Przeskoczył rozrząd - co zrobić
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: czw lis 22, 2007 21:37
- Lokalizacja: BęDZIN
Przeskoczył rozrząd - co zrobić
Witam,
Mój problem jest taki, ze przeskoczył mi rozrząd o 180 stopni, popieprzyła się głowica oraz pokrzywiły zawory, dodatkowo jest niskie cisnienie w silniku ponieważ coś jest nie tak z pompą olejową i smokiem chyba, przez co najprawdopodobniej zapiekła się turbina i też raczej nic z niej nie będzie Nie wiadomo jeszcze co się stało na wale, korbowodach i tłokach, na pierwszy rzut oka jest OK
I teraz moje pytanie jest takie, co zrobić czy kupować używana głowice, turbine i pewnie pompe olejową (chociaż miska jest troszke przekrzywiona może wystarczyło by ją tylko opukać i wyprofilować i nastawic smok) do tego oczywiście rozrząd, czy może jednak odrazu poszukać jakiegoś silnika używanego i ewentualnie na co w takowym zwrócić uwagę, oraz czy wszystkie silniki AAZ były montowane z turbinkami K03 czy było coś lepszego?
Gdyby ktoś wiedział gdzie można nabyć wporządku silnik na śląsku lub małopolsce to proszę o podrzucenie namiarów.
Z góry dziękuję za pomoc
Mój problem jest taki, ze przeskoczył mi rozrząd o 180 stopni, popieprzyła się głowica oraz pokrzywiły zawory, dodatkowo jest niskie cisnienie w silniku ponieważ coś jest nie tak z pompą olejową i smokiem chyba, przez co najprawdopodobniej zapiekła się turbina i też raczej nic z niej nie będzie Nie wiadomo jeszcze co się stało na wale, korbowodach i tłokach, na pierwszy rzut oka jest OK
I teraz moje pytanie jest takie, co zrobić czy kupować używana głowice, turbine i pewnie pompe olejową (chociaż miska jest troszke przekrzywiona może wystarczyło by ją tylko opukać i wyprofilować i nastawic smok) do tego oczywiście rozrząd, czy może jednak odrazu poszukać jakiegoś silnika używanego i ewentualnie na co w takowym zwrócić uwagę, oraz czy wszystkie silniki AAZ były montowane z turbinkami K03 czy było coś lepszego?
Gdyby ktoś wiedział gdzie można nabyć wporządku silnik na śląsku lub małopolsce to proszę o podrzucenie namiarów.
Z góry dziękuję za pomoc
jesli chodzi o turbine to byly tez montowane troszke wieksze k14 ale to tez zadna rewelacja
najlepsze byly montowane w mk2 k24 te to dopiero przeciag robia w dolocie
Z tego co opisales to niewiem czy bedzie oplacalne remontowanie tego silniczka chyba trzeba bedzie sie rozejrzec za jakas uzywka tylko ze sprawdzonego zrodla najlepiej zebys nie mial powtorki po paru kilometrach
najlepsze byly montowane w mk2 k24 te to dopiero przeciag robia w dolocie
Z tego co opisales to niewiem czy bedzie oplacalne remontowanie tego silniczka chyba trzeba bedzie sie rozejrzec za jakas uzywka tylko ze sprawdzonego zrodla najlepiej zebys nie mial powtorki po paru kilometrach
Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873
-
- Mały gagatek
- Posty: 76
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 21:15
- Lokalizacja: Przyłęk / Będzin
- Kontakt:
Witam!!Uważam że powinieneś sie popytać ile wyniosłaby kompletna regeneracja głowicy.Gdy ja latałem ze swoją to szacowali na 700-800zł cały koszt regeneracji.Pompa oleju to wydatek 200zł - nóweczka.Moim zdaniem lepiej zrobić remont niż kupić silnik używany i z nieznanego źródła.Obczaj sam albo z jakimś znajomym mechanikiem o oceń czy cos wiecej sie nie posypało.Przekalkuluj co Cie wyniesie taniej:)Pozdrawiam!
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
Regeneracja głowicy w Harbutowicach - 800zł (kompletna regena)
Do tego potrezbujesz śruby i uszczelke (metalową) najlepiej VictorReintz ~200zł
Nowa pompa oleju ~200zł (KONIECZNIE NOWA)
Miske wyklep
Jak wał OK (w co wątpie) to masz szczęście, jeżeli poszedł klin, no to przeróbka na klin TDI + szlif i nowe panewki ~500zł
Z turbo to tak na szybko zakup kolektora z turbinką, np taki zestaw z AWX'a i masz VNT przy okazji - sterowanie z gruszki ciśnieniowej z turbinki k03 (z ceną jest różnie, ale po remoncie silnika miałbyś potencjał)
Pierścionki wymień przy okazji!!!
Pozostaje pytanie czy chcesz iść w remont, bo to nie tania impreza, czy raczej SWAP, a tu jak nie kupisz silnika z dobrego źródła to się możesz jeszcze bardziej wykosztować.
Do tego potrezbujesz śruby i uszczelke (metalową) najlepiej VictorReintz ~200zł
Nowa pompa oleju ~200zł (KONIECZNIE NOWA)
Miske wyklep
Jak wał OK (w co wątpie) to masz szczęście, jeżeli poszedł klin, no to przeróbka na klin TDI + szlif i nowe panewki ~500zł
Z turbo to tak na szybko zakup kolektora z turbinką, np taki zestaw z AWX'a i masz VNT przy okazji - sterowanie z gruszki ciśnieniowej z turbinki k03 (z ceną jest różnie, ale po remoncie silnika miałbyś potencjał)
Pierścionki wymień przy okazji!!!
Pozostaje pytanie czy chcesz iść w remont, bo to nie tania impreza, czy raczej SWAP, a tu jak nie kupisz silnika z dobrego źródła to się możesz jeszcze bardziej wykosztować.
Ostatnio zmieniony wt mar 11, 2008 09:24 przez Apsik, łącznie zmieniany 1 raz.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: czw lis 22, 2007 21:37
- Lokalizacja: BęDZIN
Zdecydowałem się na remontowanie, nie trzeba było robić szlifów i wał był ok a poza tym wszystko zrobione od nowa, regeneracja głowicy łacznie z planowaniem, panewki,rozrząd, pierścienie zawory itd. Koszt całkowity to 2100zł więc nie tak zle, w kazdym razie jeszcze taniej niż zakup używanego (niepewnego) silnika. Auto teraz idzie jak złoto tylko problem jest jeden mianowicie turbina, moje K03 już zdycha pompuje maksymalnie 0,4 bar.
I teraz moje pytanie, czy jeżeli będę chciał kupić turbinkę jakąś mocniejszą K24 lub T3 to będą jakies problemy z założeniem jej, czy trzeba będzie coś przerabiać czy będzie pasowała?
I teraz moje pytanie, czy jeżeli będę chciał kupić turbinkę jakąś mocniejszą K24 lub T3 to będą jakies problemy z założeniem jej, czy trzeba będzie coś przerabiać czy będzie pasowała?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości