czujnik na pompie wspomagania układu kierowniczego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
czujnik na pompie wspomagania układu kierowniczego
Witam mam pytanie odnośnie czujnika na pompie wspomagania.Sprawa nie dotyczy mojego auta ale kolegi.Mechanior powiedział mu że jest on odpowiedzialny za utrzymanie równych obrotów silnika podczas skrętu.Podpowiedzcie mi czy jest taki czujnik w autku (jest to golf mk4 1.6 akl z1998 roku ) i odpowiada za to co napisałem wyżej ,czy mechanior wkręca kolegę.Pytam się o to bo nie słyszałem o takim rozwiązaniu.Interesuje mnie również nazwa tego czujnika. Dzięki z góry za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 17:22 przez jojo32, łącznie zmieniany 2 razy.
Na pompie jest czujnik ciśnienia oleju wspomagania.
Praca pompu wspomagania podczas skrętu jest obciązeniem dla silnika odczuwalnym zwłaszcza na niskich obrotach, dlatego też ECu może reagować na obroty silnika przy działaniu wspomagania zabezpieczając przez zgaszeniem silnia.
Praca pompu wspomagania podczas skrętu jest obciązeniem dla silnika odczuwalnym zwłaszcza na niskich obrotach, dlatego też ECu może reagować na obroty silnika przy działaniu wspomagania zabezpieczając przez zgaszeniem silnia.
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 17:36 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki jhosef .Powiedz mi jeszcze czy uszkodzony ten czujnik lub nie podłączony może być przyczyną falujących obrotów na biegu jałowym.
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 18:39 przez jojo32, łącznie zmieniany 1 raz.
Myślę że tak. Załóżmy ze czujnik jest uszkodzony i przypadkowo daje ECU sygnał o obciążeniu przez układ wspomagania, ECU na to reaguje podnosząc obroty. Ale to rozważania teoretyczne bo tematem się nigdy nie zajmowałem.Dzięki jhosef .Powiedz mi jeszcze czy uszkodzony ten czujnik lub nie podłączony może być przyczyną falujących obrotów na biegu jałowym.
Ostatnio zmieniony czw mar 20, 2008 18:52 przez jhosef, łącznie zmieniany 1 raz.
- el_tommo
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 14:05
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Ja jestem na etapie składania swojego mk4, i niedawno składałem wspomaganie w całość. Czujnik mam zamówiony gdyż w tym co miałem urwała się góra czujnika. do uruchomienia włożyłem ten stary nie wpinając do niego żadnej wtyczki (nie było gdzie ). I powiem Ci z całą pewnością że przy wyprostowanych kołach wolne obroty są i wcale nie falują (praktycznie nie ma wtedy obciążenia silnika z pompy).
Dla pewności odłącz czujnik i odpal, jeżeli obroty przestaną falować to znaczy że czujnik dawał błędny sygnał, jeżeli nie przestaną to musisz szukać przyczyny gdzie indziej.
Dla pewności odłącz czujnik i odpal, jeżeli obroty przestaną falować to znaczy że czujnik dawał błędny sygnał, jeżeli nie przestaną to musisz szukać przyczyny gdzie indziej.
Witam Wszystkich i Pozdrawiam!!!
- el_tommo
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 14:05
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Napisz czy bedzie wyskakiwał błąd po wymianie halla bo mi wyskakuje też jego błąd (błędne odczyty z czujnika halla g40), jednak u mnie był rozrząd lekko przestawiony i ustawiłem go "na oko" i pewnie wystarczy przesunąć o 1 ząbek żeby błąd nie wyskakiwał ale zajmę się tym po świętach.
Witam Wszystkich i Pozdrawiam!!!
- el_tommo
- Mały gagatek
- Posty: 50
- Rejestracja: ndz cze 25, 2006 14:05
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Kontakt:
Nie u mnie nic nie falowało (sprowadziłem autko po wypadku i w czasie uderzenia zablokowała się pompa wody co spowodowało przesunięcie się paska o kilka ząbków), po ustawieniu "na oko" czyli patrzenie na cechę koła rozrządu i na pierwszy tłok czy jest do góry wyskakuje błąd halla i silnik przechodzi w tryb awaryjny. Zresztą zaraz pójdę działać do garażu bo mam trochę czasu to zobaczę czy uda się to zlikwidować. Ja przy składaniu ponownym wszystkiego oczywiście czyściłem wszystko bardzo dokładnie, zwłaszcza przepustnice i miałem wypięty kilka tygodni komputer więc się nastawy pokasowały i teraz oprócz tego błędu którego zaraz będę się próbował pozbyć to nic mu nie dolega i ma zdrową , równą prace.
Troszkę może nie na temat dlatego resztę napiszę na priv.
P.S.
Przestawienie paska o 1 ząbek załatwiło sprawę i błędu już nie ma.
Troszkę może nie na temat dlatego resztę napiszę na priv.
P.S.
Przestawienie paska o 1 ząbek załatwiło sprawę i błędu już nie ma.
Ostatnio zmieniony sob mar 22, 2008 16:33 przez el_tommo, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam Wszystkich i Pozdrawiam!!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 107 gości