brak pradu brak wykrytej przyczyny
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
brak pradu brak wykrytej przyczyny
witam wszystkich serdecznie, od paru tyg mam problem z elektyka
Auto to mk2 1.6 TD 1V
Sprawa wyglada tak: pewnego dnia po prostu padł mi akumulator (roczny bosch silver 74 Ah), auto odpalilem pojezdzilem i znow to samo. Zauwazylem ze po odpaleniu auta rano wszystko przygasa, raz nawet zgasł mi silnik, radio stracilo pamiec itp, po czym po chwili cyka przekaznik ze swiec i wszystko wraca do normy. Od chwili tej kupilem nowy przekaznik i nadal to samo, wiec jezdze z wyjetym przekaznikiem. ŁAdowanie aku wynosilo 10,5 - 12V okazalo sie ze aku umarł, pozyczylem wiec od kumpla sprawdzilem ladowanie łąduje 13,4-14V włozyłem przekaznik i tak smigalem do dzis... znow to samo aku padł do zera, odpalilem jakos i znow smigam na wyjetym przekazniku. druga sprawa, niedawno zainstalowalem sobie wzmacniacz audio (juz po wymianie aku na 2) i podczas jazdy wszystko gra fajnie, ale wystarczy ze dam na luz i nacisne hamulec i zaczyna pierdziec.. (brak prądu, pomaga przygazowka).. mysle sobie brak pradu aku padł ale... na zgaszonym silniku audio gra normalnie....
błagam pomozcie mi bo zwariuje stracilem na elektrykow juz 150zł i nadal nic nie wiem i kolejnej straty kasy nie zdzierże!!!! POMOCYYYYYY
Auto to mk2 1.6 TD 1V
Sprawa wyglada tak: pewnego dnia po prostu padł mi akumulator (roczny bosch silver 74 Ah), auto odpalilem pojezdzilem i znow to samo. Zauwazylem ze po odpaleniu auta rano wszystko przygasa, raz nawet zgasł mi silnik, radio stracilo pamiec itp, po czym po chwili cyka przekaznik ze swiec i wszystko wraca do normy. Od chwili tej kupilem nowy przekaznik i nadal to samo, wiec jezdze z wyjetym przekaznikiem. ŁAdowanie aku wynosilo 10,5 - 12V okazalo sie ze aku umarł, pozyczylem wiec od kumpla sprawdzilem ladowanie łąduje 13,4-14V włozyłem przekaznik i tak smigalem do dzis... znow to samo aku padł do zera, odpalilem jakos i znow smigam na wyjetym przekazniku. druga sprawa, niedawno zainstalowalem sobie wzmacniacz audio (juz po wymianie aku na 2) i podczas jazdy wszystko gra fajnie, ale wystarczy ze dam na luz i nacisne hamulec i zaczyna pierdziec.. (brak prądu, pomaga przygazowka).. mysle sobie brak pradu aku padł ale... na zgaszonym silniku audio gra normalnie....
błagam pomozcie mi bo zwariuje stracilem na elektrykow juz 150zł i nadal nic nie wiem i kolejnej straty kasy nie zdzierże!!!! POMOCYYYYYY
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Moim zdaniem też altek. Ogólnie altek pobiera prąd z akumulatora potrzebny do wzbudzenia altka (bo on nie ma magnesów stałych) i to jest normalne - u Ciebie coś jest z altkiem - ładowanie małe, właściwie jego brak - jeżeli napięcie wynosi 12V to jest ono z akumulatora, a nie altka, żeby altek ładował, musi być powyżej 12V - żeby prad przepływał z altka do aku.
Wydaje mi się prawdopodobne, że masz uszkodzoną diodę w altku (lub uzwojenie) - zamiast wytwarzać prad trójfazowy, wytwarza tylko dwie fazy. Napięcie jest regulowane przez regulator i na aku masz te 10 - 12V, ale tak na prawdę jest to 2/3 zdolności altka (oczywiście altek nie wytworzy 12/2 * 3 = 18V, bo regulator to ograniczy). Poza tym w instalacji, przy uszkodzonych diodach masz dość mocne tętnienia, co może uszkodzić aku i też stąd te pierdzenie w audio. Jak dodajesz gazu, to te tętnienie ma wyższą częstotliwość (altek się szybciej obraca) i kondensatory w audio to wyrównują.
Tak mi się wydaje, choć fachowcem nie jestem.
Wydaje mi się prawdopodobne, że masz uszkodzoną diodę w altku (lub uzwojenie) - zamiast wytwarzać prad trójfazowy, wytwarza tylko dwie fazy. Napięcie jest regulowane przez regulator i na aku masz te 10 - 12V, ale tak na prawdę jest to 2/3 zdolności altka (oczywiście altek nie wytworzy 12/2 * 3 = 18V, bo regulator to ograniczy). Poza tym w instalacji, przy uszkodzonych diodach masz dość mocne tętnienia, co może uszkodzić aku i też stąd te pierdzenie w audio. Jak dodajesz gazu, to te tętnienie ma wyższą częstotliwość (altek się szybciej obraca) i kondensatory w audio to wyrównują.
Tak mi się wydaje, choć fachowcem nie jestem.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
nie masz chłopie ładowania !!! kto to widział ładowanie 13,4-14 ???
regulator napięcia do wymiany, a jak nie pomoże to remoncik alternatora ...
na wolnych obrotach napięcie na akumulatorze powinno być 14,1 +/-0,2 V - nie powinno być mniejsze niż 13,8 z załączonymi światłami, ogrzewaniem szyby ...
dodatkowo nie powinno wzrastać po dodaniu więcej niż 0,1- 0,2 V po dodaniu gazu
regulator napięcia do wymiany, a jak nie pomoże to remoncik alternatora ...
na wolnych obrotach napięcie na akumulatorze powinno być 14,1 +/-0,2 V - nie powinno być mniejsze niż 13,8 z załączonymi światłami, ogrzewaniem szyby ...
dodatkowo nie powinno wzrastać po dodaniu więcej niż 0,1- 0,2 V po dodaniu gazu
Ostatnio zmieniony śr mar 26, 2008 11:12 przez ppoll27, łącznie zmieniany 1 raz.
TDPower
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 294 gości