Turbo w 16V
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
GTO,
ja z takim zapytankiem wrazie czego mozna sie do Ciebie zgłośić jezeli chodzi o strojenie??? bo co do przebudowy silnika gratow itd sadze ze pod nadzorem MARKA 74 jakos cos madrego zdziałam ale nie gadałem z nim na temat strojenia wiec w razie czego bym sie kierowal do Ciebie bo chyba z Raciborza wlasnie najblizej mam do Ciebie
[ Dodano: 22 Mar 2008 09:39 ]
Panowie kolejne pytanko które mnie nurtuje jest takie że w silniku trzeba to i owo porobic jest oczywiste, ale co z reszta??? mam na myśli sprzęgło, skrzynia biegów, przeguby i ogółem wszystkie czesci odpowiedzialne za przenoszenie mocy na asfalt zostaje seria ??????
ja z takim zapytankiem wrazie czego mozna sie do Ciebie zgłośić jezeli chodzi o strojenie??? bo co do przebudowy silnika gratow itd sadze ze pod nadzorem MARKA 74 jakos cos madrego zdziałam ale nie gadałem z nim na temat strojenia wiec w razie czego bym sie kierowal do Ciebie bo chyba z Raciborza wlasnie najblizej mam do Ciebie
[ Dodano: 22 Mar 2008 09:39 ]
Panowie kolejne pytanko które mnie nurtuje jest takie że w silniku trzeba to i owo porobic jest oczywiste, ale co z reszta??? mam na myśli sprzęgło, skrzynia biegów, przeguby i ogółem wszystkie czesci odpowiedzialne za przenoszenie mocy na asfalt zostaje seria ??????
MK I with ABF +
MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)
Passat b4 with 1Z ++
MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)
Passat b4 with 1Z ++
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
AMENTOMEKKK pisze:Mam jednak wrażenie, że nikt na forum nie powie autorowi tematu co powinien zrobić od A-Z, żeby założyć turbo i potem bezpiecznie użytkować auto. To zbyt cenna wiedza, nad którą wiele osób pracowało bardzo ciężko. Z drugiej strony każda wskazówka, nawet drobna może być na wagę złota.
Go BIG or go homeGTO pisze:go standalone or go HOME
sds
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
spalanie zawiera sie w cyfrach od 10 litrow na sto km do blizej nieokreślonej duzej liczby litrow na sto km wszystko zalezy od mocy silnika i jego katownikaCSR_GTI pisze:Męczy mnie ejdno malutkie pytanko ale mam andzieje ze ktoś mnie wybawi i mi odpowie.
ILE PALI TAKIE DOŁADOWANE 16V? DUZO WZRASTA SPALANIE? np: KR czy ABF
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Witam kierowników
Widze ze zamilkł mój temat wiec zadam konkretne pytanie
nadszedł czas na zrobienie tłumnika w moim samochodzie kolektor wydechowy narazie zostaje seryjny ale od kolektora do tyłu wszystko zostanie zmienione na nierdzewke.
średnica 2,5 cala powinna wystarczyć pod moj projekt, a pytanie jest takie co z tłumnikami ??? co zrobic zeby nie stracic dowodu po nacisinieciu na gaz??? bo domyslam ze kata wymieniamy na strumiennice a co dalej?????
Widze ze zamilkł mój temat wiec zadam konkretne pytanie
nadszedł czas na zrobienie tłumnika w moim samochodzie kolektor wydechowy narazie zostaje seryjny ale od kolektora do tyłu wszystko zostanie zmienione na nierdzewke.
średnica 2,5 cala powinna wystarczyć pod moj projekt, a pytanie jest takie co z tłumnikami ??? co zrobic zeby nie stracic dowodu po nacisinieciu na gaz??? bo domyslam ze kata wymieniamy na strumiennice a co dalej?????
MK I with ABF +
MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)
Passat b4 with 1Z ++
MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)
Passat b4 with 1Z ++
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Ten temat jest o turbo tak? Rozumiem ze narazie chcesz zrobic reszte wydechu a pozniej kolektor pod turbo? IMHO bez sensu, lepiej zaczekac i zrobic wszystko za jednym razem. Srednica 2.5 cala bedzie dobra plus dwa tlumiki przelotowe i nie bedzie za glosno, aczkolwiek glosniej niz na serii. Jak sie upierasz przy katalizatorze to daj jakis metalowy a nie strumienice.gino_gti pisze:Witam kierowników
Widze ze zamilkł mój temat wiec zadam konkretne pytanie
nadszedł czas na zrobienie tłumnika w moim samochodzie kolektor wydechowy narazie zostaje seryjny ale od kolektora do tyłu wszystko zostanie zmienione na nierdzewke.
średnica 2,5 cala powinna wystarczyć pod moj projekt, a pytanie jest takie co z tłumnikami ??? co zrobic zeby nie stracic dowodu po nacisinieciu na gaz??? bo domyslam ze kata wymieniamy na strumiennice a co dalej?????
olozwirski,
zgodze sie ze lepiej by bylo to zrobic zaednym zamachem ale niestety moj aktualny wydech wyglada jak ser szwajcarski a dokladniej tłumniki i musze cos z tym zorbic a co do tego ze bedzie trochu glosniej to sie nie obawiam chodzi mi tylko o to zeby nie miec problemow z panami w mundurkach. i dziekuje bardzo za cenna wskazówke
PozdraVWiam
[ Dodano: 01 Cze 2008 23:21 ]
Witam wszystkich po raz kolejny teraz pytanko odnośnie sprzęgła
Więc krótko i na temat jakie wsadzić orginalne o srednicy 225mm czy Vr o srednicy 228mm czy może polecacie coś innego ???
co ze skrzynią wypadałoby przeprowadzić kapitalke co nie?? mam skrzynke o oznakowaniu CDA czyli seryjna w silniku ABF wiec zrobic kapitalke czy jest jakas lepsza skrzynka pod turbo?????
pozdraVWiam
zgodze sie ze lepiej by bylo to zrobic zaednym zamachem ale niestety moj aktualny wydech wyglada jak ser szwajcarski a dokladniej tłumniki i musze cos z tym zorbic a co do tego ze bedzie trochu glosniej to sie nie obawiam chodzi mi tylko o to zeby nie miec problemow z panami w mundurkach. i dziekuje bardzo za cenna wskazówke
PozdraVWiam
[ Dodano: 01 Cze 2008 23:21 ]
Witam wszystkich po raz kolejny teraz pytanko odnośnie sprzęgła
Więc krótko i na temat jakie wsadzić orginalne o srednicy 225mm czy Vr o srednicy 228mm czy może polecacie coś innego ???
co ze skrzynią wypadałoby przeprowadzić kapitalke co nie?? mam skrzynke o oznakowaniu CDA czyli seryjna w silniku ABF wiec zrobic kapitalke czy jest jakas lepsza skrzynka pod turbo?????
pozdraVWiam
MK I with ABF +
MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)
Passat b4 with 1Z ++
MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)
Passat b4 with 1Z ++
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Wizja spoko poza tym ze kolektor ssacy z 1.8T niepodejdzie, doloz jeszcze wtryski, pompe paliwa, PRZEDEWSZYSTKIM HAMULCE, 300 KM zrobisz spokojnie.
Klikux pisze:podepne sie pod pytanko
16vt W 9A
MOJA WIZJA
wydech kolektor i turbo z audi 2.2t
Ssacy 1.8t lub AUDI 2.2 PRZEROBIONY
ODPREZANIE TŁOKAMI (EBAY) ,lub uszczelka
ster gigi 1
remont maszynowni
wydech a grupa przeloty
listwa wtryskowa 1.8 t
icek golf g60 lub ebay
co o tym sadzicie?
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Na turbinie z 2.2T nie zrobi 300 koni "spokojnie". No chyba ze mowimy o K24-7200 ale to dość konkretny rarytas. Można kupić jej replikę z 034 motorsport, ale to jak zwykle kosztuje więcej kasy i zachodu. Wg mnie lepiej dołożyc kilka dolcow i zapodac GT2871R z flanszą K24 (pod oryginalny kolektor z s2). Akurat teraz jestem w trakcie skladania takiego setupu, to sie tam troche orientowałemolozwirski pisze:Wizja spoko poza tym ze kolektor ssacy z 1.8T niepodejdzie, doloz jeszcze wtryski, pompe paliwa, PRZEDEWSZYSTKIM HAMULCE, 300 KM zrobisz spokojnie.
Poza tym 300 koni dla oryginalnego układu korbowo-tłokowego z audi S2 to dla mnie maksymalna bezpieczna wartość. Więcej jak 310 bym się bał na tym robić.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
układ korbowodowo tłokowy kuty to silnik 9a wiec tloki z 2.2 audi nie da rady sam wiesz o tym doskanale
a wracajac do kolektora ssacego to z 1,8 t przespawany pod 16V lub z 2.2. audi obciety jeden gar lub z seri 16V zrobiny krótki
hamulce juz sa narazie z vr6 ale beda 2 tłoczkowe
Turbo wiec raczej garett bo ma westegate w sobie
wtryski trzeba bedzie policzyc wydajnosc
pompa w 9a jest mocna ale chyba nie az tak mocna?
dzieki wielkie za podpowiedzi
a wracajac do kolektora ssacego to z 1,8 t przespawany pod 16V lub z 2.2. audi obciety jeden gar lub z seri 16V zrobiny krótki
hamulce juz sa narazie z vr6 ale beda 2 tłoczkowe
Turbo wiec raczej garett bo ma westegate w sobie
wtryski trzeba bedzie policzyc wydajnosc
pompa w 9a jest mocna ale chyba nie az tak mocna?
dzieki wielkie za podpowiedzi
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
korby wytrzymaja znacznie wiecej niz 310 ps tak o scislosc to wytrzymuja 1.5 bara -> pluje 430 nm plus minusbugalon pisze:Poza tym 300 koni dla oryginalnego układu korbowo-tłokowego z audi S2 to dla mnie maksymalna bezpieczna wartość. Więcej jak 310 bym się bał na tym robić.
a i ps nie trzeba do tego k24-7200
wiec reasumujac spokojnie 300 ps
[ Dodano: Sro Cze 11, 2008 22:00 ]
ja akurat skladam 16 t na big turbo, jak sie wyliczenia sprawdza to 1 bar powinien byc juz od 3300 3400 rpm
turbo ma zapas na 540.. 550 ps ale w osce nie poszaleje
Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 22:14 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Do takiej dmuchawy to trzeba grodz podcinac ......... Masz zdjęcie samego kolektora ssącego ? Bo swój robiłem własnym pomysłem (bez spawania do niego oryginalnej flanszy z S2) i ciekawy jestem jak to jest u innych.
W spokojne 300 PS na standardowej K24 to nie uwierze (nie mowie ze to niemozliwe, ale na pewno nie jest to lajcik), może na K26 tak, ale to i tak nie na każdej. Poza tym 300 koni na tego typu sprezarce to juz blisko granicy jej możliwości, a wiadomo, zapas lepiej mieć.
Myślę, że na takim setupie realne i spokojne jest 270-280 koni (bez zbytniego przesilania elementow). Zresztą złożę to zobaczę. Na razie to auto wraca z lakierni za 3 tygodnie więc będzie sie z czego cieszyc
W spokojne 300 PS na standardowej K24 to nie uwierze (nie mowie ze to niemozliwe, ale na pewno nie jest to lajcik), może na K26 tak, ale to i tak nie na każdej. Poza tym 300 koni na tego typu sprezarce to juz blisko granicy jej możliwości, a wiadomo, zapas lepiej mieć.
Myślę, że na takim setupie realne i spokojne jest 270-280 koni (bez zbytniego przesilania elementow). Zresztą złożę to zobaczę. Na razie to auto wraca z lakierni za 3 tygodnie więc będzie sie z czego cieszyc
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości