Tdi zrobił się straszny muł
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- zllew
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 18:21
- Lokalizacja: Mizerów/Pszczyna
- Kontakt:
Tdi zrobił się straszny muł
Oto kolejny już X problem z moim nie dawno zakupionym autem.
Zapalam, niby wszystko git. Na luzie jak go gazuje to super wchodzi na obroty, ale jak rusze... muł totalny, zero przyśpieszenia. Notlauf (też już go przerabialem) raczej odpada bo turbo chodzi. Ręce już mi opadają z tym autem :/
Zapalam, niby wszystko git. Na luzie jak go gazuje to super wchodzi na obroty, ale jak rusze... muł totalny, zero przyśpieszenia. Notlauf (też już go przerabialem) raczej odpada bo turbo chodzi. Ręce już mi opadają z tym autem :/
<ZeRkNiJ>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458
jeżeli po odpięciu wtyczki z przepływomierza osiągi się poprawiły to znaczy , że przepływomierz tnie dawkę !!pszczyna pisze:zllew napisał/a:
A czy N75 może być temu winien??
Jest taka możliwość
raczej nic Ci to nie da , ale ok .... jaki masz n75 jak plastikowy to podmień n75 z n18zllew pisze:Wiesz może, tóre wężyki trzeba zmozstkować aby ominąć n75?
- zllew
- Mały gagatek
- Posty: 66
- Rejestracja: sob lut 03, 2007 18:21
- Lokalizacja: Mizerów/Pszczyna
- Kontakt:
N75 mam plastikowy. A skąd wziąść n18??
Bylem nie dawno sprawdzic czy autku sie nie poprawiło i... jest jeszcze gorzej. Zapaliłem, auto zaczęło kopcić i się dusić. Przy ruszaniu gaśnie. Jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to powiedzmy, że jest okey. Trochę jest tylko słabsze ale to raczej zrozumiałe
Bylem nie dawno sprawdzic czy autku sie nie poprawiło i... jest jeszcze gorzej. Zapaliłem, auto zaczęło kopcić i się dusić. Przy ruszaniu gaśnie. Jak zdejmę wtyczkę z przepływomierza to powiedzmy, że jest okey. Trochę jest tylko słabsze ale to raczej zrozumiałe
<ZeRkNiJ>
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1783458#1783458
N18 to elektrozawor sterujacy praca EGR (zaworu recyrkulacji spalin). Wyglada tak samo jak n75 tylko ma czarny lepek (N75 ma bialy).
Uzyj tasmy izolacyjnej (np bialej) i pozaznaczaj sobie pisakiem niezmywalnym na N75 i N18 numerki i tak samo na wezykach dochodzacych do tych zaworkow te same nr, zeby kiedy bedziesz je podmienial miejscami tj N75 z N18 niczego nie pomylic. Rozumiesz? A po sprawdzeniu bedziesz wiedzial co gdzie jak bylo.
W sumie bedziesz mial 6 wezykow po 3 na zaworek. Moze byc rowniez tak ze ktorys z przewodow bedziesz mial nieszczelny (przetarty lub sparcialy). Wymiana groszowa a warto zrobic na przyszlosc.
Tylko nie jedz od razu do ASO, bo Cie oskubia za te wezyki. W sklepie motoryzacyjnym kupisz wezyki podcisnieniowe. Moga byc tez wezyki paliwowe tylko one beda drozsze.
A zamiast kupowac od razu nowy przeplywomierz mozesz sprobowac go wyczyscic. Nadaje sie do tego dobrze spray do czyszczenia, odtluszczania tarcz hamulcowych. Moze tez byc benzyna ekstrakcyjna. Ja u siebie musialem zdjac jedna z siateczek na przeplywomierzu i dopiero moglem czyscic. Generalnie nie jest to trudna sprawa tylko delikatnie sie z tym trzeba obchodzic.
Pozdrawiam i powodzenia
Uzyj tasmy izolacyjnej (np bialej) i pozaznaczaj sobie pisakiem niezmywalnym na N75 i N18 numerki i tak samo na wezykach dochodzacych do tych zaworkow te same nr, zeby kiedy bedziesz je podmienial miejscami tj N75 z N18 niczego nie pomylic. Rozumiesz? A po sprawdzeniu bedziesz wiedzial co gdzie jak bylo.
W sumie bedziesz mial 6 wezykow po 3 na zaworek. Moze byc rowniez tak ze ktorys z przewodow bedziesz mial nieszczelny (przetarty lub sparcialy). Wymiana groszowa a warto zrobic na przyszlosc.
Tylko nie jedz od razu do ASO, bo Cie oskubia za te wezyki. W sklepie motoryzacyjnym kupisz wezyki podcisnieniowe. Moga byc tez wezyki paliwowe tylko one beda drozsze.
A zamiast kupowac od razu nowy przeplywomierz mozesz sprobowac go wyczyscic. Nadaje sie do tego dobrze spray do czyszczenia, odtluszczania tarcz hamulcowych. Moze tez byc benzyna ekstrakcyjna. Ja u siebie musialem zdjac jedna z siateczek na przeplywomierzu i dopiero moglem czyscic. Generalnie nie jest to trudna sprawa tylko delikatnie sie z tym trzeba obchodzic.
Pozdrawiam i powodzenia
Ostatnio zmieniony ndz mar 16, 2008 22:45 przez micky, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak po odpięciu przepływki poprawia się autku to sprawdz ją w ten sposób
To bardzo prosty i dość skuteczny sposób na zastąpienie przepływomierza, aby gdzieś dojechać lub do testowania, sposób ten jest wielokrotnie opisywany na forach moto, np. diagtronik.pl
Należy zaopatrzyć się w diodę/ np. 1N4148, koszt w PL - 10 gr/ , wypiąć wtyczkę przepływki i pomiędzy 4 i 5 pin wtyki, wpiąć diodkę w kierunku przewodzenia 4 > 5, na diodzie jest czarny pasek to tym paskiem do 5.
Należy jeszcze zdjąć gumowy wężyk od zaworu ERG, to ten na kolektorze ssącym / recyrkulacji spalin / i go zaślepić, jakimś np, plastikowym koreczkiem z czapką, jest tam podciśnienie.
Wtyk z diodą nie wpinać w przepływkę, umieścić bezpiecznie gdzieś z boku.
Tyle, startujesz, silnik chodzi jak na dobrej przepływce.
Jeśli lepiej ci chodzi niż na Twojej starej przepływce, to wniosek wysuń sam.
Nie uszkodzisz silnika, ani kompa, ale nie jest to polecane na długo.
Pozdr.
Poniżej zdjęcie gdzie masz wpiąć diodę jak byś chciał się bawić w to.Jakość zdjęcia słaba ale coś zobaczysz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3e ... b896b.html
To bardzo prosty i dość skuteczny sposób na zastąpienie przepływomierza, aby gdzieś dojechać lub do testowania, sposób ten jest wielokrotnie opisywany na forach moto, np. diagtronik.pl
Należy zaopatrzyć się w diodę/ np. 1N4148, koszt w PL - 10 gr/ , wypiąć wtyczkę przepływki i pomiędzy 4 i 5 pin wtyki, wpiąć diodkę w kierunku przewodzenia 4 > 5, na diodzie jest czarny pasek to tym paskiem do 5.
Należy jeszcze zdjąć gumowy wężyk od zaworu ERG, to ten na kolektorze ssącym / recyrkulacji spalin / i go zaślepić, jakimś np, plastikowym koreczkiem z czapką, jest tam podciśnienie.
Wtyk z diodą nie wpinać w przepływkę, umieścić bezpiecznie gdzieś z boku.
Tyle, startujesz, silnik chodzi jak na dobrej przepływce.
Jeśli lepiej ci chodzi niż na Twojej starej przepływce, to wniosek wysuń sam.
Nie uszkodzisz silnika, ani kompa, ale nie jest to polecane na długo.
Pozdr.
Poniżej zdjęcie gdzie masz wpiąć diodę jak byś chciał się bawić w to.Jakość zdjęcia słaba ale coś zobaczysz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a3e ... b896b.html
Ostatnio zmieniony ndz mar 16, 2008 23:10 przez jojo32, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 239 gości