Po wymianie impulsatora zaczął smigaćaadasiek pisze:czy dobrze zrozumiałem padł ci licznik tak?stania-PL pisze:Mam to samo w moim AHF, nie działał mi licznik więc zmieniłem impulsator, dalej to samo, zmieniłem filtr paliwa dalej to samo, zmieniłem filtr powietzra dalej to samo ... nie mam już sił.
zobacz bezpiecznik nr.7 zapene przepalony
i zajrzyj do tego tematu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1785887#1785887
Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
<wymoderowano>
Byłem u mechów i stanęło na tym że ze skrzynią nadal nie halo... Dowiedziałem sie za to że w automacie nie ma koła dwumasowego więc jakby co to jeden problem z głowy. W piątek mają mi sprawdzać sterowanie skrzyni i od nowa polska ludowa eh mam już dość tych napraw...
ACV = 2,5TDI 102KM,
DXS = automatyczna skrzynia biegów ;)
DXS = automatyczna skrzynia biegów ;)
Jak masz kanał to wjedz i centralnie na skrzyni biegów jest takie cos czarnego taka jak by wtyczka i kabel do tego i to jest to ! widać to na 1 rzut oka jak nie to po omacku polukaj, jak dobrze pamietam obok gdzies był korek spustowy do oleju w skrzynijaro001 pisze:Moze ktoś zrobić fotke w którym miejscu znajduje się ten impulsator na skrzyni, i jak dojść do niego????
Może jeszcze z tym powalczę.........
<wymoderowano>
Koledzy poniżej przepisałem artykół który przeczytałem w magazynie " MOTOR"
"WIBRACJE"
Mam Golfa IV z silnikiem TDI ALH. Auto pochodzi z 1999 roku, przy bardzo niskich prędkościach, np. przy pojeżdżaniu do świateł, pojawia się szarpanie silnikiem. Gdy samochód sią zatrzyma - problem znika. Dzieje się tak na luzie oraz na dwóch pierwszych biegach, także przy wciśnietym sprzęgle. Podczas pracy na postoju silnik sprawuje się idealnie. Do tej pory nie zdecydowałem się na naprawę, gdyż mechanicy stawiają różne diagnozy (przeguby, koło dwumasowe, nierówne ciśnienie w cylindrach, awaria instalacji elektrycznej itp. ) Komputer nie wykazuje błędów. Proszę o pomoc.
Odpowiedz;
W przypadku serii ALH zarówno sprzęgło, jak i koło zamachowe często okazują się słabymi ogniwami układu napędowego. Opisane objawy pozwalają przypuszczać, że źródłem problemów jest zużyte dwumasowe koło zamachowe. Jego wymiana nie jest trudna, lecz nowe koło dość dużo kosztuje (ok 2000zł) W Polsce są warsztaty oferujące usługę regeneracji koła dwumasowego. ale różnie bywa za skutecznością tego typu napraw. W handlu występuje zamiennik w postaci zestawu Valeo - to koło zamachowe stałe ze sprzęgłem mającym tarcze o wzmocnionym tłumiku drgań. Można je montowac zamiast oryginalnego koła dwumasowego. Cena zastawu wynosi ok 1200 zł Doświadczony mechanik powinien po zdemontowaniu sprzęgła umieć ocenić stan kola dwumasowego.
"WIBRACJE"
Mam Golfa IV z silnikiem TDI ALH. Auto pochodzi z 1999 roku, przy bardzo niskich prędkościach, np. przy pojeżdżaniu do świateł, pojawia się szarpanie silnikiem. Gdy samochód sią zatrzyma - problem znika. Dzieje się tak na luzie oraz na dwóch pierwszych biegach, także przy wciśnietym sprzęgle. Podczas pracy na postoju silnik sprawuje się idealnie. Do tej pory nie zdecydowałem się na naprawę, gdyż mechanicy stawiają różne diagnozy (przeguby, koło dwumasowe, nierówne ciśnienie w cylindrach, awaria instalacji elektrycznej itp. ) Komputer nie wykazuje błędów. Proszę o pomoc.
Odpowiedz;
W przypadku serii ALH zarówno sprzęgło, jak i koło zamachowe często okazują się słabymi ogniwami układu napędowego. Opisane objawy pozwalają przypuszczać, że źródłem problemów jest zużyte dwumasowe koło zamachowe. Jego wymiana nie jest trudna, lecz nowe koło dość dużo kosztuje (ok 2000zł) W Polsce są warsztaty oferujące usługę regeneracji koła dwumasowego. ale różnie bywa za skutecznością tego typu napraw. W handlu występuje zamiennik w postaci zestawu Valeo - to koło zamachowe stałe ze sprzęgłem mającym tarcze o wzmocnionym tłumiku drgań. Można je montowac zamiast oryginalnego koła dwumasowego. Cena zastawu wynosi ok 1200 zł Doświadczony mechanik powinien po zdemontowaniu sprzęgła umieć ocenić stan kola dwumasowego.
Ostatnio zmieniony ndz mar 16, 2008 21:08 przez jaro001, łącznie zmieniany 1 raz.
Tez mi się tak wydaje. A odnośnie tego czujnika to chodzi o ten czujnik co jest na skrzyni tak (IMPULSATOR) ?? Co wczesniej byla o nim mowa?? Czy jeszcze o jakiś inny czujnik chodzi ????
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 11:07 przez jaro001, łącznie zmieniany 1 raz.
Możliwe ja też mam te objawy bede zmieniał dwumas więc poinformuje o wynikach:)FranekF pisze:Temat coś przycichł a problem drgawek dalej mnie męczy. Dziś byłem u kolejnego mechanika i z diagnozy Vagiem wszło, ze pompa wtryskowa ma sie ku koncowi. Może to być powodem tych nieszczęsnych drgawek, ponieważ przy niskich obrotach podaje ona za mało paliwa. Co myślicie o tej teori?
<wymoderowano>
Też myślalem,że może być to 2 mas, ale po dłuższych przemyśleniach, stwierdziłem, ze u mnie nie ma objaw typowych dla 2 masu takich jak: stukanie przy gaszeniu wibracje na pedale sprzęgła, oraz buczenia przy maksymalnym bucie na niskich obrotach. Więc dręczy mnie teraz ta pompa wtryskowa.
Stania jak zmienisz koło, to odrazu dawaj info co i jak
Stania jak zmienisz koło, to odrazu dawaj info co i jak
Ostatnio zmieniony śr kwie 02, 2008 00:02 przez Franek, łącznie zmieniany 1 raz.
Też raz usłyszałem od jednego mechanika że to może być coś najprawdopodobniej z pompą wtryskową, ale za bardzo nie chciało mi się w to wieżyc, ale może rzeczywiście to pompa siada tak jaki pisał FranekF. Ale czy ktoś z tym problemem zdecyduje się na wymianę albo regenerację tej pompy żeby sprawdzić czy rzeczywiście to jest przyczyną tych drgawek ??
Ostatnio zmieniony śr kwie 02, 2008 11:13 przez jaro001, łącznie zmieniany 3 razy.
- luzipower
- Ma gadane
- Posty: 151
- Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
- Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
- Kontakt:
No to witam was z tym samym objawem ! u mnie poza drgawkami przy małych prędkościach na luzie dochodzi jeszcze to:
Na postoju ! nie ważne, czy na zimnym, czy na ciepłym (bardziej odczuwalne na nagrzanym) jedynie na biegu jałowym ! nie ważne, czy sprzęgło wciśnięte, czy nie ! silnik niby chodzi równo, ale drga - są odczuwalne ułamkowe skoki obrotów (nie wiem czy w górę, czy w dół, bo na obrotomierzu ich kompletnie nie widać! ale raczej w dół) jak jest zimny to tylko troszkę - można żyć ! ale jak sie nagrzeje to potrafi co chwilkę (np co 3-4 sek. w różnych odstępach czasu) wachnąć (chyba dość mocno) obrotami, że aż samochód się bujnie ! czuć to czasami mocniej, czasami słabiej ale to są ułamki sekund ! strasznie to wkurza ! gdy dodajemy gazu i utrzymujemy go na biegu jałowym np. na 1200 -1500 obr - jest to samo !
wymieniłem świece żarowe, rozrząd, wszystkie filtry, wszystkie płyny, wyczyściłem wszystkie błędy w kompie, poduszki pod silnikiem wymienione 50 tyś temu. nie ważne, czy z boxem, czy nie - tak samo nierówno chodzi !
trochę ciężko to wytłumaczyć ! niby chodzi dobrze, równo, ale jednak drga - dość słabo odczuwalnie, ale co kilka sekund aż bujnie autem !
niestety jestem laikiem, więc będę tetrał gdzie może być ten impulsator ! oraz nie wiem gdzie znaleźć oznaczenie silnika, więc nie wiem czy dołączam do gruby AHF 90 km 1999r.
Na postoju ! nie ważne, czy na zimnym, czy na ciepłym (bardziej odczuwalne na nagrzanym) jedynie na biegu jałowym ! nie ważne, czy sprzęgło wciśnięte, czy nie ! silnik niby chodzi równo, ale drga - są odczuwalne ułamkowe skoki obrotów (nie wiem czy w górę, czy w dół, bo na obrotomierzu ich kompletnie nie widać! ale raczej w dół) jak jest zimny to tylko troszkę - można żyć ! ale jak sie nagrzeje to potrafi co chwilkę (np co 3-4 sek. w różnych odstępach czasu) wachnąć (chyba dość mocno) obrotami, że aż samochód się bujnie ! czuć to czasami mocniej, czasami słabiej ale to są ułamki sekund ! strasznie to wkurza ! gdy dodajemy gazu i utrzymujemy go na biegu jałowym np. na 1200 -1500 obr - jest to samo !
wymieniłem świece żarowe, rozrząd, wszystkie filtry, wszystkie płyny, wyczyściłem wszystkie błędy w kompie, poduszki pod silnikiem wymienione 50 tyś temu. nie ważne, czy z boxem, czy nie - tak samo nierówno chodzi !
trochę ciężko to wytłumaczyć ! niby chodzi dobrze, równo, ale jednak drga - dość słabo odczuwalnie, ale co kilka sekund aż bujnie autem !
niestety jestem laikiem, więc będę tetrał gdzie może być ten impulsator ! oraz nie wiem gdzie znaleźć oznaczenie silnika, więc nie wiem czy dołączam do gruby AHF 90 km 1999r.
Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475
www.niezniszczalni.com/forum
CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475
www.niezniszczalni.com/forum
CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 127 gości