SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn lut 25, 2008 22:42

Pomiar z Maha:


Obrazek


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lut 26, 2008 00:00

jaro4444, jakby moment nie spadał gwałtownie od 3500 tylko łagiodniej to byłoby pewnie 200 :)

rozumiem że było to w trosce o dym, EGT i turbine a nie o wynik na papierze...choć ja bym się nie powstrzymał zeby dowalic troszke wiecej na górze... zwłaszcza ze przeciez jesteś swiadomym kieronikiem i wiesz co robisz kiedy obrotomierz wskazuje okolice 4000 rpm :P



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » śr mar 12, 2008 14:28

cowboy pisze:ja bym się nie powstrzymał zeby dowalic troszke wiecej na górze... zwłaszcza ze przeciez jesteś swiadomym kieronikiem i wiesz co robisz kiedy obrotomierz wskazuje okolice 4000 rpm
Święte słowa :) a troszke gratisów pod pedałem zawsze się przyda ... bo na pełnym bucie nie zawsze trzeba jeździć


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » czw sie 14, 2008 21:21

Ostatnio postanowiłem poprawić napełnienie silnika powietrzemi i w tym celu założyłem dolot do turbiny od motoru ASZ/ARL, czyli:
- górę obudowy filtra powietrza,
- przepływomierz,
- rurę "harmonijkę,
- rurę aluminiową,
- gumową przejściówkę do turbiny.
Jakiś czas jeździłem bez korekty w programie. Nie wiedziałem co dał ten mod. Wreszcie dziś trafiłem do Rogala i nastąpiła chwila prawdy. Dla porównania pierwszy wykres gdzie mamy mod "ostateczny" z lipca i porównanie go z dolotem i przepływomierzem założonym bez korekty:



Obrazek

Wyrażnie widać, że nowy większy przepływomierz do 2600 obrotów obcinał dawki paliwa przez mniesze wskazania a powyżej 2600 górę biorą mniejsze opory przepływu nowej rury.

Zdejmowaliśmy paliwa, zdejmowaliśmy, zdejmowaliśmy, ...
Po drodze było 196 KM (tak silnik spalił lepiej to paliwo co dostał i moc rosła) ale moim zdaniem trochę za bardzo jeszcze kopcił. Wreszcie doszliśmy do tego:


Obrazek



Proszę zwrócić uwagę na temperaturę zewnętrzną...

Odczucia w jeździe - auto zapier... od startu do 4500 bez najmniejszego nawet zająknięcia. Jest cichsze jak na starym dolocie i po prostu rwie do przodu. Na kreskach niby przepaści nie ma ale w jeździe jest i to znaczna.

Podziękowania dla Rogala za jak zwykle doskonalą robotę :pub:

Polecam tego typu moda ale tylko z korektą softu!!!
Ostatnio zmieniony pt sie 15, 2008 11:14 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw sie 14, 2008 22:05

szacun :prayer:

moze ten temat przeniśc do działu speed / diesel ?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw sie 14, 2008 22:17

cowboy pisze:moze ten temat przeniśc do działu speed / diesel ?
powinien :D przenoszę ;)



Kuman

Post autor: Kuman » pt sie 15, 2008 11:24

jaro4444, Przepływomierz z ASZ/ARL pasuje P&P do VP ?



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pt sie 15, 2008 11:49

Kostka podlączeniowa pasuje P&P, mechanika nie poniważ przepływomierz od PD ma fi 80 mm a VP 70 mm. Dlatego daje się razem:
- górę obudowy filtra powietrza,
- przepływomierz,
- rurę "harmonijkę,
- rurę aluminiową,
- gumową przejściówkę do turbiny.

Wówczas komplet montuje się P&P jak w PD :grin:
Jedyny problem to odma - oryginalna od VP nie pasuje. Można kupić za 14 zł odmę od Lanosa 1.6 DOHC i uciąc z niej odpowiedni kawałek rury :chytry:

Tu masz porównanie rur ASZ/ARL z VP:

Obrazek


Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt sie 15, 2008 12:06 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pt sie 15, 2008 12:19

w AFNie nie ma takich przewezen z tego co pamietam

od obudowy fitra z LMM jest od razu rurka harmonijkowa i potem rura do turbiny

ale widac ze im łatwiej turbina ma zassac powietrze i wypluc spaliny tym lepiej :)

BTW swietnie Ci ciagnie az do 4500 rpm !

jakie mody jeszcze planujesz, moze wałek ? :)



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pt sie 15, 2008 12:36

cowboy pisze:jakie mody jeszcze planujesz, moze wałek ?
Cowboy na razie u siebie nie planuję NIC WIĘCEJ.

Walczę z kolejnym projektem - Audi A4 B5 mojego brata:
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ajm_koncep ... 351.0.html

Jak je skończę to nastepnym krokiem będzie chyba poszukiwanie na wiosnę A4 B6 Avant z motorem AVF ;)


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn sie 18, 2008 20:54

No Jaro profi robota, ale tak dla jasnosci bo sie troche pogubilem czytajac ta cala historie, czy to jest ten sam Leonik co w zime go do Rogala odstawiales jak sie spotkalismy?? ja na softa wtedy przyjechalem :chytry:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn sie 18, 2008 23:51

Matijas pisze:ale tak dla jasnosci bo sie troche pogubilem czytajac ta cala historie, czy to jest ten sam Leonik co w zime go do Rogala odstawiales jak sie spotkalismy?? ja na softa wtedy przyjechalem
Tak ten sam. Tylko po drodze było kilka róznych modów i korekt :helm:

Rogal jak mnie widzi to już biuro zamyka i ucieka :axe:

:grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Ostatnio zmieniony pn sie 18, 2008 23:57 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » wt sie 19, 2008 00:56

Tak ten sam. Tylko po drodze było kilka róznych modów i korekt

Rogal jak mnie widzi to już biuro zamyka i ucieka
hehhehe to faktycznie dluga droge przeszedles z tym swoim Leonikiem :grin: :grin:

Powodzenia w dalszych modach i bezawaryjnej pracy zycze!! :pub:


Jakies kille masz juz zaliczone? :chytry: takie male OT z ciekawosci;p


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

milord kg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 20:02
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: milord kg » wt wrz 30, 2008 20:43

Witam .podaj mi symbol wtryskow 216 do mk4



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości