Cieknacy olej i pokrywa zaworow

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rObski18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lut 13, 2008 22:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Cieknacy olej i pokrywa zaworow

Post autor: rObski18 » czw mar 20, 2008 18:43

Witam, mój silnik by lekko spocony jak to sie mówi, znajomy mechanik polecił żeby wymienic uszczelkę pod pokrywą zaworów, zrobił to i olej zacząl cieknąc bardziej i bardziej, uszczelnilismy do specjalnym silikonem do takich spraw i nadal cieknie.. pozniej wymiana uszczelki 2 razy :( i nadal.. czemu tak sie dzieje ? czy dokrecajac na czuja mogl wygiac pokrywe w jakis sposob ? Slyszalem ale nie wiem czy to prawda ze jest jakis sposob na dokrecanie takich spraw jakas regulka czy cos ? Prosze o pomoc bo musze to zrobic a zastanawiam sie nad kupnem pokrywy nowej i uszczelnienia znowu silikonem tylko moje pytanie jak to dokrecic zeby nic nie zepsuc..
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 21:01 przez rObski18, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw mar 20, 2008 19:00

Jeśli po wymianie leci jeszcze mocniej to kupiłeś marną uszczelkę. Ja miałem podobna sytuację. Dokręcana jak powinna być i leci. Silikon nic nie da. Musisz kupić porządną uszczelkę jednoczęściową. Są dużo lepsze. Ale sporo droższe. Polecam uszczelkę firmy ELRING, kosztuje około 55 zł w intercarsie.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw mar 20, 2008 19:03

A patrzyłeś (dokładnie) czy pokrywa nie jest zwichrowna czy wszystkie szpilki nie są przekręcone?
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 19:04 przez grandi, łącznie zmieniany 1 raz.


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rObski18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lut 13, 2008 22:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rObski18 » czw mar 20, 2008 20:07

jhosef pisze:Jeśli po wymianie leci jeszcze mocniej to kupiłeś marną uszczelkę. Ja miałem podobna sytuację. Dokręcana jak powinna być i leci. Silikon nic nie da. Musisz kupić porządną uszczelkę jednoczęściową. Są dużo lepsze. Ale sporo droższe. Polecam uszczelkę firmy ELRING, kosztuje około 55 zł w intercarsie.
No własnie nie wiem dokladnie jakiej firmy jest uszczelka ktora wstawil mi znajomy mechanik, ale tez kupowalem w intercarsie

cyt. czy wszystkie szpilki nie są przekręcone?

hmm szpilki chodzi o te szpilki z gwintem na ktore sie nakreca nakretki? da sie to wymienic jezeli gwint jest zjechany bo z tego co wiem ( co mi mowil ten kolezka co to robil ) to dwie sa troche zjechane



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: jhosef » czw mar 20, 2008 20:12

rObski18 pisze:No własnie nie wiem dokladnie jakiej firmy jest uszczelka ktora wstawil mi znajomy mechanik, ale tez kupowalem w intercarsie
Bo te słabsze uszczelki składają się z 3 części, gumowe: półksiężyc na wałek rozrządu i półokrąg z z drugiej stronie na końcu wałka, oraz z uszczelki korkowej. I na łączeniach potrafi lecieć po wymianie.
rObski18 pisze:da sie to wymienic jezeli gwint jest zjechany bo z tego co wiem ( co mi mowil ten kolezka co to robil ) to dwie sa troche zjechane
Trzeba je po prostu wykręcić z głowicy. Wszystkie muszą być poprawnie dokręcone, nie moga miec naderwanego gwintu. Te szpilki czasem sa w całości z jednego gwntu rozmiar 6 a czasem przechodzą w rozmiar 8 który wkręca się w głowicę. Musisz dokupic odpowiednie.



grzesb27
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn lis 12, 2007 00:20
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: grzesb27 » czw mar 20, 2008 20:15

witam ja niedawno wymieniałem w silniku aam 1.8 kupilem uszczelke gumowa jedno częściowa w komplecie sa szpilki za 30 zl i nic nie cieknie pozdro



Awatar użytkownika
BzyTek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 227
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 18:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: BzyTek » czw mar 20, 2008 20:16

Szpilki kupisz w ASO za 1,23zł/szt. Ja tyle płaciłem jak zmieniałem u siebie.


[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » czw mar 20, 2008 20:23

grzesb27 pisze:witam ja niedawno wymieniałem w silniku aam 1.8 kupilem uszczelke gumowa jedno częściowa w komplecie sa szpilki za 30 zl i nic nie cieknie pozdro
Kupił byś mi?


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

tomek-bielawa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob maja 12, 2007 13:49
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: tomek-bielawa » czw mar 20, 2008 21:27

Panowie ale dlaczego nikt nie wziął pod uwagę że mógł faktycznie uszkodzic tą kopułkę tym dokrencaniem na czuja. Te śróby powinno się dokręcac krzyżowo na przemian o określonej sile, jeżeli zaczął dokręcac je od strony jak leci i do oporu za pierwszym razem to wszystko jest możliwe. A co do uszczelki to ja kupowałem też 3 - częściową za 13 zł (najtańsza jaka była) i niemam już żadnego problemu. A z tego co wiem to silikonu w tej wersji silnika nie powinno się używac chyba że macie seryjnie zamontowaną uszczelkę gumową a nie z korka tak jak to było w silnikach POLO do 1.3 i Golf też do 1.3 czy też 1.4. W każdym razie chodzi o te MK2 co miały silniki od POLO.
A co do szpilek to u mnie też dwie się kręcą jak chcą i wycieków nie ma. Kwestia dobrego przykręcenia. Siła nacisku równomiernie rozłożona na całej dociskanej powierzchni robi swoje.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » czw mar 20, 2008 22:21

Panowie uszczelka uszczelką, szpilki szpilkami ale cały problem na 99% tkwi w dokręceniu pokrywy, lub ew. jej skrzywieniu. Wiele razy widziałem jak pokrywy zaworów dokręcane były na oko i pokolei bez zamocowania blaszek prowadzących ( takie 2 blaszki pod śruby, którw równomiernie dociskają uszczelkę) co w sumie prowadziło do uszkodzenia pokrywy. Nawet najtańsza uszczelka 3-częściowa ( korkowa + silikonowe) jak jest dobrze dokręcona nie będzie puszczać, a przy dieslu szybko to wychodzi


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
S1BART1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 20:25
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Post autor: S1BART1 » czw mar 20, 2008 22:31

A tak dla informacji -jak zastosujesz siikon uszczeniajacy (olejo i temperaturo odporny) do uszczelki korkowej to zamiast uszczelnienia bedziesz mial powodz olejowa a nie uszczelnienie :bajer:
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 22:32 przez S1BART1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rObski18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lut 13, 2008 22:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rObski18 » pt mar 21, 2008 19:43

no mam nadzieje ze to pomoze, dzis kupilem orginalna uszczelke VW w Serwisie VW wiem ze to zawsze troche wiecej kasy ale juz dobra, i szpilki nowe tez sa , teraz tylko czas na wymiane i sprawdzenie dokladnie kopulki.



Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » sob mar 22, 2008 01:20

ile płaciłes za szpilki


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rObski18
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr lut 13, 2008 22:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: rObski18 » ndz mar 23, 2008 18:21

grandilodz pisze:ile płaciłes za szpilki
nie mieli samych szpilek, kupilem nowa uszczelke taki zestaw orginalny 80 zl :) i wstrzymajcie sie od komentarzy ze drogo bo wiem ze drogo ale juz chcialem to miec kupione a uszczelke zaloze nowa bo gumowa co teraz jest wsadzona jest upackana silikonem i czyscic mi sie tego niechce



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 320 gości