan pisze:Dokręcasz mocno do oporu, ale żeby nie ukręcić śruby i powinno być ok
to masz ze 200 Nm jak nie lepiej , a to grozi zerwaniem śruby przy duzo lżejszym puknięciu w krawężnik niz by to miało miejsce w prawidłowo dorkęconymi kołami.
Ja w pracy na co dzień używam klucza dynamometrycznego, także wyłapanie momentu ok 100Nm dla mnie nie stanowi większego problemu :jezor:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt mar 25, 2008 12:01

Jak na moje oko, to wystarczy po prostu dokręcić rękami kluczem do kół tyle, ile się da - bez przedłużek i kopania w klucz nogami.

[ Dodano: Wto Mar 25, 2008 11:52 ]
I bez zbytniego siłowania się.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 114 gości