diagnoza przepustnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
diagnoza przepustnicy
witam,
jak dokładnie zdiagnozować stan przepustnicy?
dokładnie mkII 1,8 RV na digi.
chodzi mi również o ten czujnik, czy cokolwiek elektronicznego, co w niej siedzi...
próbowałem odłączenia wtyczki, co nie spowodowało jakiejkolwiek reakcji silnika.
to chyba nie jest dobrze.
pozdro.
szymon
jak dokładnie zdiagnozować stan przepustnicy?
dokładnie mkII 1,8 RV na digi.
chodzi mi również o ten czujnik, czy cokolwiek elektronicznego, co w niej siedzi...
próbowałem odłączenia wtyczki, co nie spowodowało jakiejkolwiek reakcji silnika.
to chyba nie jest dobrze.
pozdro.
szymon
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Czlowieku jaki komputer, przeciez to nie ma zlącza diagnostycznego. Nie siej zamętu.pczerniej pisze:Najprościej podłączyć auto pod komputer
Przepustnice mechanicznie sprawdzaj na szczelinomierze. Zazwyczaj jeśli widzisz na oko ze się domyka i jest szczelna a kanaly powietrza bocznego są drożne, to zostaje sprawdzic elektronike. Na przepustnicy masz krańcówki. Jedna powinna sie zamykac po całkowitym puszczeniu pedału gazu. Druga powinna się zamykać po wciśnięciu pedału gazu powyzej 80% całkowitego otwarcia przepustnicy.
Sprawdzasz omomierzem. Odpinasz wtyczke z przepustnicy i sprawdzasz miernikiem przejścia pomiędzy pinami wtyczki przepustnicy (nie wiązki silnika). Przy zamkniętej przepustnicy musi byc zwarcie, po otwarciu powinno zmienic sie w rozwarcie (tylko otwieraj max do polowy zakresu). Z polowy zakresu otwarcia podążasz w kierunku pełnego otwarcia. Przy połowicznym otwarciu masz rozwarcie a przy całkowitym otwarciu rozwarcie musi sie zmienic w zwarcie. Jesli tak działa to krancowki są sprawne, jesli nie najpierw sprawdz czy linka gazu nie jest za mocno napięta i czy nie grzebal ktos przy zderzaku przepustnicy.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
W RV w przepustnicy sa 2 czujniki (styczniki a nie potencjometry) pelnego otwarcia przepustnicy i przelacznik biegu jalowego.
Przelacznik biegu jalowego zwiera gdy przepustnica jest zamknieta a drugi czujnik zamyka sie gdy przepustnica jest otwarta. Zwykleym multimetrem mozez sprawidz czy dzialaja + można sprawdzic kable idace do ECU
Przelacznik biegu jalowego zwiera gdy przepustnica jest zamknieta a drugi czujnik zamyka sie gdy przepustnica jest otwarta. Zwykleym multimetrem mozez sprawidz czy dzialaja + można sprawdzic kable idace do ECU
dzięki za wskazówki.
sprawdzę, jak będę miał chwilę.
zastanawia mnie jedno...
jeżeli RV nie ma złącza diagnostycznego, to po kiego grzyba mam na desce rozdzielczej kontorlkę "CHECK" sygnalizującą podobno błędy silnika, jeżeli w tym wypadku nie byłoby jak tych błędów zgrać na kompa???...
sprawdzę, jak będę miał chwilę.
zastanawia mnie jedno...
jeżeli RV nie ma złącza diagnostycznego, to po kiego grzyba mam na desce rozdzielczej kontorlkę "CHECK" sygnalizującą podobno błędy silnika, jeżeli w tym wypadku nie byłoby jak tych błędów zgrać na kompa???...
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
że zadam prostackie pytanie...
a gdzie ono (ów złącze diagnostyczne) jest umiejscowione??
a gdzie ono (ów złącze diagnostyczne) jest umiejscowione??
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 351 gości