1Z auto rwie, traci moc, pedał gazu nie reaguje

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

mentor22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 00:54
Lokalizacja: Starogard Gd.

1Z auto rwie, traci moc, pedał gazu nie reaguje

Post autor: mentor22 » ndz mar 23, 2008 01:51

Witam !
Mam problem jak w temacie. Auto niedawno zaczęło mi się bardzo nieprzewidywalnie zachowywać. Od jakiegoś miesiąca co jakiś czas w trakcie jazdy przy wyższych prędkościach rwie, traci moc, po chwili znów ją odzyskuje. Natomiast gdy jadę wolniej to tracę nad pedałem gazu zupełnie kontrolę. Samochód ustawia swoje obroty na 1200/ min i nic już nie mogę z nim zrobić. Po wyłączeniu i ponownym odpaleniu auto przez pewien czas zachowuje się normalnie po czym problem pojawia się ponownie. Czasem auto potrafi chodzić poprawnie nawet tydzień. Co istotne tym anomaliom towarzyszą nieco komiczne sporadycznie efekty specjalne w postaci samoistnie odpalających się wycieraczek przednich i tylnych:) Prawie jak w komedii, ale nie jest mi do śmiechu. Dzisiaj pojawił się nowy "efekt uboczny" otóż po 1 min. w trakcie kolejnej opisywanej awarii ( obroty 1200 / min. ) zaczęła palić się kontrolka świecy żarowej. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu auta usterka z kontrolką świecy żarowej ustała. Zaznaczam, że mam odcięcie zapłonu - może to jest istotne.
Jakiś tydzień temu byłem z tym u mechanika na komputerze, przy okazji obejrzał silnik itd. Stwierdził, że mechanicznie auto jest w wyśmienitym stanie natomiast komputer wykrył usterkę nr 777 - czujnik położenia przepustnicy. Doradził wymianę czujnika. I tutaj moja prośba o radę. Wg mnie biorąc pod wzgląd powyżej opisywane "efekty uboczne" zastanawiam się czy winy za usterki nie ponosi układ elektryczny czy przypadkiem zawilgocone kable nie powodują zwarć i czy one nie są odpowiedzialne za szalejąca w aucie elektrykę ? Nie chciałbym aby po wymianie czujnika, który podobno kosztuje 600 zł nie zdarzyła się ponownie podobna sytuacja, bo gdzieś poszły iskry i uszkodziły nowy czujnik? A może czujnik jest w porządku tylko zwarcia powodują, że on szaleje. Co o tym sądzicie ?
Dodam jeszcze jeśli to ma znaczenie, że w styczniu zdarzyło mi się może na 1 min. przygrzać silnik. Temperatura powyżej 100 *C. Świecąca kontrolka świecy żarowej i również spadek mocy. Dziwne to bo na dworze było - 15 *C, a silnika wcale tak mocno nie cisnąłem.
Proszę o poradę i przepraszam za przydługi opis.
Ostatnio zmieniony pn mar 24, 2008 15:17 przez mentor22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz mar 23, 2008 02:26

mentor22 pisze:Jakiś tydzień temu byłem z tym u mechanika na komputerze, przy okazji obejrzał silnik itd. Stwierdził, że mechanicznie auto jest w wyśmienitym stanie natomiast komputer wykrył usterkę nr 777 - czujnik położenia przepustnicy. Doradził wymianę czujnika
no to niezły ten mechanik ! zaproponuj mu aby sam ten czujnik wymontował, ciekawe gdzie go będzie szukał :green_fuck:

nie chodzi tu o czujnik położenia przepustnicy (bo takowej w TDI poza tą w EGR nie ma) tylko o czujnik położenia pedału przyśpieszenia, który składa się z potencjometru i przełącznika biegu jałowego. Zespół sterowania ustala zasilanie paliwa na podstawie napięcia wyjściowego potencjometru. Wykrywa on również czy pedał przyśpieszenia znajduje się w położeniu pracy jałowej. Prawdopodobnie trzeba będzie przeczyścić styki potencjometru oraz sprawdzić kable idące od niego do ECU a jeśli to nic nie da to jego wymiana.
Co do kontrolki swiec żarowych to pewnie zasygnalizowała ona zapamiętanie przez ECU błędu a o jaki błąd chodzi dowiesz się po ponownej diagnozie Vagiem (tylko zrób to lepiej u innego speca niż u tego co ostatnio), chyba że szwankuje wyłącznik świateł "stop" w pedale hamulca.


Obrazek

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz mar 23, 2008 14:27

mentor22 przyznaj sie kto taki w mojej okolicy diagnozuje TDI ze szuka bledu przepustnicy ?? :)
Podejrzewam ze masz burdelek z elektryka, gdzies wiazki zlapaly wilgoc i ECU widzi zwarcie na pedale gazu. Moze tez byc wina samego czujnika w pedale...trzeba obadac


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

mentor22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 06, 2008 00:54
Lokalizacja: Starogard Gd.

Post autor: mentor22 » ndz mar 23, 2008 21:37

Facet w zeszłym tygodniu zwiną interes więc spokojna głowa nie natkniesz się na niego.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 149 gości