diagnoza przepustnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

diagnoza przepustnicy

Post autor: szyki » pn mar 17, 2008 01:48

witam,
jak dokładnie zdiagnozować stan przepustnicy?
dokładnie mkII 1,8 RV na digi.
chodzi mi również o ten czujnik, czy cokolwiek elektronicznego, co w niej siedzi...
próbowałem odłączenia wtyczki, co nie spowodowało jakiejkolwiek reakcji silnika.
to chyba nie jest dobrze.

pozdro.
szymon


nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]

Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Post autor: pczerniej » pn mar 17, 2008 09:10

Najprościej podłączyć auto pod komputer


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn mar 17, 2008 09:41

pczerniej pisze:Najprościej podłączyć auto pod komputer
Czlowieku jaki komputer, przeciez to nie ma zlącza diagnostycznego. Nie siej zamętu.

Przepustnice mechanicznie sprawdzaj na szczelinomierze. Zazwyczaj jeśli widzisz na oko ze się domyka i jest szczelna a kanaly powietrza bocznego są drożne, to zostaje sprawdzic elektronike. Na przepustnicy masz krańcówki. Jedna powinna sie zamykac po całkowitym puszczeniu pedału gazu. Druga powinna się zamykać po wciśnięciu pedału gazu powyzej 80% całkowitego otwarcia przepustnicy.

Sprawdzasz omomierzem. Odpinasz wtyczke z przepustnicy i sprawdzasz miernikiem przejścia pomiędzy pinami wtyczki przepustnicy (nie wiązki silnika). Przy zamkniętej przepustnicy musi byc zwarcie, po otwarciu powinno zmienic sie w rozwarcie (tylko otwieraj max do polowy zakresu). Z polowy zakresu otwarcia podążasz w kierunku pełnego otwarcia. Przy połowicznym otwarciu masz rozwarcie a przy całkowitym otwarciu rozwarcie musi sie zmienic w zwarcie. Jesli tak działa to krancowki są sprawne, jesli nie najpierw sprawdz czy linka gazu nie jest za mocno napięta i czy nie grzebal ktos przy zderzaku przepustnicy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Post autor: pczerniej » pn mar 17, 2008 10:27

bugalon pisze:
pczerniej pisze:Najprościej podłączyć auto pod komputer
Czlowieku jaki komputer, przeciez to nie ma zlącza diagnostycznego. Nie siej zamętu.
w komputerze jest wolny pin od złącza diagnostycznego trochę przewodów , gniazdo i można podłączać


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » pn mar 17, 2008 16:42

W RV w przepustnicy sa 2 czujniki (styczniki a nie potencjometry) pelnego otwarcia przepustnicy i przelacznik biegu jalowego.

Przelacznik biegu jalowego zwiera gdy przepustnica jest zamknieta a drugi czujnik zamyka sie gdy przepustnica jest otwarta. Zwykleym multimetrem mozez sprawidz czy dzialaja + można sprawdzic kable idace do ECU :bigok:


Obrazek

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » śr mar 19, 2008 21:58

dzięki za wskazówki.
sprawdzę, jak będę miał chwilę.

zastanawia mnie jedno...
jeżeli RV nie ma złącza diagnostycznego, to po kiego grzyba mam na desce rozdzielczej kontorlkę "CHECK" sygnalizującą podobno błędy silnika, jeżeli w tym wypadku nie byłoby jak tych błędów zgrać na kompa???...


nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » śr mar 19, 2008 22:48

szyki pisze:jeżeli RV nie ma złącza diagnostycznego, to po kiego grzyba mam na desce rozdzielczej kontorlkę "CHECK" sygnalizującą podobno błędy silnika, jeżeli w tym wypadku nie byłoby jak tych błędów zgrać na kompa???...
ma złącze ;]


Obrazek

Awatar użytkownika
szyki
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr mar 23, 2005 19:54
Lokalizacja: pyrlandia
Kontakt:

Post autor: szyki » czw mar 20, 2008 13:09

że zadam prostackie pytanie...

a gdzie ono (ów złącze diagnostyczne) jest umiejscowione??


nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 387 gości