Tdi zrobił się straszny muł

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zllew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob lut 03, 2007 18:21
Lokalizacja: Mizerów/Pszczyna
Kontakt:

Tdi zrobił się straszny muł

Post autor: zllew » ndz mar 16, 2008 16:38

Oto kolejny już X problem z moim nie dawno zakupionym autem.
Zapalam, niby wszystko git. Na luzie jak go gazuje to super wchodzi na obroty, ale jak rusze... muł totalny, zero przyśpieszenia. Notlauf (też już go przerabialem) raczej odpada bo turbo chodzi. Ręce już mi opadają z tym autem :/


<ZeRkNiJ>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458

Awatar użytkownika
pioottr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob lip 15, 2006 21:31
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: pioottr » ndz mar 16, 2008 17:09

najlepiej byłoby podpiąc pod komputer, ale tak na szybko to odepnij wtyczke od przepływomierza i sprawdź czy lepiej jedzie, jesli tak to go wymień no i posprawdzaj czy jakieś węzyki sie gdzieś nie poprzecierały :pub: :pub:



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » ndz mar 16, 2008 17:25

Mysle ze przepływomierz padł.



Awatar użytkownika
zllew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob lut 03, 2007 18:21
Lokalizacja: Mizerów/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: zllew » ndz mar 16, 2008 17:50

Sciągłem kabel z przepływomierza i idzie lepiej, ale nie tak jak przedtem. Co sie stanie jak będe narazie jezdził bez włożonej wtyczki?


<ZeRkNiJ>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458

Awatar użytkownika
pioottr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: sob lip 15, 2006 21:31
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: pioottr » ndz mar 16, 2008 18:06

nic sie nie stanie, tylko komputer zapisze bład jak kiedys podepniesz pod vaga to Ci go ktoś skasuje, :pub:



Awatar użytkownika
zllew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob lut 03, 2007 18:21
Lokalizacja: Mizerów/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: zllew » ndz mar 16, 2008 18:21

A czy N75 może być temu winien??


<ZeRkNiJ>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458

Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » ndz mar 16, 2008 18:24

zllew pisze:A czy N75 może być temu winien??
Jest taka możliwość



Awatar użytkownika
zllew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob lut 03, 2007 18:21
Lokalizacja: Mizerów/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: zllew » ndz mar 16, 2008 19:20

Wiesz może, tóre wężyki trzeba zmozstkować aby ominąć n75?


<ZeRkNiJ>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458

adi1982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 18:17
Lokalizacja: kołobrzeg
Kontakt:

Post autor: adi1982 » ndz mar 16, 2008 19:30

może też być zasyfiony filtr paliwa + powietrza
:bigok:

[ Dodano: 16 Mar 2008 18:32 ]
Po za tym bez przepływomierza nie będzie takich osiągów jak z nim



Awatar użytkownika
zllew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob lut 03, 2007 18:21
Lokalizacja: Mizerów/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: zllew » ndz mar 16, 2008 19:36

Filtr powietrza oraz paliwa wymienione stosunkowo nie dawno.


<ZeRkNiJ>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz mar 16, 2008 21:24

pszczyna pisze:zllew napisał/a:
A czy N75 może być temu winien??

Jest taka możliwość
jeżeli po odpięciu wtyczki z przepływomierza osiągi się poprawiły to znaczy , że przepływomierz tnie dawkę !!
zllew pisze:Wiesz może, tóre wężyki trzeba zmozstkować aby ominąć n75?
raczej nic Ci to nie da , ale ok .... jaki masz n75 :?: jak plastikowy to podmień n75 z n18



Awatar użytkownika
zllew
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: sob lut 03, 2007 18:21
Lokalizacja: Mizerów/Pszczyna
Kontakt:

Post autor: zllew » ndz mar 16, 2008 21:57

N75 mam plastikowy. A skąd wziąść n18??
Bylem nie dawno sprawdzic czy autku sie nie poprawiło i... jest jeszcze gorzej. Zapaliłem, auto zaczęło kopcić i się dusić. Przy ruszaniu gaśnie. Jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to powiedzmy, że jest okey. Trochę jest tylko słabsze ale to raczej zrozumiałe :crazy:


<ZeRkNiJ>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » ndz mar 16, 2008 22:42

N18 to elektrozawor sterujacy praca EGR (zaworu recyrkulacji spalin). Wyglada tak samo jak n75 tylko ma czarny lepek (N75 ma bialy).

Uzyj tasmy izolacyjnej (np bialej) i pozaznaczaj sobie pisakiem niezmywalnym na N75 i N18 numerki i tak samo na wezykach dochodzacych do tych zaworkow te same nr, zeby kiedy bedziesz je podmienial miejscami tj N75 z N18 niczego nie pomylic. Rozumiesz? A po sprawdzeniu bedziesz wiedzial co gdzie jak bylo.
W sumie bedziesz mial 6 wezykow po 3 na zaworek. Moze byc rowniez tak ze ktorys z przewodow bedziesz mial nieszczelny (przetarty lub sparcialy). Wymiana groszowa a warto zrobic na przyszlosc.

Tylko nie jedz od razu do ASO, bo Cie oskubia za te wezyki. W sklepie motoryzacyjnym kupisz wezyki podcisnieniowe. Moga byc tez wezyki paliwowe tylko one beda drozsze. :)

A zamiast kupowac od razu nowy przeplywomierz mozesz sprobowac go wyczyscic. Nadaje sie do tego dobrze spray do czyszczenia, odtluszczania tarcz hamulcowych. Moze tez byc benzyna ekstrakcyjna. Ja u siebie musialem zdjac jedna z siateczek na przeplywomierzu i dopiero moglem czyscic. Generalnie nie jest to trudna sprawa tylko delikatnie sie z tym trzeba obchodzic.

Pozdrawiam i powodzenia :)
Ostatnio zmieniony ndz mar 16, 2008 22:45 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.



jojo32
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:58
Lokalizacja: ISLANDIA

Post autor: jojo32 » ndz mar 16, 2008 22:50

Jak po odpięciu przepływki poprawia się autku to sprawdz ją w ten sposób
To bardzo prosty i dość skuteczny sposób na zastąpienie przepływomierza, aby gdzieś dojechać lub do testowania, sposób ten jest wielokrotnie opisywany na forach moto, np. diagtronik.pl
Należy zaopatrzyć się w diodę/ np. 1N4148, koszt w PL - 10 gr/ , wypiąć wtyczkę przepływki i pomiędzy 4 i 5 pin wtyki, wpiąć diodkę w kierunku przewodzenia 4 > 5, na diodzie jest czarny pasek to tym paskiem do 5.
Należy jeszcze zdjąć gumowy wężyk od zaworu ERG, to ten na kolektorze ssącym / recyrkulacji spalin / i go zaślepić, jakimś np, plastikowym koreczkiem z czapką, jest tam podciśnienie.
Wtyk z diodą nie wpinać w przepływkę, umieścić bezpiecznie gdzieś z boku.
Tyle, startujesz, silnik chodzi jak na dobrej przepływce.
Jeśli lepiej ci chodzi niż na Twojej starej przepływce, to wniosek wysuń sam.
Nie uszkodzisz silnika, ani kompa, ale nie jest to polecane na długo.
Pozdr.
Poniżej zdjęcie gdzie masz wpiąć diodę jak byś chciał się bawić w to.Jakość zdjęcia słaba ale coś zobaczysz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3e ... b896b.html
Ostatnio zmieniony ndz mar 16, 2008 23:10 przez jojo32, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 210 gości