O swapie Pierburga 2E2 na WEBERA z Fiata 125p + ankieta :)

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ile razy gaznik w VW doprowadzil Cie do rozstroju nerwowego :) ??

Czas głosowania minął ndz cze 11, 2006 00:27

ani razu
7
37%
1-5 razy
7
37%
6-10 razy
0
Brak głosów
stracilem rachube :)
3
16%
nawet nie chce mi sie nad tym zastanawiac :)
2
11%
 
Liczba głosów: 19

buli666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:19
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: buli666 » ndz mar 02, 2008 21:19

No nareszcie weberek na swoim miejscu - ale tu zaczynają się klocki - jezdze na gazie -

1. Miałem małą nieszczelność na serwie ( na złomburgu po naciśnięciu hamulca obroty wracały do normy - z 500 do 1000).
Teraz poza tym że po rozgrzaniu mam z 1000 aż 2,5 tyś wolnych obrotów - to po naciśnięciu hamulca obroty spadają - czy to za bogata czy uboga mieszanka ??

2. Silnik strzela w kolektor - efekt super ale muli go strasznie po 3.5 tyś obr.

3. Po przełączeniu z gazu na benzyne wyjeb...alo filtr paliwa w gaźniku o maskę - nawaliło paliwem po całym silniku i mało sie nie zapalił - filtr był na 100% przykręcony - sprawdzałem wszystko 5 razy :)

4. Jakie najlepiej wpakować dysze do 1.8 GU ??

5. Między parownikiem a mixerem mam najpierw zawór główny a potem 2 pokrętła na trójniku - czy ten zawór główny, który pozostał po poprzedniej instalacji jest potrzebny - czy regulacja gazu może pozostać tylko na tych zaworach z trójnika ??

Troche tego dużo ale licze na Was :helm:



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz mar 02, 2008 23:02

Pim pisze:Kamilu jak możesz to wyjaśnij mi łopatologicznie która dysza jest dyszą rozruchową paliwa w Weberze ?
jak zdejmiesz pokrywe gaznika to to bedzie ta z nacieciem pod srubokret ktora nie wystaje ponad plaszczyzne gaznika
Pim pisze:Nadal zajmujesz się częściami do Webera w razie czego?
tak, jakbys czegos potrzebowal to pisz
Marszall pisze:Z tego co sobie tak dumałem normalny gaźnik nie jest w stanie podać paliwko gdy turbo pompuje ciśnieine bo gaźnik działa podciśnieniowo na zasadzie rurki wenturiego bodajże i wysysa sobie paliwko z komory, no więc jak ma wysysać paliwko skoro turbo daje ciśnienie??
troche to bardziej skomplikowane, ale ogolnie zwykle gazniki maja problemy z dawkowaniem paliwa przy doladaowaniu, nawet uklad paliwowy trzeba zmienic bo cisnienie ktore podaje pompa musi byc zawsze wyzsze od cisnienia w ukladzie (co za tym idzie i w gazniku) bo inaczej cisnienie powietrza wypchnie paliwo spowrotem do pompy, pozatym gaznik musi byc szczelny (tzw. cisnieniowy)
Marszall pisze:A co do wpływu gaźnika umieszczonego przed, na turbo to sam się zastanawiam jak duże ma zdolności zapalne taka mieszanka BO i temperatura mieszanki wzrasta wraz z jej sprężaniem no i samo turbo jest gorące.
nie chodzi o samozaplon od goracych czesci bo powietrze w turbinie nie nagrzewa sie az tak bardzo, szczegolnie przy niskich cisnieniach. Chodzi bardziej o zjawosko znane instalatorom gazu - kichanie w uklad dolotowy czyli samozaplony w ukladzie dolotowym od zlej regulacji (szczegolnie zaplonu). Wiecie ze taki samozaplon moze rozsadzic plastikowy kolektor dolotowy, moze tez uszkodzic turbine.
Marszall pisze:- i jak to się ma do podciśnienia idącego do serwa, bo chybqa w orginalnym miejscu nie da rady??
wtedy przewod do serwa montuje sie miedzy gaznikiem a turbina, najwiekszym jednak problemem przy gazniku zamontowanym przed turbo jest fakt ze przy zamknieciu przepustnicy przy hamowaniu silnikiem na stronie ssacej sprezarki powstaje tak duze podcisnienie ze moze ono powodowac wysysanie oleju smarujacego cale urzadzenie.
buli666 pisze:Teraz poza tym że po rozgrzaniu mam z 1000 aż 2,5 tyś wolnych obrotów - to po naciśnięciu hamulca obroty spadają - czy to za bogata czy uboga mieszanka ??
zacznij od regulacji gaznika, ciezko okreslic czy masz za ubogo czy za bogato,
buli666 pisze:Po przełączeniu z gazu na benzyne wyjeb...alo filtr paliwa w gaźniku o maskę - nawaliło paliwem po całym silniku i mało sie nie zapalił - filtr był na 100% przykręcony - sprawdzałem wszystko 5 razy
a skad to paliwo?? moze plywak masz dziurawy albo maksymalnie zle ustawiony, tudziez zaworek iglicowy sie pozegnal z tym swiatem??
buli666 pisze:4. Jakie najlepiej wpakować dysze do 1.8 GU ??
zalaczalem w poradzie i tu jak dobrze dobrac dysze. Jesli dobierzesz wg tej porady to na pewno bedzie dobrze



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » wt mar 04, 2008 01:14

co sadzicie o podpieciu do webera calego dolotu z 1.8 na jednopunkcie zamiast rurek pcv? :P :>


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » wt mar 04, 2008 09:11

Gashkas pisze:co sadzicie o podpieciu do webera calego dolotu z 1.8 na jednopunkcie
dobry pomysł, prosty montaż, myślę że działał bedzie bardzo dobrze
Gashkas pisze:zamiast rurek pcv? :>
Ty sie Panie nie podśmiewaj bo mój dolot będzie zmieniany pewnie jeszcze nie raz, a stożek kupiłem wcześniej potem dopiero pomyslałem od dolocie z RP :P


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » wt mar 04, 2008 13:52

Marszall pisze:
Gashkas pisze:zamiast rurek pcv? :>
Ty sie Panie nie podśmiewaj bo mój dolot będzie zmieniany pewnie jeszcze nie raz, a stożek kupiłem wcześniej potem dopiero pomyslałem od dolocie z RP :P
nie podsmiewam sie, sam tak mam ... ;>
wrzucilbym fotki ale wole nie, to nie jest portal humorystyczny ;D


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

buli666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw mar 02, 2006 11:19
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: buli666 » wt mar 04, 2008 16:58

Powód rosnących obrotów rozwiązany - niepowracająca linka gazu (narazie prowizora ze sprężyną).
Z jakiego auta macie naciąg linki gazu ?? chodzi mi o ten ze sprężyną mocowany do pokrywy głowicy. Szukałem na szrocie ale jakoś nic nie spasowało.
Weberek na benzynie chodzi już równo - nie przerywa - 1.8 GU dysze paliwa 120/135.
Jeszcze tylko wymiana serwa i w drogę .... :kac:



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » wt mar 04, 2008 20:07

orientuje sie ktos czym roznia sie doloty od np RP z Mk II od dolotu z silnika 1.4 z MKIII ? Czy takowy by podszedl moze?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » pt mar 07, 2008 17:53

O 'odbijaku' do gazu było już w temacie - od Poldka chłopaki stosują, ale samoróbki z odpowiednio mocną sprężyną też działają.

Dzięki za pomoc.


Czy czasem nie było już w historii silników z turbo ZA gaźnikiem ? Nie stwarza to problemów związanych z temperaturą turbiny (a tak właściwie z samozapłonami?) ? Jeżeli się mylę to sprostować, bo czytałem jakiś negatywnie nastawiony artykuł dotyczący właśnie turbodoładowanych silników gaźnikowych w takim układzie.

Dolot do weberka trzeba raczej dobrać do silnika, choć dla wygody można użyć tych z silników 1.8 na jednopunkcie - łatwo się montuje, są niskie. Dorobienie kryzy tez jest bardzo proste i nie wymaga specjalnych materiałów.

Ciekawym rozwiązaniem jest również dolot znajdujący się tutaj na obudowie filtra.

http://bringatrailer.com/wp-content/upl ... gine_1.jpg (sam taki mam wraz ze stożkiem ;) )

[ Dodano: 13 Mar 2008 22:46 ]
Zmieniłem konfigurację dysz i gardzieli gaźnika ;) Rozruchowe niestety takie same - nie mogę znaleźć innych, choć moja kolekcja gaźników stale się powiększa.

przelot / dysza paliwa / dysza powietrza / gardziel

1 / 120 / 200 (nie mam mniejszej) / 23
2 / 150 / 210 / 26

Jest różnica:)
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2008 01:54 przez Pim, łącznie zmieniany 1 raz.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » pt mar 14, 2008 13:54

i jak teraz idzie?:)


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
wili18
TDicos
TDicos
Posty: 460
Rejestracja: wt cze 26, 2007 16:17
Lokalizacja: VWlkp PGS
Kontakt:

Post autor: wili18 » pn mar 17, 2008 23:17

u mnie najlepsza konfiguracja:
przelot / dysza paliwa / dysza powietrza / gardziel

1 / 130 / 210 / 24,5
2 / 140 / 210 / 26,5

i jedzie to dość przyjemnie (nie koniecznie ekonomicznie ;) )

[ Dodano: 19 Mar 2008 22:10 ]
W dniu dzisiejszym dorobiłem górną kryze z blachy stalowej 3mm ponieważ ebonit o grubości 5mm troche się zdeformował od temperatury i powodował nieszczelności pomiedzy gaźnikiem a filtrem, co przy kożystaniu z Lpg powodowało niestabilną prace.
Wykorzytywanie silikonu do uszczelnienia mijało się z celem. Nie sztuka naładować kilogram masy w szczeliny (zero wyglądu i profesjonalizmu). Owoc trzech godzin pracy (wycięcie i spasowanie):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn mar 17, 2008 23:26 przez wili18, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
mk2 1.3 CL ==>1.9TD GTD viewtopic.php?f=87&t=297867

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » czw mar 20, 2008 14:52

Zresztą, uszczelnianie silikonem nic nie daje praktycznie.

Z ebonitem czy czymś podobnym jak walczysz to lepiej porobić odpowiednie fazy pod śruby(nawet pod szpilki, bo jak za mocno dokręcisz to lubią zrobić coś w stylu 'górki' wokół miejsca wkręcania). Dodatkowo dobrze jest przetrzeć ebonit papierem ściernym umieszczonym na szybie(albo czymś równie sztywnym i płaskim).



Moim zdaniem powinieneś poszukać jeszcze większej gardzieli i dysz na drugi przelot. Załóż a zobaczysz o czym mówię :)
(choć pewnie ciężko będzie znaleźć gardziel około 28, dysze 160-170 paliwa ,i około 230 powietrza.

Wg artykułu na fiat and furious konfiguracja drugiego przelotu jaką ja posiadam jest odpowiednia dla wersji 'wzmocnionej' . Choć dysze paliwa mam trochę za dużą:)

[ Dodano: 20 Mar 2008 13:54 ]
A i dodatkowo ebonit którego użyłeś , mimo wszystko był trochę zbyt cienki, stąd problemy.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
wili18
TDicos
TDicos
Posty: 460
Rejestracja: wt cze 26, 2007 16:17
Lokalizacja: VWlkp PGS
Kontakt:

Post autor: wili18 » czw mar 20, 2008 18:12

Pim, ebonit wykorzystałem z racji czasu potrzebnego do obróbki.
Posiadm dysze paliwowe 155 i 160 oraz jedną nadmiarową gardziel 26 spróbuje ją rozpiłować do 28 i sprawdzę wtedy osiągi.


Obrazek
mk2 1.3 CL ==>1.9TD GTD viewtopic.php?f=87&t=297867

Awatar użytkownika
Pim
MK2 lover
MK2 lover
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:17
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Pim » sob mar 22, 2008 00:44

Spróbuj powalczyć z nią na sposób zaproponowany na fiat and furious :) Choć czuję że ciężko będzie to dobrze ręcznie wykonać.

http://www.fiat-furious.pl/html/tuning_ ... gaznik.htm

Przejrzyj, na pewno się przyda.

Moim zdaniem z drugim przelotem można trochę szaleć, przecież i tak używamy go dopiero na mocnym bucie.. Dopóki jeździmy z lekką nogą, jeździmy tanio :) Choć jak już mi Kamil wspomniał - nie ma co przesadzać, efekty będą niemiarodajne do ilości zużytego paliwa.


Moje Corrado G60 LC6U
Jetta mk3 GL 2.0 automatic
Vento GLX LC3U 1Z + 400 ohm ;)

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » sob kwie 05, 2008 23:53

widze cos ucichl temat :>

koledzy, co zrobic? golfik niby fajnie jezdzi, ale wydaje mi sie ze zamula troche ... dlawi sie ...

ma ktos moze info jaka powinna byc dlugosc i srednica dolotu ze stozkiem?

maly off top: da rady ustawic zaplon jesli nie mam wolnych obrotow tak jak powinny do tego celu byc tylko na poziomie 1000-1100 na cieplym silniku?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 112 gości