Przyczyny zamulonego silnika.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Zerosuper
- VW addict
- Posty: 158
- Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Przyczyny zamulonego silnika.
Witajcie.
Sprawa nie tyczy się mojego Golfika a samochodu mojej drugiej, lepszej połówki.
Jest to cudo koreańskiej myśli inżynieryjnej - Hyundai SCoupe.
Silnik to benzyna 1.5l na automacie bez podtlenku LPG.
Jakis czas temu auto jeździło normalnie. Teraz jest strasznie przymulone. Kiedy stoi na parkingu to po wciśnięciu gazu spokojnie wchodzi na obroty, trzyma je, nie strzela, nie dławi się.
Ale podczas jazdy jest inaczej, auto rozpędza się tak do 3000 obr i nie idzie dalej, silnik buczy a nie wkręca się wyżej (wkeca się ale straaasznie opornie) no a auto przestaje przyśpieszać.
Nie wiem gdzie szukać przyczyn.
Filtry paliwa i powietrza są stare, ale jeżeli to to, to raczej na luzie też by się dławił.
Katalizator przypchany, przykładając ręke w pobliże wylotu czuć mocny strumień powietrza.
Może kolejność zapłonu sie przestawiła, a może jeszcze coś innego ?
Co może być przyczyną ?
Sprawa nie tyczy się mojego Golfika a samochodu mojej drugiej, lepszej połówki.
Jest to cudo koreańskiej myśli inżynieryjnej - Hyundai SCoupe.
Silnik to benzyna 1.5l na automacie bez podtlenku LPG.
Jakis czas temu auto jeździło normalnie. Teraz jest strasznie przymulone. Kiedy stoi na parkingu to po wciśnięciu gazu spokojnie wchodzi na obroty, trzyma je, nie strzela, nie dławi się.
Ale podczas jazdy jest inaczej, auto rozpędza się tak do 3000 obr i nie idzie dalej, silnik buczy a nie wkręca się wyżej (wkeca się ale straaasznie opornie) no a auto przestaje przyśpieszać.
Nie wiem gdzie szukać przyczyn.
Filtry paliwa i powietrza są stare, ale jeżeli to to, to raczej na luzie też by się dławił.
Katalizator przypchany, przykładając ręke w pobliże wylotu czuć mocny strumień powietrza.
Może kolejność zapłonu sie przestawiła, a może jeszcze coś innego ?
Co może być przyczyną ?
Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320
<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320
<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>
nieprawda wymień filtr paliwa przede wszystkim oleju równiez mimo że to nie ma wplywu na obroty zobacz czy dolot jest czysty jezeli podczas jazdy dochodzi na każdym biegu do okło 3000 i dalej nie chce iść to na 100% filtr paliwa
jeszcze jedno jeżeli masz elektroniczny gaz to może być również potencjometr do wymiany
pozdro
jeszcze jedno jeżeli masz elektroniczny gaz to może być również potencjometr do wymiany
pozdro
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=58976cc3ee823f76][img]http://images40.fotosik.pl/163/58976cc3ee823f76m.jpg[/img][/url]
- Zerosuper
- VW addict
- Posty: 158
- Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Daaawno.jhosef pisze:Szukałbym raczej przyczyny w skrzyni. Bo z tego co mówisz to problem jest w trakcie jazdy. Kiedy ostatnio skrzynia była serwisowana, wymieniany olej, a przynajmniej kontrolowany jego stan?
Poziom oleju jest ok. Kolor lekko bronzowawy, a powinien być wiśniowy. Olej w skrzyni już dawno należało wymienić,ale koszty tego są mordercze. (W ASO tylko 1200zł)
Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320
<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320
<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>
Ważny jest także zapach oleju, czy nie czuć spalenizną. Proponuje podjechać do serwisu skrzyń, tam za robociznę biorą około 50 złotych plus materiały czyli:Zerosuper pisze:aaawno.
Poziom oleju jest ok. Kolor lekko bronzowawy, a powinien być wiśniowy. Olej w skrzyni już dawno należało wymienić,ale koszty tego są mordercze. (W ASO tylko 1200zł)
- olej np do mk2 wchodzi około 3,5 litra oleju po np 22 zety mobil.
- uszczelka np do mk2 kosztuje około 30 zet
- filtr dodtkowe kilkadziesiąt złotych
Więc myślę że do 300 zet mo zna się wyrobić. I jeśli olej jest kiepski to radze się pośpieszyć zanim się skrzynia sypnie i koszta będa o wiele większe.
- Zerosuper
- VW addict
- Posty: 158
- Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Właśnie w tym rzecz, że w mojej okolicy nie ma dobrego serwisu od automatów.jhosef pisze:Ważny jest także zapach oleju, czy nie czuć spalenizną. Proponuje podjechać do serwisu skrzyń, tam za robociznę biorą około 50 złotych plus materiały czyli:
- olej np do mk2 wchodzi około 3,5 litra oleju po np 22 zety mobil.
- uszczelka np do mk2 kosztuje około 30 zet
- filtr dodtkowe kilkadziesiąt złotych
Więc myślę że do 300 zet mo zna się wyrobić. I jeśli olej jest kiepski to radze się pośpieszyć zanim się skrzynia sypnie i koszta będa o wiele większe.
A co do materiałów to:
Skrzynia = 7,5l Mobil = 22zł x 8 = 176zł
Filtr oleju - niestety nie dostępny poza ASO - 160 zł
Uszczelka pod miskę -niestety nowa też tylko w ASO - 180zł (ewentualnie zabawa silikonem)
Też drogo:(
Zobacze, wybije zawartość Kata i zepne przewody paliwa obchodząc filtr i wyciągne wjkład z puszki z filtrem powietrza i sie przejade.
Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320
<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320
<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>
podejście do mechaniki godne kowala co naprawia f126p nie ma co ...
dopiero będziesz miał kwasy ... wybijesz kata a co jeśli on ma drugą sondę za katem ... dopiero będzie zonk ...
nie odstawiaj amatora tylko rusz głową
wiesz coś wogóle o tym silniku ?
jeśli nie idzie powyżej 3 tys obr/min
to primo - filitr paliwa - secundo - wydajność pompy - idzie sprawdzić\
zarąbany filtr paliwa zatyka właśnie przy średnich obrotach ....
potem - sprawdzenie zapłonu (ale skoro w miarę chodzi do 3 tys to raczej nie) - chyba że tam jeszcze jest hall i kopułka i ona się coś gubi przy wyższych obrotach, ale to raczej byłoby gwałtowne wierzganie ... a nie spowolnienie
kiedy były wymieniane świece ? a kiedy być powinny ?
dopiero będziesz miał kwasy ... wybijesz kata a co jeśli on ma drugą sondę za katem ... dopiero będzie zonk ...
nie odstawiaj amatora tylko rusz głową
wiesz coś wogóle o tym silniku ?
jeśli nie idzie powyżej 3 tys obr/min
to primo - filitr paliwa - secundo - wydajność pompy - idzie sprawdzić\
zarąbany filtr paliwa zatyka właśnie przy średnich obrotach ....
potem - sprawdzenie zapłonu (ale skoro w miarę chodzi do 3 tys to raczej nie) - chyba że tam jeszcze jest hall i kopułka i ona się coś gubi przy wyższych obrotach, ale to raczej byłoby gwałtowne wierzganie ... a nie spowolnienie
kiedy były wymieniane świece ? a kiedy być powinny ?
TDPower
Uszczelkę da się dorobić.Zerosuper pisze:Właśnie w tym rzecz, że w mojej okolicy nie ma dobrego serwisu od automatów.
A co do materiałów to:
Skrzynia = 7,5l Mobil = 22zł x 8 = 176zł
Filtr oleju - niestety nie dostępny poza ASO - 160 zł
Uszczelka pod miskę -niestety nowa też tylko w ASO - 180zł (ewentualnie zabawa silikonem)
Oleju nie wchodzi na pewno przy wymianie 7,5 litra bo sporo prawie połowa oleju w skrzyni jest niewymienialna gdyż zostaje w sprzęgle hydrokinetycznym, podobno w niektórych da się z niego spuscić. W mk2 też jest około 7,5 litra oleju plus 1,5 hypoidalnego, ale podczas wymiany ATF-a wlewa sie 3,5 l.
Filtr na upartego można by zostawić lub przepłukać. Nie polecam ale w ostateczności.
A co do samej wymiany nie jest taka sklomplikowana aby tego samemu nie zrobić.
Kiedy ostatnio przynajmniej sprawdzałeś olej w skrzyni? Sprawdza się na pracującej rozgrzanej jazdą 20 minutową skrzyni po 2 minutowym postoju na pracującym silniku i oczywiście na poziomej powierzchni.
spoko, chodzi o to żeby podejść do tego z głową
ale jeśli piszesz na luzie silnik wkręca się jak należy ...
to w książce do mk2 na objaw:
"niedostateczne przyspieszanie na wszystkich biegach, albo nie osiąganie Vmaks"
jest procedura wykonać "test zahamowanego samochodu" i wygląda on tak:
- unieruchomić samochód - zaciągnąć ręczny i przytrzymać pedał hamulca głównego
- uruchomić silnik
- włączyć D i na chwilę (maks do 20 sekund !) wcisnąć pedał przyspieszenia - silnik powinien osiągnąć obroty zwane "obrotami zahamowanego samochodu"
- po 20 -30 sekundach ponowić próbę
UWAGA!
test przeprowadza się po nagrzaniu silnika i skrzynki do temp roboczej (jazda ok 10 - 15 minut)
test nie może trwać dłużej niż 20 sekund - w przeciwny razie można uszkodzić skrzynię wskutek przegrzania ...
i teraz tu jest tabelka z poprawnymi "obrotami zahamowanego samochodu"
generalnie to wynoszą one od 2200 - 2300 obr/min
i jest napisane tak :
> jeśli uzyskane "obroty zahamowanego samochodu" są niższe od tej wartości o przeszło 200 obr/min to uszkodzone jest tzw "wolne koło w przekładni hydrokinetycznej"
> jesli są niższe ale o mniej niż 200 obr/min - kwestia regulacji wtrysku/zapłonu itp
> jeśli są dużo wyższe to masz poślizg sprzęgła do jazdy do przodu - poślizg "wolnego koła 1. biegu"
ale jeśli piszesz na luzie silnik wkręca się jak należy ...
to w książce do mk2 na objaw:
"niedostateczne przyspieszanie na wszystkich biegach, albo nie osiąganie Vmaks"
jest procedura wykonać "test zahamowanego samochodu" i wygląda on tak:
- unieruchomić samochód - zaciągnąć ręczny i przytrzymać pedał hamulca głównego
- uruchomić silnik
- włączyć D i na chwilę (maks do 20 sekund !) wcisnąć pedał przyspieszenia - silnik powinien osiągnąć obroty zwane "obrotami zahamowanego samochodu"
- po 20 -30 sekundach ponowić próbę
UWAGA!
test przeprowadza się po nagrzaniu silnika i skrzynki do temp roboczej (jazda ok 10 - 15 minut)
test nie może trwać dłużej niż 20 sekund - w przeciwny razie można uszkodzić skrzynię wskutek przegrzania ...
i teraz tu jest tabelka z poprawnymi "obrotami zahamowanego samochodu"
generalnie to wynoszą one od 2200 - 2300 obr/min
i jest napisane tak :
> jeśli uzyskane "obroty zahamowanego samochodu" są niższe od tej wartości o przeszło 200 obr/min to uszkodzone jest tzw "wolne koło w przekładni hydrokinetycznej"
> jesli są niższe ale o mniej niż 200 obr/min - kwestia regulacji wtrysku/zapłonu itp
> jeśli są dużo wyższe to masz poślizg sprzęgła do jazdy do przodu - poślizg "wolnego koła 1. biegu"
TDPower
- Zerosuper
- VW addict
- Posty: 158
- Rejestracja: sob mar 01, 2008 18:18
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Oki.
W książce Hyundai SCoupe jest tak:
Jakakolwiek dolegliwość - spuścić w przepaść i kupić VW.
Zrobiłem ten test zahamowanego samochodu.
I mam jakieś 1950 obr/min czyli najprawdopodobniej uszkodzone wolne koło przekładni.
Czyli raczej bez wizytacji u mechanika się nie obejdzie
W książce Hyundai SCoupe jest tak:
Jakakolwiek dolegliwość - spuścić w przepaść i kupić VW.
Zrobiłem ten test zahamowanego samochodu.
I mam jakieś 1950 obr/min czyli najprawdopodobniej uszkodzone wolne koło przekładni.
Czyli raczej bez wizytacji u mechanika się nie obejdzie
Oceń moje cztery kółka ->
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320
<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1768320#1768320
<b>KUPIĘ czarną półkę MkII, dwie opony 175/55/R15</b>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 257 gości