Tłumik z GTI do 1.8RP - 2 pytania!!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Tłumik z GTI do 1.8RP - 2 pytania!!!!
Kupilem cały kompletny wydech z GTI z jakimś dziwnym prostym tłumikiem który idzie tak jak by zaraz od katalizator lub zamiast niego czy ktoś mi może powiedzieć czy jest potrzebny? czy to tłumik czy coś innego lub jaka role odgrywa!?
Drugie pytanie to czy będę jakieś skutki uboczne jak średnica rur jest 50mm tego z GTI a teraz od katalizatora mam 50 a później zwęża sie na chyba 45mm zaraz przy środkowym tłumiku (którego zresztą nie mam)!
Wszystkie tłumiki są oryginalne VW z golfa Mk2 GTI i chce to włożyć do 1.8RP !!
mam nadzieje ze głośniejszy nie jest od mojego wydechu tylko z jednym tłumikiem!
Drugie pytanie to czy będę jakieś skutki uboczne jak średnica rur jest 50mm tego z GTI a teraz od katalizatora mam 50 a później zwęża sie na chyba 45mm zaraz przy środkowym tłumiku (którego zresztą nie mam)!
Wszystkie tłumiki są oryginalne VW z golfa Mk2 GTI i chce to włożyć do 1.8RP !!
mam nadzieje ze głośniejszy nie jest od mojego wydechu tylko z jednym tłumikiem!
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2008 19:00 przez raf1al, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
ten wąski długi tłumik jest podobny do tego na tej aukcjimalutki pisze:raczej nic negatywnego nie powinno sie dziac, co do 1 pytania daj fotkeraf1al pisze:jakieś skutki uboczne
http://moto.allegro.pl/item323778010_tl ... ratis.html
pewnie jest to tłumik ale po co w GTI aż trzy by były??
tu masz z katalogu bosal'a jakie byly tumiki w mk2 i widac ze w niektorych modelach sa trzy
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... =Hatchback
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... =Hatchback
[img]http://images47.fotosik.pl/671/0a8b08cabcb7436b.jpg[/img]
gg 1022231 tel 792286224
gg 1022231 tel 792286224
po to ktos zaprojektowal fi 45 do tego silnika, zeby wytwarzalo sie cisnienie w ukladzie wydechowym, ktore wplywa na napelnianie komor spalania..wszystko na zasadzie rozprezania adiabatycznego- nie moze byc ono zbyt duze, bo spaliny zbyt szybko beda wylatywaly i cykl wydechu bedzie zaklocony a co za tym idzie, rowniez cykl ssania, sprezania i pracy... nie jest to silnik z turbina gdzie masz dodatkowe i zrodlo zasilania.. a jak go rozprezysz takim wydechem to samochod powinien stracic na mocy..
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
haps pisze:po to ktos zaprojektowal fi 45 do tego silnika, zeby wytwarzalo sie cisnienie w ukladzie wydechowym, ktore wplywa na napelnianie komor spalania..wszystko na zasadzie rozprezania adiabatycznego- nie moze byc ono zbyt duze, bo spaliny zbyt szybko beda wylatywaly i cykl wydechu bedzie zaklocony a co za tym idzie, rowniez cykl ssania, sprezania i pracy... nie jest to silnik z turbina gdzie masz dodatkowe i zrodlo zasilania.. a jak go rozprezysz takim wydechem to samochod powinien stracic na mocy..
czyli nic z tego??
nawet wyciecie wiekszego otworu w ostatniej puszcze pod wieksza koncowke juz wplywa na cykl pracy silnika.. przykladowo ktos ma w puszcze z ostatnia rurke fi 45 a wpakuje tam elipse, nie na zasadzie nakladki, tylko wyciecia otworu eliptycznego w puszcze i wspawania tam tej koncowki to efekt na hamowni bedzie widoczny...mimo ze bedzie nam sie wydawalo ze smigamy szybciej bo buczy i huczy to parametry silnika spadna..
[ Dodano: 12 Mar 2008 21:17 ]
raf1al, wiesz no pisze ci tutaj czysta teorie nie mamy bolidow sportowych itp, zeby sie przejmowac takimi niuansami, jak masz taki wydech to go zakladaj, no chyba ze stoisz przed wyborem kupna seryjnego badz z innej wersji, ale jak czytam to juz kupiles wiec zakladaj..
[ Dodano: 12 Mar 2008 21:17 ]
raf1al, wiesz no pisze ci tutaj czysta teorie nie mamy bolidow sportowych itp, zeby sie przejmowac takimi niuansami, jak masz taki wydech to go zakladaj, no chyba ze stoisz przed wyborem kupna seryjnego badz z innej wersji, ale jak czytam to juz kupiles wiec zakladaj..
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
kupić kupiłem ale ale jak ma sie coś tam dziać niedobrego to lepiej nie kombinować!haps pisze:nawet wyciecie wiekszego otworu w ostatniej puszcze pod wieksza koncowke juz wplywa na cykl pracy silnika.. przykladowo ktos ma w puszcze z ostatnia rurke fi 45 a wpakuje tam elipse, nie na zasadzie nakladki, tylko wyciecia otworu eliptycznego w puszcze i wspawania tam tej koncowki to efekt na hamowni bedzie widoczny...mimo ze bedzie nam sie wydawalo ze smigamy szybciej bo buczy i huczy to parametry silnika spadna..
[ Dodano: 12 Mar 2008 21:17 ]
raf1al, wiesz no pisze ci tutaj czysta teorie nie mamy bolidow sportowych itp, zeby sie przejmowac takimi niuansami, jak masz taki wydech to go zakladaj, no chyba ze stoisz przed wyborem kupna seryjnego badz z innej wersji, ale jak czytam to juz kupiles wiec zakladaj..
czyli pozostaje oddać tłumik i szukać samego środkowego o mniejszej średnicy typowej dla RP
Ostatnio zmieniony śr mar 12, 2008 22:22 przez raf1al, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja mam teraz tak, że ta rura wydechowa zaraz za katalizatorem ma 45mm, a reszta 50mm. Tu na forum spotkałem się z tym, że część osób ma 50mm a część 45mm. Żeby jeszcze bardziej zakręcić to jakiś czas temu jak byłem u gościa od tłumików to mi powiedział, że mam za małą właśnie tą rurę, a nawet się go o to nie pytałem:goof:
dekoracje weselne, florystyka -> prv
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
3sle pisze:Ja mam teraz tak, że ta rura wydechowa zaraz za katalizatorem ma 45mm, a reszta 50mm. Tu na forum spotkałem się z tym, że część osób ma 50mm a część 45mm. Żeby jeszcze bardziej zakręcić to jakiś czas temu jak byłem u gościa od tłumików to mi powiedział, że mam za małą właśnie tą rurę, a nawet się go o to nie pytałem:goof:
Ok dzięki podjąłem decyzje ze zakładam cały komplet!!! bo kupiłem za 80zł w idealnym stanie i szkoda sprzedawać, a poza tym ładnie wygląda ta dwururka z tyłu!! wszystko wyczyszczone pomalowane na srebrno (800stopni) wygląda jak nowe
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 895
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 19:54
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
sle pisze:też tak chcęraf1al pisze:bo kupiłem za 80zł w idealnym stanie
... gdybym był na Twoim miejscu również zamontował bym to z tą rurą 50mm
miłego tłumienia
dzięki!!
stan naprawdę super!!
jutro zakładam bo jeszcze bylem na szrocie po oryginalne opaski bo te sklepowe co maja to do montowania anteny sie nadają!
na pewno będzie lepiej niż mam teraz !
ogólnie mam jeden tłumik po wywaleniu katalizatora!!
[ Dodano: 15 Mar 2008 11:18 ]
No i założyłem tłumi lecz pojawił sie problem strasznie kopci na biało! przed montażem na starym było wszystko OK!!!!
[ Dodano: 15 Mar 2008 21:27 ]
aa czym różnią sie te 2 tłumiki środkowe co sa na rysunku poniżej oba sa od GTI 1.8 może ten niestandardowy lepiej tłumi czy jak?
Ostatnio zmieniony sob mar 15, 2008 22:29 przez raf1al, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 462 gości