problem z praca zimnego silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kicek5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt mar 14, 2008 22:13
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

problem z praca zimnego silnika

Post autor: kicek5 » pt mar 14, 2008 22:27

witam
posiadam golfa II r 1988 wersja gt 93 km z komputerem . Problem z nim ze jak zapalam auto to gasnie odrazu . Zeby nie zgasł musze go przytrzymac na gazie dopoki nie zagrzeje silnika . Nie chodzi na gazie ani na benzynie a jak nagrzeje go to problem znika . Tylko podczas jazdy zauwazyłem ze zaczyna sie potem włączac kontrolka komputera głownie przy szybkim przyspieszeniu lub gwałtownym chamowaniu. Zauważyłem ze dosć szybko się samochód grzeje . Przejade 4km a samochód nagrzany jest na 3/4 wskaznika temp płynu chłodzącego.
Czujnik temperatury płynu już wymieniłem
prosze o pomoc jezeli ktos wie co może byc niech pisze. Zastanawiam sie nad tym czy moze to winna ssania bo jak zapalalem przedtem samochod to nie widzialem zeby mial ssanie ustalal obroty na zimnym 900-1000 i tak trzymal caly czas



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt mar 14, 2008 22:45

wymienials niebieski czyjnik czy czarny od temperatury
niebieski powinien miec 2000-3000 ohm na zimnym i 200-300 na cieplym, niebieski jest od ssania a czarny od wskaznika
moze to juz koniec lambdy
nie znika ci plyn chlodzacy, pytam bo jak jest walnieta uszczelka pod glowica to silnik lubi sie grzac



kicek5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt mar 14, 2008 22:13
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: kicek5 » pt mar 14, 2008 23:21

plynu nie ubywa a czujnik to wymienialem ten ktory sie wkreca w rure gdzie przepływa płyn chłodzący a niedawno jezdzilem z gosciem od gazu i sprawdzal m i kompem lambde i powiedzial ze bardzo laddnie pracuje



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt mar 14, 2008 23:51

obydwa czujniki o ktorych pisaleem sa w plastikowym kroccu od wodu z przodu silnika wiec niee iwm o ktorym piszesz, podaj kolor kostki lub czujnika



kicek5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt mar 14, 2008 22:13
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: kicek5 » sob mar 15, 2008 01:27

mozesz dokladnie opisac w ktorym miejscu to jest

[ Dodano: 15 Mar 2008 00:32 ]
mam pytanko gdzie jest gniazdo od ssania na silniku zeby je sprawdzic



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob mar 15, 2008 07:57

jak stanisz prrzed sillnnikiem to z przodu silnika pod glowica jest taki plastik z ktorego wychodzi waz do chlodnicy i waz do pompy, na gorze tego plastiku sa dwa czujniki:czerwony od podgrzewacza w przespustniicy i niebieski od ssania, z kazdego czujnika wychodzi kostka w koloze czujnika z 2 przewodami. Pod spodm tego plastiku jest jeszcze czarny czujnik od wskaznika temperatury z czarna kostka
ten plastkik jest pomiedzy aparatem zaplonowym a alternatorem
tak przynajmiej jest w silnikach 1.8 jakie ja widzialem :D



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » sob mar 15, 2008 23:10

jakie oznaczenie silnika ? czy to wersja na wtrysku jednopunktowym czy na gaźniku ? :bigok:


TDPower

kicek5
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt mar 14, 2008 22:13
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: kicek5 » sob mar 15, 2008 23:37

silnik RP na mono jet tronic wtrysk a czy może ten problem wiazac sie z uszkodzeniem sie silniczka krokowego?

[ Dodano: 16 Mar 2008 00:57 ]
dzis grzebalem z silnikiem krokowym ale nic zbytnio to nie dało ale wychodzi na swoje obroty juz tylko w tym problem ze jak go przygazuje pozadnie to nagle zaczyna go dlawic i gasnie i wlacza kontrolke kompa



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » ndz mar 16, 2008 22:42

tak jak pisał kolega - niebieski czujnik odpowiada za "ssanie"
to że mruga ci kontrolka wskazuje na jakiś błąd łapany przez komputer - spróbuj go "zresetować" - poszukaj na forum bo było już kilka razy - zdajsie że odpinasz klemy na 20 minut czy coś takiego ... jeśli się poprawi - to może znaczyć że coś jest namieszane z instalacją LPG (niestety częsty przypadek)
warto też zrobić diagnoze kodami błyskowymi :
http://vw2.info/vwforum/kody/
http://vwgolf.pl/download/diagnostyka.zip
:bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » pn mar 17, 2008 17:28

kicek5 pisze:a czy może ten problem wiazac sie z uszkodzeniem sie silniczka krokowego?
moze tylko ze u CIbeie jets nastawnik przepustnicy regulujacy bieg jalowy i w nim od razu jest czujnik temperatury powietrza ale tak jak zalecaja koledzy na poczate ktrzeba srpawdzic czujnik temperatury chlodziwa podajacy sygnal na komputer a nie na wskaznik


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 176 gości