Passat VR6 2.8 AAA wymiana pierścieni i panewek jakie ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Passat VR6 2.8 AAA wymiana pierścieni i panewek jakie ?
Witam!
muszę zmienić pierścienie i panewki w swoim passacie B3 silnik VR6 2.8 kod silnika AAA rok 1993 i zastanawiam się nad tym jakie kupić w sklepie motoryzacyjnym zaoferowali mi:
- komplet pierścieni na jeden tłok firmy GOETZE za 41zł
- komplet panewek za około 200zł
chciałem zapytać czy warto wziąśc te które oferuje sklep czy jakieś inne może lepsze jeśli chodzi o sport to samochód nie służy do jakiejś nadmiernie wyczynowej jazdy jest normalnie eksploatowany żadne wyścigi czy coś takiego proszę o poradę bo takich wymian nie dokonuje się jak z wymianą oleju chciałbym żeby to pochodziło bo samochód raczej jeszcze długo zostanie u mnie dziękuję za pomoc i prosze o podawanie konkretnych firm, modeli czy linków dziękuję bardzo pozdrawiam
muszę zmienić pierścienie i panewki w swoim passacie B3 silnik VR6 2.8 kod silnika AAA rok 1993 i zastanawiam się nad tym jakie kupić w sklepie motoryzacyjnym zaoferowali mi:
- komplet pierścieni na jeden tłok firmy GOETZE za 41zł
- komplet panewek za około 200zł
chciałem zapytać czy warto wziąśc te które oferuje sklep czy jakieś inne może lepsze jeśli chodzi o sport to samochód nie służy do jakiejś nadmiernie wyczynowej jazdy jest normalnie eksploatowany żadne wyścigi czy coś takiego proszę o poradę bo takich wymian nie dokonuje się jak z wymianą oleju chciałbym żeby to pochodziło bo samochód raczej jeszcze długo zostanie u mnie dziękuję za pomoc i prosze o podawanie konkretnych firm, modeli czy linków dziękuję bardzo pozdrawiam
przegladając rózne fora motor. użytkownicy wypowiadają się dość przychylnie na temat produktów tego producenta !
choć równiez godne uwagi sa
Mahle, http://www.czescionline.pl/samochody.ph ... 76e44374a6
ELRING --- http://czesci-silnikowe.abc24.pl/defaul ... ucz=ELRING
choć równiez godne uwagi sa
Mahle, http://www.czescionline.pl/samochody.ph ... 76e44374a6
ELRING --- http://czesci-silnikowe.abc24.pl/defaul ... ucz=ELRING
Ostatnio zmieniony ndz mar 09, 2008 21:26 przez dziejo, łącznie zmieniany 3 razy.
witam
dziękuję za pomoc to chyba zdecyduje się na Goetze
o szlifie wału nie myślałem żeby lepiej wyjaśnić sytuacje to powiem dlaczego mam zamiar wymieniać pierścienie i panewki głównym powodem jest to że pękł mi blok silnika i muszę przełozyć graty ze swojego silnika do nowego (w sensie używanego ale dobrego bloku) tak to wygląda powiem jeszcze że mój silnik sprawował się dobrze ale...
dziękuję za pomoc to chyba zdecyduje się na Goetze
o szlifie wału nie myślałem żeby lepiej wyjaśnić sytuacje to powiem dlaczego mam zamiar wymieniać pierścienie i panewki głównym powodem jest to że pękł mi blok silnika i muszę przełozyć graty ze swojego silnika do nowego (w sensie używanego ale dobrego bloku) tak to wygląda powiem jeszcze że mój silnik sprawował się dobrze ale...
Pióro, ja bym na twoim miejscu kupi panewki nadwymiar i zrob szlif walu (chyba ze wal jest w super stanie). A dlaczego ci pek blok?
Ostatnio zmieniony pn mar 10, 2008 23:55 przez Majek666, łącznie zmieniany 1 raz.
hmmm właśnie o to chodzi że nie mam pojęcia dlaczego pękł mi blok po prostu w pewnego dnia w zbiorniczku zobaczyłem płyn wymieszany z olejem zabrałem się za wymianę uszczelki pod głowicą, sciągam głowice a tam takie pęknięcie że sie naprawdę wkurzyłem ma chyba z 4cm ale tylko w miejscu gdzie jest kanał wodny ale jest już jakieś 3mm od cylindra i nie mam pojęcia dlaczego tak się stało ale musiało być to bardzo długo bo zarosło brudem uszczelka też już się ułożyła do pęknięcia (a jest wyraźny próg) i polecono mi wymianę pierścieni i panewek a może wymienić same pierścienie na oryginalne a panewki zostawić stare no i co ze szlifem wału i samochód napewno u mnie zostanie dlatego poasowałoby to zrobić z jajem dziękuję i pozdrawiam
własnie o to chodzi że nigdy nie został przegrzany za mojej kadencji 1,5 roku co więcej
zdjęcie wrzuce nie ma problemu ale już jutro...
co do przebiegu samochód ma 70 000 tys. MIL czyli ok 110tys. (czy oryginalny kto to wie) poprzednim właścicielem auta był niestety chłopaczek dwadzieścia pare lat więc co do jego sposobu jazdy pewnie można by było dużo powiedzieć ale nie o to tu chodzi blok pękł trudno trzeba się zastanowić jak najlepiej wyjść z tej sytuacji każdy z kolegów napewno ma racje ale wkład kolejnych 2tys. jest lekko na wyrost więc jakieś szlify wszystkiego co się da odpadają zróbmy to co trzeba by pojeździć ale bez nadgorliwości czyli pierścienie wymieniamy a co z panewkami...
zdjęcie wrzuce nie ma problemu ale już jutro...
co do przebiegu samochód ma 70 000 tys. MIL czyli ok 110tys. (czy oryginalny kto to wie) poprzednim właścicielem auta był niestety chłopaczek dwadzieścia pare lat więc co do jego sposobu jazdy pewnie można by było dużo powiedzieć ale nie o to tu chodzi blok pękł trudno trzeba się zastanowić jak najlepiej wyjść z tej sytuacji każdy z kolegów napewno ma racje ale wkład kolejnych 2tys. jest lekko na wyrost więc jakieś szlify wszystkiego co się da odpadają zróbmy to co trzeba by pojeździć ale bez nadgorliwości czyli pierścienie wymieniamy a co z panewkami...
Szlif walu na panewki nadwymiar powinni zrobic to do kwoty okolo 150 zl nie pamietam dokladnie bo dwa lata temu oddawalem wal do szlifu i ceny mogly sie zmienic. Wiec jakbys w najgorszym wypadku mial dac 200 zl za szlif walu to nie wzrosna koszty drastycznie. Sprawdz w jakim stanie jest ten nowy sprawny blok czy nie ma zbyt duzego zuzycia. Wtedy kupujesz tylko nowe pierscienie bez szlifu gladzi cylindrow. Moim zdaniem szlif walu bylby na miejscu.Pióro pisze:ale bez nadgorliwości czyli pierścienie wymieniamy a co z panewkami...
witam
dziękuję za pomoc znalazłem warsztat który zajmuje się właśnie obróbką silników i przed włożeniem wszystkie podzespoły trafią do sprawdzenia martwią mnie tylko pierścienie bo koszt na 6 cylindrów wszystkich w serwisie to 1200zł a to jest dla mnie już bardzo duża kwota pomijając ile już tysięcy leży w częsciach także zastanawiam się nad czymś typu goetze ale też niechciałbym żeby padły za szybko więc może zastanowić się nad pierścieniami dedykowanymi przez firmy produkujące powiedzmy sportowe akcesoria żeby było taniej niż te 1200zł i powiedzmy nie gorzej...
dziękuję za pomoc znalazłem warsztat który zajmuje się właśnie obróbką silników i przed włożeniem wszystkie podzespoły trafią do sprawdzenia martwią mnie tylko pierścienie bo koszt na 6 cylindrów wszystkich w serwisie to 1200zł a to jest dla mnie już bardzo duża kwota pomijając ile już tysięcy leży w częsciach także zastanawiam się nad czymś typu goetze ale też niechciałbym żeby padły za szybko więc może zastanowić się nad pierścieniami dedykowanymi przez firmy produkujące powiedzmy sportowe akcesoria żeby było taniej niż te 1200zł i powiedzmy nie gorzej...
fakt że to kosmiczna cena 1200zł ale dzisiaj dzwoniłem do szewczyka i tak mi powiedziano 200zł za komplet na jeden tłok więc dla pewności spytałem czy tą kwotę trzeba przemnożyć przez 6 i powiedziano mi że tak czyli 1200zł ale zweryfikuje tą informacje jeszcze raz 330zł byłoby super...
[ Dodano: 27 Mar 2008 21:08 ]
witam ponownie
byłem dzisiaj w zakładzie obróbki silników w mojej okolicy zostawiłem im blok i powiedziałem że stary blok mi pękł kupiłem drugi blok i chce wsadzić stare tłoki do do tego bloku co kupiłem tylko że z nowymi pierścieniami i że chciałbym przygotować do tego cylindry a więc poddać je honowaniu reakcja była taka właściciela warsztatu że "jak to chce pan honować cylindry bez wsadzania nowych tłoków większych"... no i tak rozmawialiśmy i doszedłem do porozumienia że podda honowaniu te cylindry jak on to powiedział liźnie je... hmmm zastanawiam się czy to dobrze i zastanawiam się zrobić szlif bloku bo cena wyhonowania cylindrów i zrobienia szlifu bloku to 250zł chciał 300zł ale jak spytałem czy da rade coś taniej to od razu zszedł na 250zł i jutro mam dać odpowiedź czy robić szlif bloku jak myślicie przypominam że głowica została też splanowana taki szlif jednego i drugiego elementu nie spowoduje jakiegoś uszkodzenia np spotakania tłoka z zaworem głowica została splanowana o 0,15 proszę o podpowiedź
[ Dodano: 27 Mar 2008 21:08 ]
witam ponownie
byłem dzisiaj w zakładzie obróbki silników w mojej okolicy zostawiłem im blok i powiedziałem że stary blok mi pękł kupiłem drugi blok i chce wsadzić stare tłoki do do tego bloku co kupiłem tylko że z nowymi pierścieniami i że chciałbym przygotować do tego cylindry a więc poddać je honowaniu reakcja była taka właściciela warsztatu że "jak to chce pan honować cylindry bez wsadzania nowych tłoków większych"... no i tak rozmawialiśmy i doszedłem do porozumienia że podda honowaniu te cylindry jak on to powiedział liźnie je... hmmm zastanawiam się czy to dobrze i zastanawiam się zrobić szlif bloku bo cena wyhonowania cylindrów i zrobienia szlifu bloku to 250zł chciał 300zł ale jak spytałem czy da rade coś taniej to od razu zszedł na 250zł i jutro mam dać odpowiedź czy robić szlif bloku jak myślicie przypominam że głowica została też splanowana taki szlif jednego i drugiego elementu nie spowoduje jakiegoś uszkodzenia np spotakania tłoka z zaworem głowica została splanowana o 0,15 proszę o podpowiedź
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości