Swist w turbinie VNT

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Swist w turbinie VNT

Post autor: slodki01 » wt mar 11, 2008 14:45

Witam.mam pytanie.ma golfa 4 1.9 TDI sil ATD.ostatnio czyscilem turbine bo mailem zapieczone kierownice powietrza.i jak wiadomo samochod wpadal w tryb awaryjny.po wyczyscvzeniu turbiny wszystko jest ok.turbina przcuje b.dobrze :grin: .ale teraz slychac swist wydobywajacy sie z komory silnika,wczesniej tego niebylo.jak zapale samochod i dodaje gazu na postoju tak stopniowo to tego swistu nieslychac.alej jak jade to wraz ze wzrostem obrotow i przedkosci swista narazsta tnz jak dodaje gazu.ten swistslychac tylkopodczas jazdy pzry obciarzeniu.a jak sie silnik rozgrzeje to ten swistprzwie zanika calkowiecie.to jest taki swist jakby jakis mamy silniczek elektryczny caly czas pracowal tak jak maly kompresoerek.i pytanie czy to jest normalne czy nie.bo moj brat ma audi z 2000r tdi 115km i tez turbina troche gwizada,przyczym dfodam ze auto ma kopa takiego jak powinno miec moj gol tez ma moc taka jak powinien miec.czy to jest nozrmale w tego typu silnikach?bo slyszalem ze tak ma byc i ze niowe tdi TEZ KA GWIZDZA.POZDRAWIAM I DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZI



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » wt mar 11, 2008 15:03

Swist taki jaki opisujesz to normalna sprawa w TDI szczegolnie w VNT :). Chyba ze mocno swiszcze tak jakby byla nieszczelnosc w dolocie...

Jak nie ma takich efektow to nie masz sie co przejmowac.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: slodki01 » śr mar 12, 2008 00:10

Mam nadziej ze masz racje.bo chodzi o to ze przed czysczeniem tego swistu(gwizgu) niebylo,moze teraz jak turbina jest przczysczona to dajew wieksze cisnienie i dlatego taki odglos jest.pozdro



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr mar 12, 2008 09:16

właśnie odwrotnie. teraz turbina daje takie ciśnienie jak powinno być. wcześniej dawała za duże i dlatego tryb awaryjny


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
slodki01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: sob lut 16, 2008 22:39
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: slodki01 » śr mar 12, 2008 14:37

MOze i dobrze mowisz ale w trybb awaryjny wpadal bo kierownice byly zablokowane i dawal duze cisnienie.tera juz niewpada tylko ten swist taki jest.ja to tak mysle ze przedtem nieswistalo bo turbo bylo cale sadzami zawalone razem z kierownicami.i dlatego siebylo slychac tyego swistu(gwizdu)przez to ze byly sadze,a teraz caly srodek wypolerowany kierownice czysciutkie gladkie powierzchnie i mylse ze ruch powietrza przel;atujacy przez kierownice i wirnik powoduje taki odglos.ja tak mysle ale czy tak jest to niewim.kto mi muwil ze nowe samochode TDI tez gwizdza.i chyba to normalne jest.mam nadziej.



Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » śr mar 12, 2008 15:41

Ja bym sie cieszyl, bo swist turbosprężarki i upuszczengo powietrza dla mnie to czysta mechaniczna filharmonia :D



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr mar 12, 2008 16:00

micky pisze:Ja bym sie cieszyl,
ja tez :D



andaluzyjski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob gru 08, 2007 18:14
Lokalizacja: Nowy Sącz/Warsiawa

Post autor: andaluzyjski » czw mar 13, 2008 19:04

mam identyczny silnik i tez mi gwiżdżę
moim zdaniem to poluzowana instalacja od intercoolera, jutra sprawdzam, odpiszę


[r]andaluzyjski[/r]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 197 gości