Bicie na kierownicy + trzesienie całej budy - przyczyna?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ROF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Bicie na kierownicy + trzesienie całej budy - przyczyna?

Post autor: ROF » czw mar 20, 2008 21:14

Witam, mam następujący problem: po zmianie opon na letnie (jeździłem już na nich w zeszłym sezonie) mam wyraźnie odczuwalne bicie na kierownicy, a na dodatek czuć to na całym aucie.

Opony były po zeszłym sezonie zmienione tył z przodem, więc przez pierwsze kilometry myślałem że muszą się "ułożyć" - nie ułożyły się.

Pojechałem na ponowne wyważanie, troche musieli dołożyć (ok. 15 - 20g) z tyłu było idealnie, bicie nadal nie ustąpiło.

Felgi są proste, bo w nic nie przywaliłem, a wcześniej tego nie było.

Jest jeszcze jedna sprawa - na przeglądzie powiedzieli mi że za niedługo do wymiany będą końcówki drążków kierowniczych. Czy to może powodować takie zachowanie?

PS
jeśli to coś ułatwi, to zauważyłem, że przy odciążonym przodzie (3 osoby na tyle + troche bagażu) bicie jest dużo silniejsze niż na pusto.

Prosze podsuńcie jakiś pomysł, żebym nie jeździł i wydawał kasy na pierdoły tylko usunął tą wkur*****ca przypadłość :)
Ostatnio zmieniony czw mar 12, 2009 01:16 przez ROF, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Goldcare
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 20:45
Lokalizacja: Lomianki

Post autor: Goldcare » czw mar 20, 2008 21:28

kurna jak kierownica bije to ja bym jej oddał :jezor:


portal turystyczny[url=http://www.lastminutes.pl]last minute[/url]

Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » czw mar 20, 2008 21:28

moim zdaniem opona jest krzywa,tylko zastanawia mnie jak wulkanizator mógł tego nie zauważyć. :bajer:



Awatar użytkownika
krzychu195
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 19, 2006 13:51
Lokalizacja: WGS
Kontakt:

Post autor: krzychu195 » czw mar 20, 2008 21:38

zamień felgi przód z tyłem i zobacz jeżeli ustąpić to będziesz znał problem, radze ci te opony wymienić bo zrobią więcej szkody niż dwie nowe opony które i tak będziesz musiał kupić



Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » czw mar 20, 2008 22:33

ROF pisze:Jest jeszcze jedna sprawa - na przeglądzie powiedzieli mi że za niedługo do wymiany będą końcówki drążków kierowniczych. Czy to może powodować takie zachowanie?

bezposrednio nie ale poteguje efekt

mam nastepujące pytanie...jak dokładnie składowałeś opony??

ja bym obstawiał pękniety drut biorącpo duwage to co piszesz na koncu.....lub po prostu odkształcenie
zmien wulkanizatora najpierw...
a tak odemnie to
jest jeszcze jedna sprawa zdejmij felgę i zobacz czy tarcza hamulcowa przymocowana jest na śrubkę... mysle żę ci pomoże..;)


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » czw mar 20, 2008 22:35

ROF pisze:niedługo do wymiany będą końcówki drążków kierowniczych. Czy to może powodować takie zachowanie?
jeżeli już mają luzy to może

a nie masz którejś opony w jednym miejscu shamowanej??
masz alu czy stak??jak alu to na jakich szpilkach masz przykręcane??nasz pierścienie centrujace??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » czw mar 20, 2008 22:38

dawid018 pisze:masz alu czy stak??jak alu to na jakich szpilkach masz przykręcane??nasz pierścienie centrujace?
własnei możę na pieści e jest zbyt duży luz....


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
Wałek
spamer forumowy
spamer forumowy
Posty: 274
Rejestracja: pt mar 14, 2008 22:23
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Wałek » czw mar 20, 2008 22:42

kolego a nie masz guza na oponie 99%


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=58976cc3ee823f76][img]http://images40.fotosik.pl/163/58976cc3ee823f76m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
ROF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ROF » czw mar 20, 2008 23:05

Tomek pisze:mam nastepujące pytanie...jak dokładnie składowałeś opony??
opony stały w ogrzewanym garażu 4 obok siebie w pozycji pionowej
dawid018 pisze: nie masz którejś opony w jednym miejscu shamowanej??
masz alu czy stak??jak alu to na jakich szpilkach masz przykręcane??nasz pierścienie centrujace??
te co teraz są na przodzie są zużyte równomiernie, felgi mam oryginalne VW 14 stalowe (te z okrągłymi otworami po zewnętrznej stronie)

W ogóle to takie cyrki sie dzieją jak tył poszedł na przód :/ musze jutro zamienić z powrotem i zobaczyć...

[ Dodano: 20 Mar 2008 22:06 ]
Wałek pisze:kolego a nie masz guza na oponie 99%
guza raczej nie ma, przyglądałem się dość dobrze podczas wyważania i nie zauważyłęm niczego nadzwyczajnego



Glocu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 998
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 18:57
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Glocu » pt mar 21, 2008 00:45

ROF, mogła ci sie opona rozwarstwić i to może być przyczyną lub "jajo" na oponie ostatnio ojciec w lagunie miał taką przyczynę wina opon :bajer:
założył nowe opony i po kłopocie :bigok:
może to też być wina sworzni więc podjedź na stację diagnostyczna i niech ci sprawdzą :bigok: czy nie ma luzu :bajer:



Awatar użytkownika
ROF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ROF » pt mar 21, 2008 00:54

obstawiam te opony, bo wątpię żeby te sworznie nagle padły po zmianie z zimówek na letnie :)



Glocu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 998
Rejestracja: ndz lut 11, 2007 18:57
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Glocu » pt mar 21, 2008 01:12

ROF pisze:obstawiam te opony, bo wątpię żeby te sworznie nagle padły po zmianie z zimówek na letnie :)
to jednak zamień opony lub załóż spowrotem zimówki i zobacz czy to nadal jest



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt mar 21, 2008 11:22

ROF mam to samo!!! Fele sa krzywe!!! U mnie po zamianie tylu na przod, przodu na tyl zniknelo drganie przy 60 km/h ale pojawil sie rezonans taki ze podloga drzy przy 120!!! Nie wiem jakie masz opony ale producent w takich wypadkach tez jest wazny. Jak masz opony gownianego producenta, to jakbys nie kombinowal z wywazaniem dlugo kola nie bedziesz mial wywazone na polskich pieknych drogach. Ja bym pojechal na wulkanizacje tym razem inna i niech sprawdza Ci fele i opony.
Powodzenia



Awatar użytkownika
ROF
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt sty 12, 2007 01:14
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ROF » pt mar 21, 2008 21:34

micky pisze:Fele sa krzywe!!! U mnie po zamianie tylu na przod, przodu na tyl zniknelo drganie przy 60 km/h ale pojawil sie rezonans taki ze podloga drzy przy 120!!!
ale drganie kierownicy pojawiło się po założeniu letnich opon Fulda Carat Assuro (195/65/14) i nagle zaczęło się piekło :)

Na zimówkach kormorana (185/65/14) było idealnie.

No nic, w ogóle to mam dość tych opon, są głośne, na mokrym zachowują się na lodzie. Pojeżdżę jeszcze troche i pojda na śmietnik. :helm:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 148 gości