Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Turbo 1,9 Tdi 130 KM zmienna geometria??
Witam
Jestem tu nowy I mam ten sam problem co kilku z was, czyli: w zakresie od 80-120 4i5 bieg i auto nagle traci moc-turbinka się wyłącza. Po zrestartowaniu silnika turbo zostaje odzyskane, ale przy próbie szybszej jazdy znowu to samo. Jest to cholernie niebezpieczne np przy wyprzedzaniu. Mam silnik 130 KM czy tam jest ta turbinka ze zmienną geometrią czy też nie??
Jeżeli tak postaram się ją zdemontować i przeczyścić te kierowniczki zgodnie z zaleceniami Ventila.
[ Dodano: 14 Mar 2008 21:03 ]
Jeszcze raz ja.
Na liczniku świeci mi się kontrolka żółty trójkąt w kole. Jest to kontrolka ESP. Podobno uszkodzony jest czujnik przyspieszenia poprzecznego czy coś w tym stylu. Znajduje się gdzieś wewnątrz pod tapicerką. Jego nazwa to czujnik żyroskopowy czy ktoś wie gdzie dokładnie mogę go znaleźć?? A może macie jakąś inną diagnozę?/
Pozdrawiam
[ Dodano: 14 Mar 2008 21:05 ]
Jest to golf IV 2001r.
Jestem tu nowy I mam ten sam problem co kilku z was, czyli: w zakresie od 80-120 4i5 bieg i auto nagle traci moc-turbinka się wyłącza. Po zrestartowaniu silnika turbo zostaje odzyskane, ale przy próbie szybszej jazdy znowu to samo. Jest to cholernie niebezpieczne np przy wyprzedzaniu. Mam silnik 130 KM czy tam jest ta turbinka ze zmienną geometrią czy też nie??
Jeżeli tak postaram się ją zdemontować i przeczyścić te kierowniczki zgodnie z zaleceniami Ventila.
[ Dodano: 14 Mar 2008 21:03 ]
Jeszcze raz ja.
Na liczniku świeci mi się kontrolka żółty trójkąt w kole. Jest to kontrolka ESP. Podobno uszkodzony jest czujnik przyspieszenia poprzecznego czy coś w tym stylu. Znajduje się gdzieś wewnątrz pod tapicerką. Jego nazwa to czujnik żyroskopowy czy ktoś wie gdzie dokładnie mogę go znaleźć?? A może macie jakąś inną diagnozę?/
Pozdrawiam
[ Dodano: 14 Mar 2008 21:05 ]
Jest to golf IV 2001r.
leć Adam Leć.....
Jeśli czyścisz turbinę wyjętą z auta to nic nie obracasz o żaden kąt - obraca się muszle wtedy gdy zakładasz sobie inną turbinę i nie pasuje Ci ona do auta - wtedy możesz przekręcić muszle w stosunku do środkowej części by sobie dopasować do silnika i kolektora.Yacko pisze:O co chodzi z tym obracaniem muszli zimnej i gorącej o 120 stopni ?
- maciek-w123
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: ndz paź 21, 2007 14:09
- Lokalizacja: Małopolskie
Moze sie przyda kolejny dokłądny opis czyszczenia turbinki http://www.vw-passat.pl/index.php?optio ... &Itemid=11
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 185 gości