Turbo w 16V

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: gino_gti » pn mar 17, 2008 17:36

:bajer:

Panowie co do strojenia to sadze ze jeszce jest daleko wiec mowicie warto zaczac od kompletowania gratow wiec prosze o fachowe dorady jakie firmy polecacie lub cosik w tym stylu, z czego najlepiej wsadzic wtryski??


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn mar 17, 2008 18:00

Kompletowanie gratow zacznij od zakupienia tłoków (JE, Wossner), pierścieni (będą w komplecie z tlokami), korbowodów (pauter np), panewek (sputer), pompy oleju (zalezy co chcesz ale wyższa Febi powinna wystarczyć), śrub do głowicy i stopek korbowodowych (ARP najlepiej). Potem pomyśl o zrobieniu głowicy - kup nowe hydrostosy (INA), uszczelniacze (najlepiej w ASO bo tanie) itd. itp. Elektronike zostaw na koniec bo to juz czysta przyjemność.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
gino_gti
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: pn cze 25, 2007 18:32
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: gino_gti » pn mar 17, 2008 18:17

bugalon,

pierwsza fachowa rada wielkie dzieki i od tego zaczne prosze o kontynówanie :D :bigok:


MK I with ABF +

MK III with R5 2.2 20V T 4x4 (under construction)

Passat b4 with 1Z ++

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn mar 17, 2008 19:31

punkvw pisze:
evolution pisze:
punkvw pisze:i wrzuc dolot z 1,8 T lub przespawaj orginal zeby byl krotki
kolego a uturbiles chociaz jeden silnik?? ze tak piszesz??
NIE,bo osobiscie wole kompressor ale kumple niejeden. poczytaj na niemieckich stronach....jako ze chcesz przekroczyc "magiczne" 400ps moze Ci sie przydac.
Pozdrawiam.
wiesz byc moze w polsce dawno peklo 400 ps.. i byc moze nie na krotkim kolektorze... jedno co jest pewne krotkie kolektory robia gorzej niz dlugie... jeden warunek odpowiednioa dlugosc kanałów do wałków....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » pn mar 17, 2008 21:46

evolution pisze:
punkvw pisze:
evolution pisze: kolego a uturbiles chociaz jeden silnik?? ze tak piszesz??
NIE,bo osobiscie wole kompressor ale kumple niejeden. poczytaj na niemieckich stronach....jako ze chcesz przekroczyc "magiczne" 400ps moze Ci sie przydac.
Pozdrawiam.
wiesz byc moze w polsce dawno peklo 400 ps.. i byc moze nie na krotkim kolektorze... jedno co jest pewne krotkie kolektory robia gorzej niz dlugie... jeden warunek odpowiednioa dlugosc kanałów do wałków....
z calym szacunkiem ale myslisz ze Dahlback i jemu podobni sie myla ? niewytlumacze Ci tego fachowo bo jestem "tylko" budowlancem ale w doladowanych motorach dlugie doloty przeszkadzaja, http://www.hgp-turbo.de/



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn mar 17, 2008 22:29

nie przeszkadzaja, tylko duzo latwiej jest zniwelowac roznice w dostarczonych dawkach ladunku do poszczegolnych cylindrow na krotkich kolektorach niz na dlugich... majac dlugi kolektor musisz sie liczyc z tym ze jakies minimalne zmiany ksztaltu w stosunku do innych kanałow powoduja od razu problemy z afr na poszczegolnych cylindrach... na krotkim ten efekt sie niweluje do minimum z powodu wielokrotnosci odbicia fali... zaglebiajac sie teoretycznie w zjawiska falowe zauwazysz takze ze mozna stosowac ostrzejsze walki przy dluzszym kolektorze majac do dyspozycji lepsza moc przy nizszych obrotach.... zauwazysz takze zapewne ze wiekszosc tunerow stosuje kolektory ssace tzw "wydumki" poniewaz wiekszosc seryjnych ma wady, ale z tego c zauwazylem wiekszosc stosuje kolektory o niezbyt krotkich kanalach w stosunku do np... 1.8 t czy s2..., ja sam osobiscie niedlugo przedstawie wykres jednego silnika po zmianie kolektora na krotki... juz wiem ze bede musial zalozyc inny walek ssacy
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 22:30 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » śr mar 19, 2008 00:02

Montaż krótkich dolotów na zachodzie jest podyktowany tym, ze mało kto stosuję tam duże zawory (nie wiedzieć czemu) i chcąc poprawić napełnianie stosują takie właśnie kolektory... Dla mnie idiotyzm. Mocy od nich bezpośrednio nie przybywa, ale w zestawieniu z innymi modyfikacjami może ma to sens. To informacja od przedstawiciela jednej z amerykańskich firm, o których była mowa w tym temacie. Ja w moim ABFie mam tylko kute tłoki. Silnik jeszcze na dotarciu, ale za jakieś 2 tygodnie stroimy. Boost skromny - 0.6 bara na kompresorze, ale wspomagane podtlenkiem.
Do strojenia potrzebujesz albo innego kompa, albo innego MAPa. Ewentualnie świnię, ale jakoś im nie ufam.
Ważna jest początkowa kondycja silnika - albo remont


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » śr mar 19, 2008 00:22

Co do strojenia, od świni lepszy o niebo jest Ecumaster


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » śr mar 19, 2008 00:40

LCQ pisze:Co do strojenia, od świni lepszy o niebo jest Ecumaster
ecumaster to też swinia
:)

go standalone or go HOME :P


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » śr mar 19, 2008 01:35

GTO pisze:ecumaster to też swinia
:)
sorry źle napisałem, Ecu jest lepszy od SMT6/7 :bigok:
.....ale standalone :bajer:


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » śr mar 19, 2008 09:22

Po małym przemyśleniu, co do do zmiany korb w ABFie, wydaje mi sie, że do nawet ponad 300 koni można sobie odpuścić. U mnie bez żenady wytrzymywały strzały z nitro 75 plus oczywiście kompresor. A trzeba pamiętać, że mówię o nagłym przyroście jakiś 100 Nm, więc gdyby korby były słabe, raczej by sie poddały.

Do takiego turbo - kompendium w ABFie chyba dorzucił bym wskaźnik EGT - może gdybym go miał, nie spalił bym pierścieni i tłoka.

Mam jednak wrażenie, że nikt na forum nie powie autorowi tematu co powinien zrobić od A-Z, żeby założyć turbo i potem bezpiecznie użytkować auto. To zbyt cenna wiedza, nad którą wiele osób pracowało bardzo ciężko. Z drugiej strony każda wskazówka, nawet drobna może być na wagę złota.


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » śr mar 19, 2008 09:27

TOMEKKK pisze:Po małym przemyśleniu, co do do zmiany korb w ABFie, wydaje mi sie, że do nawet ponad 300 koni można sobie odpuścić. U mnie bez żenady wytrzymywały strzały z nitro 75 plus oczywiście kompresor. A trzeba pamiętać, że mówię o nagłym przyroście jakiś 100 Nm, więc gdyby korby były słabe, raczej by sie poddały.

Do takiego turbo - kompendium w ABFie chyba dorzucił bym wskaźnik EGT - może gdybym go miał, nie spalił bym pierścieni i tłoka.

Mam jednak wrażenie, że nikt na forum nie powie autorowi tematu co powinien zrobić od A-Z, żeby założyć turbo i potem bezpiecznie użytkować auto. To zbyt cenna wiedza, nad którą wiele osób pracowało bardzo ciężko. Z drugiej strony każda wskazówka, nawet drobna może być na wagę złota.
ja sądze że najsłabsze w ABFie sa korby, sprawa przetopienia tłoków przy nitro była spowodowana temperatura a nie obciążeniem


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
TOMEKKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: pn lut 07, 2005 18:12
Lokalizacja: Zagłębie

Post autor: TOMEKKK » śr mar 19, 2008 09:53

GTO pisze:
TOMEKKK pisze:Po małym przemyśleniu, co do do zmiany korb w ABFie, wydaje mi sie, że do nawet ponad 300 koni można sobie odpuścić. U mnie bez żenady wytrzymywały strzały z nitro 75 plus oczywiście kompresor. A trzeba pamiętać, że mówię o nagłym przyroście jakiś 100 Nm, więc gdyby korby były słabe, raczej by sie poddały.

Do takiego turbo - kompendium w ABFie chyba dorzucił bym wskaźnik EGT - może gdybym go miał, nie spalił bym pierścieni i tłoka.

Mam jednak wrażenie, że nikt na forum nie powie autorowi tematu co powinien zrobić od A-Z, żeby założyć turbo i potem bezpiecznie użytkować auto. To zbyt cenna wiedza, nad którą wiele osób pracowało bardzo ciężko. Z drugiej strony każda wskazówka, nawet drobna może być na wagę złota.
ja sądze że najsłabsze w ABFie sa korby, sprawa przetopienia tłoków przy nitro była spowodowana temperatura a nie obciążeniem
Tak, awaria tych tłoków jest jasna :) Chodziło mi o to, że przy strzale podtlenkiem pojawia się podobny ładunek powietrza, jak przy dużym doładowaniu a mimo to korby się nie zająknęły. Być może miałem szczęście albo tej mocy nie było aż tak dużo, jak mi się wydaje. Pewnie niedługo się przekonamy hehe


Diesel? Only in Ikarus !
[img]http://img4.imageshack.us/img4/3213/failsqv3.jpg[/img]
Digitun.pl

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr mar 19, 2008 11:28

TOMEKKK pisze: Mam jednak wrażenie, że nikt na forum nie powie autorowi tematu co powinien zrobić od A-Z, żeby założyć turbo i potem bezpiecznie użytkować auto. To zbyt cenna wiedza, nad którą wiele osób pracowało bardzo ciężko. Z drugiej strony każda wskazówka, nawet drobna może być na wagę złota.
Moze trochę przesadzę, ale co mi tam ......

Zrobienie samego silnika (mechanicznie) nie jest mocno skomplikowane. Po prostu trzeba wiedzieć jakich materiałów użyc i zrozumieć pewne zasady działania (np jak dolot wpływa na napełnienie, albo jak dobrac dolot do wtrysku full grupa czy sekwencyjnego). Podobnie jest z kolektorem wydechowym np. Jak dobrać turbine do auta to już zadna tajemnica mozna to bez problemu znależć na forum streetracingu (czyli jak na podstawie map dobrać odpowiednią turbine do silnika). Moim zdaniem wystarczy uważnie przeglądać internet i odfiltrować syf od istotnych informacji, to wszystko jest w sieci i to nie jest zadna tajemnica.

Strojenie to inna para kaloszy. Jeśli tuner nie zna się na rzeczy i ustawi mieszankę za ubogo to popłyną tłoki, jeśli da za bogato to nie będzie mocy.

Istnieje jeszcze kilka cennych informacji, ale wynikają one z logicznego myslenia. Przykładowo każdy mówi, że digi 1 jest najlepszy do turbo. Może i jest, ale żeby wszystko było ok, musi być dobrze zaprojektowany dolot. Jeśli damy digiego 1 np pod seryjny kolektor ssący z ABFa, to na pewno nie wykorzystamy jego możliwości optymalnie. Tuner musi wtedy przelać 3 gary (przy czym przelanie kazdego będzie inne), zeby na ostatnim mieć odpowiednio bogatą mieszankę (bo kolektor ABF nie gwarantuje tej samej ilości powietrza dla każdego gara). Jeśli sie stroi taki setup pod zbiorczy wskaźnik EGT lub zbiorczy wskaźnik AFR kierując się tylko wskazaniami (na wyjściu z kolektora a nie na każdym garze) to można zrobić autu kuku (bo np 2 gary będą przelane a na 2 pozostałych będzie za ubogo i wytopią się graty). No ale jak to mówią to już jest wiedza i doswiadczenie tunera do ktorego jedziemy. Dlatego lepiej zapłacić i mieć pewność, niż robić domową rzeźbę i remontować za chwilę motor.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości