[mk2] Olej w skrzyni biegów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk2] Olej w skrzyni biegów

Post autor: marceliii » śr wrz 14, 2005 18:20

Mam pytanko,gdzie się sprawdza poziom oleju w skrzyni i gdzie się go spuszcza.
Wogóle co ile trzeba wymieniać olej w skrzyni i na jakie najlepiej.
Dodam że mam PF i nigdy tego nie robiłem.,
Pozdro


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
j_jasiu
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: czw lis 25, 2004 12:28
Lokalizacja: W-wa, Tarchomin
Kontakt:

Re: [mk2] Olej w skrzyni biegów

Post autor: j_jasiu » śr wrz 14, 2005 18:22

marceliii pisze:Mam pytanko,gdzie się sprawdza poziom oleju w skrzyni i gdzie się go spuszcza.
Wogóle co ile trzeba wymieniać olej w skrzyni i na jakie najlepiej.
Dodam że mam PF i nigdy tego nie robiłem.,
Pozdro
Co do sprawdzania to zboku skrzyni jest taka śróba przez którą się wlewa olej do skrzyni i to jest poziom max. Spuszcza się gdzieś śróbką obok. W zasadzie oleju w skrzyni się nie wymienia ale ja wymieniałem. Co do rodzaju to wg tabeli.


Pozdrawiam
Jasiu II

Kiedyś Mk II 1.6 MADISON i JETTA II 1.8 GT Opel Astra kombi 1.6 16V
Nissan Primera Kombi 2.0 TD
Teraz
Opel Vectra C Caravan 150 KM oraz BMW 316 compact (żony)
Volkswagen Golf GTI Klub Polska #104

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » śr wrz 14, 2005 19:04

A masz jakies foty albo możesz dokładniej opisać w którym miejscu są te śruby.
Umiesz jakiś olej do skrzyni polecić dla PF?
:D


No cóż , na sprzedaż
:(

mateoosh
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 20:34
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: mateoosh » śr wrz 14, 2005 21:16

jak wejdziesz pod auto to od strony lewego przedniego koła powinieneś zobaczyć w skrzyni śrubę na imbus - to jest właśnie wlew oleju do skrzyni i miejsce gdzie dokonujesz pomiaru stanu. Co do oleju to VW zalec - o ile się nie mylę - olej klasy 85W90. Ja u siebie wymieniłem olej tak dla świętego spokoju (wlałem Mobil 1 do skrzyń) i od razu zauważyłem, że lepiej wchodza biegi.
Z tego co pamiętam to powinno Ci wystarczyć 2l.


Było:
- VW Golf MK1 rocznik 1983 cacuszko po remoncie
- VW Golf MK2 rocznik 1988 Special GT na glebie
Jest:
- MK2 GTI 16V Midnight Blue BLOS Edition

Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » śr wrz 14, 2005 21:31

a olej to najlepiej przekładniowy SAE 75 W90 lub SAE 80



janusz przybylski

Post autor: janusz przybylski » śr wrz 14, 2005 21:32

MNIE MECHANIOR POWIEDZIAŁ ŻEBY TM SIE NIE MARTWIĆ , ZE SIE ANI NIE DOLEWA ANI NIE WYMIENIA , CHYBA ŻE JEST AWARIA SKRZYNI BIEGÓW.



Awatar użytkownika
hanti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 867
Rejestracja: czw lip 14, 2005 23:35
Lokalizacja: zDolny Śląsk :)-Piława Górna
Kontakt:

Post autor: hanti » śr wrz 14, 2005 22:29

co do wymiany oleju to różnie jedni mówią że sie nie wymienia inni ze tak co 40-50 tysięcy
ja wymieniłem olej jak zmieniałem skrzynie i lej do niej tylko syntetyk 2litry wystasczą

koszt za w miare porządny syntetyk to 25zł za literek



POZDRO :smoke:


Obrazek - Jedyna taka taksówka !!!!!!

Awatar użytkownika
maciek 1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pt cze 03, 2005 10:30
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: maciek 1.8 » czw wrz 15, 2005 09:20

jak wszystko jest ok to ja bym nie wymieniał. spust jest w najniższym miejscy skrzyni od strony koła od kierowcy imbus 17 albo 19 wlew a zarazem przelew jest na taką samą śrubkę. są tylko dwie takie śruby w całej skrzyni więc z niczym nie pomylisz.
pewnie i tak nie masz takiego imbusa i pojedziesz do mechanika

[ Dodano: Czw Wrz 15, 2005 09:20 ]
jak wszystko jest ok to ja bym nie wymieniał. spust jest w najniższym miejscy skrzyni od strony koła od kierowcy imbus 17 albo 19 wlew a zarazem przelew jest na taką samą śrubkę. są tylko dwie takie śruby w całej skrzyni więc z niczym nie pomylisz.
pewnie i tak nie masz takiego imbusa i pojedziesz do mechanika
pozdrawiam


kupię alternator do mk2 1.8 RP bez wspomagania

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » czw wrz 15, 2005 13:03

U mnie zimeringi lekko puszczaja bo troche mokro kolo nich :grrr: i nie wiem czy nie bede musial ich w jakims bliskim czasie wymienic, to przy okazji nie zaszkodzi zmienic oleju o ile to nie bedzie koniecznosc w takiej sytuacji :helm:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 286 gości