Coś trze w tyle...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Coś trze w tyle...

Post autor: danioo » ndz mar 16, 2008 22:52

Na początku napiszę, że szukałem i nie znalazłem.
Panowie mam mały problem z prawym tylnym hamulcem jak ruszę rano albo po dłuższym postoju to coś bardzo trze w prawym tylnym kole (hamulec bębnowy) jak się troszkę zagrzeje bęben tzn. przyhamuje ze 2 razy to znika. Postawie autko na 2-3 godziny, jak ruszam i hamuje to trze znowu i jak sie przyhamuje 2-3 razy to znika.

Co to może być? dzieje sie tak tylko po prawej stronie.

pozdrawiam


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz mar 16, 2008 22:59

normalna rzecz nie przejmuj się tym
brud (maras )korozja :bigok:

[ Dodano: Nie Mar 16, 2008 22:01 ]
danioo pisze:dzieje sie tak tylko po prawej stronie.
aby cię uspokoić proponuję zdjąc bębny i je przeczyścić przy okazji sprawdzić stan szczęk



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz mar 16, 2008 23:03

mam to samo normalka po myciu auta wieczorem to dopiero jest tarcie rano


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Wałek
spamer forumowy
spamer forumowy
Posty: 274
Rejestracja: pt mar 14, 2008 22:23
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Post autor: Wałek » ndz mar 16, 2008 23:10

sciągnij bębny wyczyść i sprawdz czy sprężynki są na swoim miejscu jak to zrobisz będzie o a i zobacz jak okładzina na szczękach czy przypadkiem nity juz nie wystaja jak tak to zmien na nowe pozdro


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=58976cc3ee823f76][img]http://images40.fotosik.pl/163/58976cc3ee823f76m.jpg[/img][/url]

dychsm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 118
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 19:04
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Post autor: dychsm » ndz mar 16, 2008 23:17

jesli masz w dobrym stanie szczeki, to zapewne rant powastly na bebnie blokuje brud i wode na biezni i dlatego masz taki objaw... zaciagnij delikatnie reczny i przejedz kilkaset metrow bedzie pozniej cisza jakis czas:), najlepiej wymienic szczeki i dotoczyc bebny


Golf 3 1.8 syncro było
Golf 3 1,9TDI był
Volvo V50 2,0D obecnie

Awatar użytkownika
grandi
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3831
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
Lokalizacja: Boat city
Auto: Octavia
Silnik: AQY

Post autor: grandi » ndz mar 16, 2008 23:26

Wszyscy piszą że normalne ciekawe

Dobrze przerabałem to u siebie

powody
-cieknie z cylinderka i powierzchnia bieżni jest brudna
-kiepskiej jakości szczęki
-najprawdopodobniejsza usterka nie równa bieżnia bębnów , są rozkalibrowane
jak je sprawdzić? rozpędzić auto do 140 km/h i nacisnąć pedał hamulca do końca
jeżeli usłyszymy takie dudnienie z tyłu bicie to bębny do wymiany.

Ja kupiłm nowe i ustało dokładnie kupiłem ten komplet u tego pana i polecam są b.dobre

http://allegro.pl/item324754378_bebny_s ... _hit_.html

[ Dodano: 16 Mar 2008 22:27 ]
dychsm pisze:dotoczyc bebny
ich się nie dotacza , kolega dotoczył i było jeszcze gożej


...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...

Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pn mar 17, 2008 09:34

Dzięki chłopaki za informacje.

Powiedzcie mi jak jest po założeniu bębna z regulacją hamulca??


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn mar 17, 2008 09:49

regulacja jest samoczynna za pomoca umieszczonego w mechanizmie klina kasujacego luz szczek


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn mar 17, 2008 10:10

T.O.B.I. pisze:regulacja jest samoczynna za pomoca umieszczonego w mechanizmie klina kasujacego luz szczek
ktory takze mozna wybic za pomoca srubokreta, jesli nie mozemy sciagnac bebna, bo haczy o szczeki. generalnie budowa hamulcy tarczowych prosta jak drut. nalezy pamietac o ustawieniu luzow na lozyskach :) niektorzy to potrafia brecha dokrecac :panna:

jesli chodzi o dotaczanie bebnow to owszem robi sie, ale zbiera sie tylko powstaly w wyniku eksploatacji rant.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pn mar 17, 2008 13:33


jesli chodzi o dotaczanie bebnow to owszem robi sie, ale zbiera sie tylko powstaly w wyniku eksploatacji rant.
A jakby delikatnie szlifierką kątową zjechać ten rancik ??

P.S. Za chwile idę do garażu rozebrać bębny i dowiem się co tam piszczy.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn mar 17, 2008 13:38

danioo pisze:Za chwile idę do garażu rozebrać bębny i dowiem się co tam piszczy.
to do dzieła ! :bigok:



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pn mar 17, 2008 16:53

No i już wróciłem.

Okazało się, że cieknie z cylinderka.
W środku wszystko zasyfione płynem hamulcowym.

Cylinderek się wymienia cały czy regeneruje ??

Z prawej strony jest wszystko OK, leje tylko z lewej.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn mar 17, 2008 17:45

wymienia sie caly cylinderek, przykrecony na dwie sruby i do przewodu hydraulicznego, jak szczeki sa juz cienkie to tez warto wymienic i odtluscic wszystko bezyna, chociaz plyn hydraulicznie ciezko schodzi


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pn mar 17, 2008 19:47

Powiem tak.

Jadę jutro do mechaniora i on mi to będzie robił, z tego co dzis z nim gadałem to wymieni cylinderek, a co do szczęk to są w super stanie, a na bębnie nie mam prawie wogóle rantu - no może taki z 0,5 - 1 mm.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 256 gości